Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Fishman Presys Phantom power

    Ik wil mijn cordoba gitaar op een mixer/amplifier kanaal aansluiten.
    Nu heb ik ook een condensator microfoon en die heeft fantoom spanning nodig.
    Maar fantoom staat dan ook op de andere kanalen.
    Vraag: Kan de Presys tegen fantoomspanning of blaas ik daarmee de Presys op?

  2. #2

    Standaard

    op de preciese vraag kan ik geen antwoord geven. (ken de presys niet. meestal is het geen probleem)

    maar belangrijk bij gitaristen en fantoomvoeding is te kijken dat je geen "handige verloopjes" van xlr naar jack hebt die een pin van de xlr naar aarde leggen. Of andere dingen zoals imitatiemicrofoons uit china en dergelijke gebruikt waar dat zo zit.
    Dan fik je de voeding van de mixer uit.....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Meestal kun je phantom power per kanaal inschakelen. Weet je zeker dat de phantom power meteen naar alle kanalen gaat?

    Verder gaat phantom power niet naar mono jack inputs, alleen naar gebalanceerde (XLR of TRS) ingangen.
    Prik je dus de Presys met een standaard mono jack - jack gitaarkabel in een mono jack input van de mixer, dan doet phantom power daarop niks.

    Je kunt er ook over denken om tussen gitaar en mixer een DI box te zetten, als je een grote afstand moet overbruggen is dat sowieso geen slecht idee.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Meestal kun je phantom power per kanaal inschakelen. Weet je zeker dat de phantom power meteen naar alle kanalen gaat?

    Verder gaat phantom power niet naar mono jack inputs, alleen naar gebalanceerde (XLR of TRS) ingangen.
    Prik je dus de Presys met een standaard mono jack - jack gitaarkabel in een mono jack input van de mixer, dan doet phantom power daarop niks.

    Je kunt er ook over denken om tussen gitaar en mixer een DI box te zetten, als je een grote afstand moet overbruggen is dat sowieso geen slecht idee.
    bij veel mixers is de fantoom global. zelfs bij dingen als A&H mixwizzards (die allesbehalve low budget zijn.)
    ik zie nog regelmatig XLR naar monojack snoeren gebruikt worden. zowel bij monitorsends als bij kleine mixer mic-ingangen naar akoestische gitaren en toetsen. die laatste zijn vaak aan een pool kortgesloten wegens brom en dus uiterst link.

    een di, zoals genoemd, is natuurlijk sowieso beter.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5

    Standaard

    versterker is een LD systems mix 10A, met van die combi pluggen, zowel xlr als jack
    Ik steek er wel ff een losse mono jackplug in en meet de spanning met een multimeter.
    geen spanning- geen actie
    wel spanning-DI aanschaffen

  6. #6

    Standaard

    bij dat ding staat op de jack geen fantoom, dus geen probleem
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top