Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard Trilling/resonantie Bassman

    Ik heb een Bassman '59 LTD en onlangs merkte ik dat als ik met wat overdrive (pedaal) speel, er een behoorlijke resonantie/trilling aanwezig is. Klinkt alsof er een soort fuzz aanstaat. Het gekke is dat die trilling er alleen is op de lage A snaar rond de 12e fret. Ik heb het getest met twee strats, bij allebei doet 'ie het. Het lijkt echt of het uit de versterker komt, alsof er een speaker trilt.
    Wat zou dit kunnen zijn? De versterker klinkt voor de rest hartstikke goed en heeft in februari nog een service-beurt gehad incl nieuwe buizen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Al eens wat bas eruit gedraaid?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Ja, bas staat sowieso erg laag bij mij.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    En zonder pedaal, maar wel op volume, is de resonantie dan weg? Het euvel doet zich voor bij verschillende gitaren. Dus het zit niet in de gitaar, lijkt me. Drivepedaal? (voeding, batterij.. check). Amp open gehad om te controleren of alles goed is bevestigd?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Met de drive pedalen uit hoor ik het ook maar dan is de resonantie veel minder. Hoe meer drive hoe erger het wordt. Bij meerdere pedalen overigens dus niet bij één specifiek pedaal.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Terug gaan naar je tech. Hij kan dit makkelijk vinden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Heb je de kast al in een gehele andere omgeving geplaatst? Buiten bijvoorbeeld? Ik heb dit ook wel eens gehad, heilig overtuigd dat het uit de speakerkast kwam. De kast buiten gezet en toen was het weg. Het bleek toch interferentie met "iets" binnen in de ruimte te zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Terug gaan naar je tech. Hij kan dit makkelijk vinden.
    Dit wordt inderdaad de volgende stap, door drukte op mijn werk komt het daar momenteel even niet van.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Heb je de kast al in een gehele andere omgeving geplaatst? Buiten bijvoorbeeld? Ik heb dit ook wel eens gehad, heilig overtuigd dat het uit de speakerkast kwam. De kast buiten gezet en toen was het weg. Het bleek toch interferentie met "iets" binnen in de ruimte te zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Ik heb de amp op zolder staan. De zolder is afgetimmerd met schrootjes en er trilt altijd behoorlijk veel mee, ook mijn andere gitaren. Toch heb ik het idee dat het uit de versterker komt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Kan best dat een paneeltje van het cabinet niet helemaal lekker vast zit. Druk met de hand eens midden tegen dat schot achter de speaker tijdens het resoneren, dat zit alleen aan de uiteinden vast. Dat soort dingen gaan klapperen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top