Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb die Abraxas in een gitaar zitten momenteel. Ik kan verklappen dat die echt wezenlijk anders klinkt dan een Dimarzio Super Distortion, want daar heb ik 'm voor geruild, letterlijk. De enige overeenkomst qua klank is dat ze beide een wat ronder hoog hebben. De Super Distortion had duidelijk meer output en was wat meer 'creamy'. De Abraxas is wat gearticuleerder. Ik vind ze beide meer dan prima, maar ze lijken qua klank niet echt op elkaar. Mag ik dan stellen dat, al hebben ze dezelfde spoel geometrie, het twee verschillende elementen zijn? Is het dan ook erg, mocht er wat leentjebuur gedaan zijn vraag ik me af. Zelfde voor tubescreamer varianten, bepaalde Marshall schema's, etc. Persoonlijk zie ik dan het probleem niet zo als ze toch verschillen.
    De abraxis heeft immers ook een nickel silver baseplate, andere magneet en andere polepieces. Het gehele recept is anders, maar de spoel geometrie was een kopie. Natuurlijk klinken ze dan niet hetzelfde want de pickup is geen kopie. De spoelen zelf wel.

    Waarom ik daar wat problemen mee heb? Weet ik niet zo goed. Voelt mijns inziens niet zuiver. Kan ik niet uitleggen, onderbuikgevoel.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Waarom ik daar wat problemen mee heb? Weet ik niet zo goed. Voelt mijns inziens niet zuiver. Kan ik niet uitleggen, onderbuikgevoel.
    Is ook een lastig gebied denk ik.

    Punt is ook, hoe veel kun je veranderen om toch te bereiken hoe je wilt dat een pickup klinkt. Ook gezien datgeen dat je aan onderdelen kunt inkopen. Er zal altijd wel iets hetzelfde zijn, denk ik.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als dat jatten is, dan is een bestaand model gitaar met andere specs bouwen ook net zo goed jatten. Om het maar niet te hebben over al die boutique versterkerbouwers die bestaande schema's gebruiken als basis, om er verder een eigen versterkerontwerp van te maken. Volgens mij is ook zo ongeveer elke bouwer begonnen met een bestaand ontwerp, om zo verder door te groeien.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    My god heb je wel gelezen wat ik zei?!

    Spoel geometrie. Spoel. Niet magneet. Spoel.
    Sorry mate, you're right.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Hi Orpheo (of iemand anders),

    Heb je toevallig ook ervaring met PRS pick-ups? Ik heb een PRS Custom 22 (USA) met Dragon II pickups. Voor strakke metal vind ik de brug pickups veel te losjes in het laag en mis ook wat output. Nu heeft PRS de \m/ pickup voor metal gemaakt, kan er alleen niet veel over vinden. De HFS of Tremonti pickups zijn ook best hoog in hun output, alleen niet met cover te verkrijgen.

    Edit: ik ben een eigen topic gestart. Wil deze niet kapen met off-topic vragen...
    Laatst gewijzigd door jw009; 22 juli 2020 om 09:51

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jw009 Bekijk bericht
    Hi Orpheo (of iemand anders),

    Heb je toevallig ook ervaring met PRS pick-ups? Ik heb een PRS Custom 22 (USA) met Dragon II pickups. Voor strakke metal vind ik de brug pickups veel te losjes in het laag en mis ook wat output. Nu heeft PRS de \m/ pickup voor metal gemaakt, kan er alleen niet veel over vinden. De HFS of Tremonti pickups zijn ook best hoog in hun output, alleen niet met cover te verkrijgen.

    Edit: ik ben een eigen topic gestart. Wil deze niet kapen met off-topic vragen...
    Helemaal niks kerel, sorry. nul komma nul.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Oke, jammer! Toch bedankt voor je reactie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top