Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard wat meer gain uit de fuzz drive G2

    Dag,
    Ik heb een vraag. Ik heb een Fuzz Drive G2 van Justin Everman. Een low gain/fuzz type pedaal. Ik vind hem lekker transparant klinken, maar mis net dat beetje extra gain en fuzz. Is het mogelijk hem nog wat te tweaken, waardoor er wat meer gain uit te halen valt? En eventueel wat meer Fuzz? Je kunt de hoeveelheid gain en fuzz apart inregelen wat hem fijn maakt. En binnenin nog twee potmeters om die extra te tweaker. Maar zelfs met alles vol aan, kom ik net iets tekort.

    Ik heb een layout gevonden op het internet:
    https://s51.photobucket.com/user/Gui...iveG2.jpg.html

    Iemand een idee?

    grt. Lars

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Dag,
    Ik heb een vraag. Ik heb een Fuzz Drive G2 van Justin Everman. Een low gain/fuzz type pedaal. Ik vind hem lekker transparant klinken, maar mis net dat beetje extra gain en fuzz. Is het mogelijk hem nog wat te tweaken, waardoor er wat meer gain uit te halen valt? En eventueel wat meer Fuzz? Je kunt de hoeveelheid gain en fuzz apart inregelen wat hem fijn maakt. En binnenin nog twee potmeters om die extra te tweaker. Maar zelfs met alles vol aan, kom ik net iets tekort.

    Ik heb een layout gevonden op het internet:
    https://s51.photobucket.com/user/Gui...iveG2.jpg.html

    Iemand een idee?

    grt. Lars
    booster ervoor?

  3. #3

    Standaard

    Ja net al een Timmy er achter gezet, dat maakte het beter. Maar ik haal het liever uit het pedaal zelf geloof ik.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Ik heb geen idee - maar wel dezelfde Everman fuzz drive. ik gebruik hem altijd voor een drive pedaal, een OCD in mijn geval. Dan (pas) vind ik hem lekker klinken en reageert die ook als een fuzz op je volume knop en niet zo wollig als andere fuzzen. Stand alone vind ik hem ook moeilijk, net te weinig van alles. Maar als boost voor iets wat al wat gain heeft vind ik hem echt te gek. Staat al jaren op mijn pedalboard.

  5. #5

    Standaard

    Ha oke, is inderdaad wat ik ook geprobeerd heb. Drive ervoor vond ik niet lekker klinken, erna was veel beter. Ik begreep ook dat je hem niet op een clean afgestelde amp moet zetten.

  6. #6

    Standaard

    @larsje, mocht je de Everman ooit kwijt willen, ik hou me aanbevolen. Heb er ondertussen 3 gehad en verkocht, maar blijf er toch op terugkomen :-)

  7. #7

    Standaard

    ha werner, ik heb precies hetzelfde. Heb hem verkocht, maar hij blijft 'trekken'. Hij is ook wel na te bouwen trouwens. Volgens mij is er wel een schema beschikbaar. Ik heb net de anasound feed me fuzz gekocht. Die komt vandaag of morgen binnen. Ook erg benieuwd naar. Maar dat is inmiddels mijn zevende fuzz geloof ik-

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik heb een layout gevonden op het internet:
    https://s51.photobucket.com/user/Gui...iveG2.jpg.html
    Hey Lars, longtimenosee.

    Wil wel met je meekijken maar als ik die link aanklik krijg ik alleen een paar verveelde wijven te zien, zien er wel goed uit bedankt daarvoor maar wat heb ik eran.

    Kom eens met een gewoon schema.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9

    Standaard

    Veel mensen kennen het verschil tussen een schema en een layout niet Frans...... Of ze vinden een schema lastig want dan snappen ze niet hoe je de massa moet aansluiten.


    https://musikding.rocks/wbb/index.ph...-FuzzDrive-G2/
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10

    Standaard

    Lars, heb jij ook 2 trimpots in de fuzz?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top