Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard Bugera V55 INFINIUM 55-Watt Vintage.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Ik geloof jullie op je woord. Maar ding is maar 2 jaar oud en bijna niet gebruikt. Er zit voor de twee grote buizen een detectie systeem in en en die geeft niet aan dat ze kapot zijn. Alle buizen zien er op het oog als nieuw uit. Ik zal me maar even gaan verdiepen wat er dan in moet. De amp is auto biased dus ik zou niet alle buizen hoeven te vervangen maar welke ik zou moeten vervangen is mij onduidelijk als ik het aan de buitenkant niet kan zien. Misschien verstandig om de hele set maar te vervangen. Mijn vooroordeel dat een buizenamp storingsgevoelig is word maar weer bevestigd.
    Ik speel al meer dan 25 jaar op buizen versterkers en echt NOOIT last gehad van storingen. Wel af en toe laten servicen (eens in de 2 tot 4 jaar).

    2e hands is altijd een risico en in dit geval is het denk ik simpelweg pech. Een buizenversterker 2 jaar lang niet gebruiken is niet goed voor de versterker.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik speel al meer dan 25 jaar op buizen versterkers en echt NOOIT last gehad van storingen. Wel af en toe laten servicen (eens in de 2 tot 4 jaar).
    Met de buizen zelf heb ik ook weinig problemen.
    Nou hoef ik niet wekelijks met versterkers te slepen (eigen oefenhok, en spelen geen 50x per jaar) dus dat zal ook schelen, maar de buizen van mijn ene versterker zijn zeker 10 jaar oud, en een paar maanden terug nog in prima conditie bevonden door de versterkermeneer. Volgens hem gaan ze sowieso vaker stuk door mechanische dingen (vervoer, schokken, etc) dan puur elektrisch door gebruik.

    Maar ja, het kan bij toeval altijd wel kapot, zal met digitaal spul niet anders zijn.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 augustus 2020 om 10:56

