Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.443

    Standaard

    Een pedaal met een boost en een drive is ook wel een mooie opzet voor mij. Ik speel voornamelijk blues en americana en wil graag een mooie clean, een clean met een randje en een lead toon. Een heel klein beetje delay en wat reverb. Die reverb zal ook wel uit mijn zoom bakje moeten komen, die op de amp is ook niet erg lekker. De reverb is erg kort en je hoort dat hij de toon af kapt, bijna een soort slap delay.
    Ja ben er wel achter dat de gain echt niks is en kan dat kanaal hooguit als een soort boost gebruiken. Ben wel benieuwd hoe dat gaat als er andere buizen in komen tzt.
    Heb al wat voorbeelden gehoord dat het karakter van de amp dan volledig veranderd en de gain een stuk bruikbaarder word. En een speaker wissel doet ook wonderen, al hoe wel de meningen over de turbosound speaker die er in zit , nogal verdeeld zijn. De speaker moet echt even loskomen voordat het bottom end vrijkomt. Toch heb ik de versterker ook gehoord( op YouTube) met een ac30 speaker en ook met een celestion en dan knapt vooral het gain kanaal op maar krijgt de hele amp meer bottom end.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 30 juli 2020 om 11:06

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik heb de V55 ook gehad., zowel top als combo . Drive kanaal moet je gewoon vergeten, is gewoon niks fatsoenlijks van te maken.
    Op het clean kanaal is er zoveel meer mogelijk dan een Tubescreamer.
    Heb jij die versterkers volledig stock gebruikt of ook met andere buizen?

  3. #13

    Standaard

    Clean met een randje kan de mooer blues crab ook heel goed.
    Kloon van de Marshall blues breaker, die zijn naam wel eer aan doet. En oa gebruikt is door John Mayer, die ik een geweldige sound vind hebben.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.065

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Heb jij die versterkers volledig stock gebruikt of ook met andere buizen?
    JJ's in allen gezet. En in de combo zat een Red Coat Governer ipv de stock speaker.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 30 juli 2020 om 12:23

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.443

    Standaard

    oh oke bedankt, en toen nog geen lekker gain begrijp ik.
    Heb net mijn zoom g3 er even aan gehad en dit is waarschijnlijk vloeken in de kerk maar ook de amp moddeling even gebruikt. Als ik dan een fenderachtige amp selecteer die vol open staat, dan krijg ik wel een mooi randje aan het clean. Wat wel jammer is dat het zoom bakje als je alles uitzet, en in principe het signaal kaal naar de versterker gaat, toch nog wat veranderd aan de klankkleur.
    Die mooer blues crab lijkt me ook wel wat. Houd het karakter van de amp in stand maar geeft een mooi randje en wat sustain. De mannen waar ik mee speel en ik gaan binnenkort toch even een uitstapje maken naar wat muziek winkels en zal dan eens rustig kijken. Er is wel een overmaat aan keuze tegenwoordig. Kan die mooer wel bestellen, die kost geen kapitaal.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 30 juli 2020 om 12:38

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.443

    Standaard

    Nu 3 keer de versterker in het oefenhok gehad en een indruk gekregen. Prachtig clean vol en luid. Zoveel meer dynamiek en valt mooi te regelen met de gitaar. Het clean blijft wel clean tot aan het gaatje. Het gain kanaal valt me nog mee, nu ik hem op hoger volume gebruik maar zal wel als een soort boost gebruikt worden denk ik. Als je de gain terug schroeft dan word het clean met een randje en gaat het fissy geluid er af, voor de lead sound moet je hem niet willen gebruiken.

    Maar ik heb een bijgeluid, voornamelijk bij hoger volume en op het gain kanaal maar hij komt ook door in het clean.
    Al bij de eerste keer in het oefen hok op hoger volume spelen viel het mij op maar pas bij de tweede keer was het erg nadrukkelijk.
    Na wat googelen zou het een los zitten buis kunnen zijn of het trillen van de beschermkap over de buizen. De beschermkap is niet 1 geheel en die heb ik trilling vrij gemaakt met wat tape en de buizen bekeken ( lijkt op het oog niks mee aan de hand te zijn) en ze stevig aangedrukt (met beleid)
    Maar het geluid is er nog en voor mij houd het hier op om er zelf wat aan te kunnen doen. Iemand die het herkent en zelf misschien weet wat het is. Het zal wel weer een tripje naar een maker worden en zou daar ook wel een tip over willen, in de buurt van Drachten.
    Hoop dat je het in dit fragment wat kan horen https://soundcloud.com/arnoldtims-76...eem-bulgera-55
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 16 augustus 2020 om 20:23

  7. #17

    Standaard

    Ik denk dat het tijd is voor nieuwe buizen, maar ik ben geen expert.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.779

    Standaard

    Herkenbaar geluid; inderdaad nieuwe buizen nodig....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.443

    Standaard

    Ik geloof jullie op je woord. Maar ding is maar 2 jaar oud en bijna niet gebruikt. Er zit voor de twee grote buizen een detectie systeem in en en die geeft niet aan dat ze kapot zijn. Alle buizen zien er op het oog als nieuw uit. Ik zal me maar even gaan verdiepen wat er dan in moet. De amp is auto biased dus ik zou niet alle buizen hoeven te vervangen maar welke ik zou moeten vervangen is mij onduidelijk als ik het aan de buitenkant niet kan zien. Misschien verstandig om de hele set maar te vervangen. Mijn vooroordeel dat een buizenamp storingsgevoelig is word maar weer bevestigd.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Volgens mij is dat meer een preampbuisje dat verrot is dan een poweramp buis, toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top