Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Is dit dan eigenlijk niet gewoon hetzelfde als een master volume knop, gewoon een kraan tussen je preamp en poweramp zeg maar? Ik ben totaal niet technisch he, weet daar allemaal geen reet van, maar ik denk dat ik het snap?!
    Yep, that's it!

    Ik heb een volumepedaal tussen m'n send/return zitten. Da's exact hetzelfde.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Ja heel simpel ding eigenlijk. Bedankt voor de tips verder!

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Net nog even een OCD en bad monkey geprobeerd en van die bad Monkey met drive en lvl op Max word ik zeer blij van deze amp!

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Yep, that's it!

    Ik heb een volumepedaal tussen m'n send/return zitten. Da's exact hetzelfde.
    Dat is een boude uitspraak.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door new deep Bekijk bericht
    Net nog even een OCD en bad monkey geprobeerd en van die bad Monkey met drive en lvl op Max word ik zeer blij van deze amp!
    Nog steeds tevreden van je amp in combinatie met die volumepedal?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Ja, eigenlijk best wel. De amp reageert ook anders op verschillende gitaren, mn tele klinkt erg lekker! Verder nog wel een keer op zoek naar een simpel maar ok reverb en delay pedaaltje voor in de loop.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik ken deze versterker niet, maar het nadeel van plexi-achtigen is dat ze wat stijver zijn om te bespelen. Dat komt de dynamiek ten goede, maar is ook waarom die dingen voornamelijk op hoger volume pas wat smeuïger worden, omdat de eindbuizen dan meer compressie geven. Je eindtrap gaat het ook meer overnemen van de voorversterker, wat meer volheid geeft. Sommige versterkers hebben vanuit de voorversterker al meer volheid, plexi's/plexi-achtigen niet. Ik heb dat thuis ook met m'n Splawn. Die hoor je pas voller worden boven een bepaald volume. Zonder attenuator is dat voor thuis veel te hard. Maar m'n beide JCM800's klinken al een stuk beter op lager volume, sowieso de 2210. Nou speel ik thuis niet urenlang en heb aan één kant geen buren en heb er dus een attenuator voor hangen, maar zelfs dat is eigenlijk in het geval van de Splawn, wat feitelijk een opgefokte plexi is, nog wat te hard. Wellicht dat bij een 20 watter, of zelfs 5 watt dat met een attenuator wel goed te doen is. Vraag me alleen wel af, zit je met het terug schakelen van het vermogen niet met de impedantie, die ook automatisch verandert? Bij mijn Splawn is dat in ieder geval wel. Die kan ook terug naar 50, maar wordt dan ook 8 ohm. Zal niet direct schade opleveren aan je trafo's, maar op de langere duur lijkt het me niet wenselijk.
    Sluit ik mij geheel bij aan. Een buizen Marshall op heel laag volume geeft IMHO erg weinig bas en compressie.

    Jouw Marshall Studio is niet gemaakt voor thuis, maar voor studio doeleinden waar het volume voluit mag en kan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De oplossing is dus een groter huis met een homestudio in je kelder

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Haha precies, dat zou perfect zijn. Maar voorlopig doet ie t goed z'n eigen dingetje naast de andere versterkers op zolder.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Dat is het belangrijkste: dat jij tevreden bent!

    Ikzelf ben heel blij met mijn 4 watt SF Fender Champ uit '73 en mijn Marshall DSL1 CR - die op 0,1 watt staat - hard genoeg voor thuis!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top