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een tweedehands budgetversterker kopen (want sorry, dat is Bugera), met waarschijnlijk dito buizen, waarschijnlijk ook niet wetende wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, verder nog nooit een buizenversterker gehad hebbende en ook niet wetende wat er nu eigenlijk werkelijk kapot is of stoort en dan bevestigd worden in het idee dat buizenversterkers nogal storingsgevoelig zijn. Ik vind 'm leuk. Sowieso in een versterker een trillinkje verhelpen met tape (zou ik persoonlijk toch niet doen ivm warmte) en de twee eindbuizen 'de twee grote buizen' noemen, geeft al het vermoeden dat de ervaring met buizenversterkers niet erg ruim is. Ik heb persoonlijk ook nog nooit zelf kapotte eindbuizen gehad. Eén keer heb ik met een tweedehands versterker gehad dat een eindbuis rot was, maar niet door mezelf dus. Verder nog nooit een kapotte buis gehad. Enkel versleten door het spelen, waardoor de eindbuizen slechter begonnen te klinken, wat je eigenlijk pas echt merkt als er weer nieuwe, frisse buizen in zitten. Beetje rekening houden dat je niet met nog hete buizen al begint te zeulen met je versterker en er kan weinig gebeuren.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Voordat ik met de minuscule stukjes tape in de weer ging heb ik het probleem van een rammelende beschermkap wel gegoogled. Je vermoeden klopt helemaal want daar was ik vrij duidelijk in. gefeliciteerd met je enorme kennis en behulpzaamheid.
    Ik weet wat ik gekocht heb en hoe hij gebruikt is, kan daar over gelogen zijn? vast maar daar heb ik geen aanleiding voor om daar vanuit te gaan. En ik zal het woord kapot vervangen door versleten, tevreden nu?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oké, dan blijf je aannames doen en conclusies trekken, ook nu weer. Je wat cynische opmerking over enorme kennis en behulpzaamheid is een beetje jammer. Volgens mij heb ik nergens geclaimd dat ik een enorme kennis heb wat betreft buizenversterkers, maar wel ervaring. Ik probeerde aan te geven dat jij dat niet hebt, geef je zelf ook aan en was dus inderdaad behulpzaam door aan te geven dat je conclusies trekt die op z'n minst nogal voorbarig zijn. Ik zette er nog een smiley bij. En inderdaad, ik vertrouw nooit iemand op z'n blauwe ogen wat betreft de omgang met een versterker. Nogmaals, het is een budget versterker. Dat geeft ook helemaal niks, maar dan is de kans doorgaans ook wel wat groter dat er iets aan zou kunnen gaan mankeren. De conclusie trekken dat je er in wordt bevestigd dat buizenversterkers storingsgevoelig zijn vind ik voorbarig. En jawel, dat zeg ik vanuit behulpzaamheid, met onderbouwing, vanuit ervaring. Doe ermee wat je er mee wilt doen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Mijn excuses, ik slaap door de klote hitte erg slecht en ben snel aangebrand. Ik las in jouw commentaar dat je me er nog even op wees dat ik een leek was, waarvan ik prima op de hoogte ben. ik weet ook dat het een budget amp is maar dat mijn eerste buizen amp gelijk al een probleem heeft, is even slikken en misschien voorbarig maar heeft in ieder geval mijn buizenangst niet weg genomen.
    Wederom sorry dat ik je verkeerd interpreteer. Mag ik je dan nog wel even een vraag stellen. Het systeem dat de eindbuizen (ik leer snel lol )in de gaten houd, geeft geen storing aan. Zou het vervangen van de preampbuizen genoeg zijn? En zie je de slijtage ook aan de buitenkant? alle buizen hebben geen zichtbare gebreken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Voor wat het waard is, ik speel al meer dan 15 jaar met verschillende buizenversterkers, van nieuw tot tweedehands en 40 jaar oud, en ik heb nog nooit storing gehad.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik wilde ook wel laten zien dat je een leek bent, maar niet omdat ik je voor lul wil zetten of zo. Meer dat je dan niet te gauw conclusies kunt trekken en mijns inziens trok je best heel veel conclusies. Dat stukje tape als oplossing, het is heel herkenbaar, maar nou niet echt een oplossing. Ik zou er echt 's mee naar een technicus gaan. Je kunt in dit geval aan de buitenkant niet zien wat er aan mankeert, ook de mensen hier niet. Slijtage van eindbuizen kan je niet perse zien en geeft, naar mijn weten, doorgaans geen rare trilling. Ik ken dit probleem niet, heb het zelf ook nog nooit gehad in een versterker. Toen ik nog in het noorden woonde waren er niet erg veel echte amptechs. Ik kan me Anne Doedens herinneren, oftewel Mister Bassman. Of Xavier van Dr. Tube. Ik weet zeker dat die twee jou verder kunnen helpen. Als je pech hebt, dan is er echt iets goed kapot en dat is, helaas, wel een groter risico bij een budgetversterker. Maar voor hetzelfde geld is er, ik noem maar wat, alleen maar wat los getrild en vallen de kosten heel erg mee. Of misschien alleen maar een falend voorversterkerbuisje (die kleine) en dan vallen de kosten ook heel erg mee. Er is iets kapot of zit niet lekker, dat is wel een conclusie die je kan trekken. Maar dat kan ook net zo goed met een transistorversterker, of iets digitaals.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Voor wat het waard is, ik speel al meer dan 15 jaar met verschillende buizenversterkers, van nieuw tot tweedehands en 40 jaar oud, en ik heb nog nooit storing gehad.
    Ik 20 jaar langer en met hetzelfde resultaat.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Slijtage van eindbuizen kan je niet perse zien en geeft, naar mijn weten, doorgaans geen rare trilling. Ik ken dit probleem niet, heb het zelf ook nog nooit gehad in een versterker.
    Heb - effe baas boven baas - ruim veertig jaar op buizen gespeeld. Slechts één keer (Mesa Express) kapotte (eind)buizen gehad. Niet om lullig te doen maar het was goed te zien én te horen - ja, door een rare trilling.
    Om maar aan te geven: de verschijnselen hoeven niet altijd precies het zelfde te zijn, maar ik ontbeer de kennis om dat te kunnen duiden.

    Ik zou zeggen: Clouseau, kom er maar in...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top