Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Ik ben blij voor je,dat het is opgelost.Wat ik echter niet begrijp,is hoe de snaar sowieso in de buurt van de schroef kan komen en al helemaal niet hoe de snaar om de schroef heen kan raken.Weet je zeker dat je de snaar op de juiste plek de brug in douwt,dus aan de voorkant van dat 3hoekige blokje?De schroef zit dan tegen de andere kant van dat blokje.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Volgens mij is pepe vergeten om in de topictitel te kijken over welke gitaar het gaat.
    ik checkte het nog even maar bij de foto van de strat dacht ik, ahja...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Die begrijp ik even niet, ik zie geen strat (brug)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Weet je zeker dat je de snaar op de juiste plek de brug in douwt,dus aan de voorkant van dat 3hoekige blokje?De schroef zit dan tegen de andere kant van dat blokje.
    Oeh, goed opgemerkt!
    Dat zou in ieder geval best kunnen verklaren waarom TS de brug achterover moet kantelen; als de snaar aan de kant van de schroef zit is er wellicht te weinig snaarhoek over het brugzadeltje.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 3 augustus 2020 om 12:56

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik ben blij voor je,dat het is opgelost.Wat ik echter niet begrijp,is hoe de snaar sowieso in de buurt van de schroef kan komen en al helemaal niet hoe de snaar om de schroef heen kan raken.Weet je zeker dat je de snaar op de juiste plek de brug in douwt,dus aan de voorkant van dat 3hoekige blokje?De schroef zit dan tegen de andere kant van dat blokje.
    Beste lcvanderhelm, bedankt om niet te stoppen met mij lastig te vallen. Ik ben namelijk een idioot. En dus wel degelijk de snaar er verkeerd ingestoken en inderdaad op de verkeerde plek in de brug. Een of andere kronkel in mijn hersenen deed me er van uitgaan dat de kant van het blok met de meeste oppervlakte de snaar moet 'pletten' want bij een klassieke floyd rose is het een platte brede kant. Maar langer dan twee seconden nadenken en kijken naar hoe het bij een Ibanez doet snel concluderen dat dit nergens op slaat.

    Genant.

    Maar het verklaart alles zo heel plots. Zilveren rand is mijn geduld en dat ik desondanks de ibanez heb kunnen krijgen tot een punt dat ie bespeelbaar klonk en voelde haha. Geen idee of ik hier blij moet zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Ach wees blij dat er niets permanent gesloopt is,ik heb namelijk door mijn eigen stommiteiten al heel wat gesloopt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top