Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard Welke brug pickup voor PRS custom 22

    Hallo!

    Ik heb een PRS custom 22 (USA) met Dragon II pickups. Aangezien ik ook graag (thrashy) strakke metal speel zou ik de brug pickup willen wisselen voor iets anders. De huidige pickup mis output en is niet strak genoeg in het laag voor lekkere palm muted 'Oemph's'. Ik speel over een Mesa Boogie Mark IV met 4x12 recto cabinet (V30's). Voornamelijk in E standard, of Drop D. De gitaar heeft een mahony body en neck.

    Wat ik zoek is dus een high output pickup, strak in het laag, genoeg mids, geen dun geluid. Bij voorkeur een pickup met chrome cover, om alles gelijk te houden qua uiterlijk en splitbaar naar single coil (heb 5 weg switch).

    Ik zat te kijken naar PRS pickups omdat die (zou je zeggen) sowieso goed klinken bij een PRS gitaar (?). De \m/ (metal) pickup klinkt erg interessant, maar 190 euro is flink wat om even 'uit te proberen'. Maar er is nog zoveel meer dan keus uit pickups dat ik graag jullie advies hoor, ook dat van mede PRS eigenaren.


    Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!
    Laatst gewijzigd door jw009; 22 juli 2020 om 12:26

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik had begrepen dat dit vaak opgelost wordt door een tube-screamer te gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ik had begrepen dat dit vaak opgelost wordt door een tube-screamer te gebruiken.
    Bedankt voor je reactie. Ik heb ook een tube-screamer maar dit is toch heel anders dan een ander element. Voorheen had ik een ESP Eclipse met EMG85 erin, dus ik ken het verschil tussen andere pickups en wel/geen tubescreamer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hfs of tremonti’s. Met hfs ga je het wel redden maar hij is niet super hot. Staan er zo nu en dan op mp wel eens een voor rond de 70€z Tremonti’s zijn denk ik het beste voor moderne metal. Al zitten die in ern andere gitaar. Zou de filmpjes op yt maar eens checken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Mocht je ooit in de buurt van haarlem zijn kan je de hfs met mijn cu24 wel een keer testen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Mocht je ooit in de buurt van haarlem zijn kan je de hfs met mijn cu24 wel een keer testen.
    Thanks, super tof! :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Hfs of tremonti’s. Met hfs ga je het wel redden maar hij is niet super hot. Staan er zo nu en dan op mp wel eens een voor rond de 70€z Tremonti’s zijn denk ik het beste voor moderne metal. Al zitten die in ern andere gitaar. Zou de filmpjes op yt maar eens checken.
    Voor 70 euro tweedehands is het nog wel de moeite waard om het te proberen. Ik ga MP in de gaten houden!

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad. Als het gaat om een PRS en strakke metal is de Tremonti een logische keuze.

    Zat, los van PRS, direct te denken aan de welbekende JB van Seymour Duncan. Relatief goedkope optie om te proberen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard



    Laatst gewijzigd door Napoje; 5 augustus 2020 om 11:20

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Thanks! Ik had deze zelf inderdaad ook al gevonden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top