Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    M’n oude luke had ook zulke scheuren. Mooi laten zitten en dat ding helemaal aan gort spelen, want daar zijn die strats voor gemaakt.
    Wil je een mooie gitaar, koop een les Paul of een PRS😁

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Als dat een Jap gitaar is is het waarschijnlijk polyurethaan lak. Dan ben je nog wel even bezig om die handmatig te strippen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Kun je hier niks mee? ik zag vandaag een gast op tv die hier hele auto's mee beschilderde....deed ie goed!
    Zou volgens mij ook goed werken op gitaren.

    https://www.bol.com/nl/f/4-artz-acry...0000100120255/
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Naar een auto spuiterij brengen die body. Die kunnen heel strak nieuwe lak aanbrengen.
    Een bassist uit een van m’n vorige bands had een basgitaar zelf gebouwd en de body heel mooi in licht grijs metallic gelakt. Zag er heel strak en netjes uit.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Als dat een Jap gitaar is is het waarschijnlijk polyurethaan lak. Dan ben je nog wel even bezig om die handmatig te strippen.
    Bijna alle gitaren vanaf begin jaren zeventig is pu lak. Behalve sommige custom en Boutique modellen... was het wel nitro geweest had het eenvoudig geweest want dat versmelt mooi in bestaande lak. Dat is dan ook het enige voordeel van nitrolak behalve als je van relic houdt want slijten doet het prima (Naar mijn mening).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    De ene pu is niet de andere.
    Fender experimenteert met lakken (flash coat is the latest to boot) om de procedure te verkorten, Japan lijkt meer de insteek te hebben van hardere lakken.
    Als je ooit geprobeerd hebt de lak van een JV Fender te verwijderen begrijpt u gelijk wat ik bedoel.

    dus ik blijf erbij, licht opschuren en met beleid een spray can job will do fine maar als je toch besluit om alle lak en lijmlagen te verwijderen zie ik met veel plezier een topic tegemoet ter lering ende vermaeck
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27

    Standaard

    Mijn mening blijft niks aan doen
    Waarom?
    Ervaringtje
    Digitale fotografie
    +-10 jaar geleden von ik digi ruis/korrel in fotos echt vreselijk nu vin ik het in sommige gevallen gewoon heel mooi
    Zoiets

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De ene pu is niet de andere.
    Fender experimenteert met lakken (flash coat is the latest to boot) om de procedure te verkorten, Japan lijkt meer de insteek te hebben van hardere lakken.
    Als je ooit geprobeerd hebt de lak van een JV Fender te verwijderen begrijpt u gelijk wat ik bedoel.

    dus ik blijf erbij, licht opschuren en met beleid een spray can job will do fine maar als je toch besluit om alle lak en lijmlagen te verwijderen zie ik met veel plezier een topic tegemoet ter lering ende vermaeck
    Bij een strat is dat nogal veel werk. Bij een tele niet. Die gooi je door een vlakbank die op bijna niets ingesteld staat werkt heel goed. Alleen niet voor de zijkanten helaas.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top