Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Marshall BluesBreakers Reissue Mod

    Hallo,

    Ik ben een gemodificeerde Marshall BluesBreakers Reissue op het spoor. Ik heb er nog niet zoveel informatie over maar deze mod heeft 2 schakelbare kanalen die beide kunnen scheuren en er zitten Celestion Greenbacks in.

    @Sash : Als je het leest....je kent de BluesBreakers toch he? Let me know wat jij er van denkt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Hmm ik zou het niet doen. Ik heb al meer van dat soort dingen gezien met van die meerdere schakelbare kanalen mods (op plexi's en JTM45's) en wat ik las was niet veel soeps.

    Verder zou ik als ik jou was gewoon een goede, ongemodde, Bluesbreaker gaan zoeken. Als er niets aan veranderd is kan er ook weinig aan fout zijn.

  3. #3

    Standaard

    Hmm.....je mening bevestigt waar ik ook al aan dacht. Ik ben er bang voor dat die mods de originele sound misschien om zeep helpen. En dat wil ik niet.

    Ik heb nog even een ander vraagje aan je. Effecten als fuzz en univibe behoren(uitgaande van klasse effect-pedalen) gewoon warm en lekker te klinken door de BluesBreakers he?

    Ken je trouwens misschien een alternatieve amp voor me? Mijn smaak ligt bij Cream en Hendrix geluid en vooral het geluid van het album Throwing Copper van LIVE. (I Alone, Lightning Crashes, Selling The Drama, etc staan er op) Wordt veel fuzz en univibe in gebruikt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard

    Op een vintage style marshall klinkt echt ALLES goed (en dat is geen geintje). Op een Fender moet je erg opletten wat voor pedalen je koopt. Voor zover ik weet zijn de enige fuzzes die op Fender lekker klinken Fulltone en Everman, maar op Marshall hoef je daar niet op te letten.

    Andere amp met Cream of Hendrix sound... Hmm JTM45 of 1987x might do the job, wel weer wat duurder natuurlijk met cabinet eronder. 100w plexi is misschien wat over the top, maar ik blijf je de BluesBreaker aanraden.

    De sound die je wil bereiken zit daar gewoon echt in.

  5. #5

    Standaard

    Alrighty then......dan blijf ik denk jagen naar een ongemodificeerde BluesBreakers, reissue of misschien wel origineel.

    Als iemand er eens eentje tegenkomt of wil verkopen.........please let me know! :-D

    @ Sash : Misschien is het wel leuk om via msn wat verder te babbelen over versterkers e.d. Mijn adres is benhus@hotmail.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    ... op de Rijnstraat in Arnhem (in de buurt van de bioscoop middenin het centrum) zit een gitaarzaak die een NIEUWE reissue aanbiedt voor EUR 1100,-. Ik weet zeker dat je daar nog kan afdingen ook. De gitaarzaak zit er nog maar net en is nu al failliet (vreemd) maar ik zou er naar toe gaan. Ik weet geen tel. nr of naam...

  7. #7

    Standaard

    Bloody hell....ik kan die zaak op internet niet vinden :-(

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    twee dingetjes:


    De wereld is groter dan het internet .. surething heeft dat door en noemt daarom ook geen link naar een site, maar een route-beschrijving naar een winkel. Dus laat je muis-handje eens wapperen over een gitaar ipv een toetsenbord !

    Een re-issue klinkt niet als het origineel, dus bij een gemodificeerde re-issue hoef je je geen zorgen te maken dat hij niet "origineel" meer klinkt.
    Of integendeel ! Er zijn figuren die de bordjes uit de bluesbreakers van enige decennia geleden nabouwen met zoveel mogelijk NOS-onderdelen. Als je er zo'n bordje in zou (laten) zetten heb je een gemodificeerde re-issue die een stuk echter klinkt.
    Natuurlijk zijn de speakers en trafo's ook van belang, maar als je dat allemaal ook nog moet vervangen voor het geluid van toen ? Gehannes, er zijn grenzen.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benhus
    Hmm.....je mening bevestigt waar ik ook al aan dacht. Ik ben er bang voor dat die mods de originele sound misschien om zeep helpen. En dat wil ik niet.
    Het is een toch een reissue? Dan heb je zowieso niet "de originele sound". Er is niets mis met mods vermits ze maar vakkundig zijn uitgevoerd. Wat jij beschrijft ie een beetje vaag, het lijkt er gewoon op dat er een MV bijgeknutseld is, daar is in principe niets mis mee. Als je 'm voor een nette prijs kunt krijgen, dan zou ik het wel doen. Meestal zijn die mods vrij eenvoudig weer ongedaan te maken, schema's voor deze reissue zijn ook beschikbaar op www.schematicheaven.com
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

  10. #10

    Standaard

    Een reissue moet toch wel het origineel benaderen?

    Ik klink vaag omdat ik er zelf nog niet meer over weet. Ik moet nog even bellen met iemand om meer info te krijgen.

    Ik kan hem voor een leuke prijs krijgen.
    Maar goed.....we gaan ook nog maar eens de oortjes de kost geven. Ik ken alleen niet exact de sound van een originele reissue......kan dat dus niet vergelijken met de sound van deze gemodificeerde versie.

    @V!N : Mooie wijsneus....ik kom niet elke dag in Arnhem en als ik via de telefoon, een website of e-mail contact zoek dan gaat dat nogal lastig als je de naam van de zaak niet hebt he! Dus laat jij je muishand maar eens over je hoofd krabben voordat je hem laat wapperen over het toetsenbord. :wink: No offense hoor, maar jij begon met zulke opmerkingen. Laten we dat beiden niet meer doen.
    Nog bedankt voor de rest van je bijdrage.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top