Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die vergelijkingsfilmpjes zijn leuk, kijk ik ook, maar je hebt er eigenlijk helemaal niks aan. Om precies de reden die Pasqual ook aandraagt. Legio moderne metal gitaristen die het op een JB - Jazz setje doen, daar waar het kennelijk voor jou niet werkt met jouw setup.

    Je lijkt je ook heel erg toe te spitsen op output. Tip: Niet doen. Misschien dat je de low output elementen nog kunt laten voor wat het is (hoewel het kan), maar alles daarboven kan een prima keus zijn. Om de doodsimpele reden dat het echt niet alleen in output zit.

    Alleen een pickup switch verwacht je misschien ook wel te veel van. Ik heb geen idee wat de rest van je setup is, maar misschien trekt de versterker je idee van een modern metal geluid niet, weet jij/weten wij veel.

    En waarom alleen Seymour Duncan? Dan beperk je jezelf ook nog 's heel erg. Ik heb het idee dat je nog niet op een kwart van je zoektocht zit.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die vergelijkingsfilmpjes zijn leuk, kijk ik ook, maar je hebt er eigenlijk helemaal niks aan. Om precies de reden die Pasqual ook aandraagt. Legio moderne metal gitaristen die het op een JB - Jazz setje doen, daar waar het kennelijk voor jou niet werkt met jouw setup.

    Je lijkt je ook heel erg toe te spitsen op output. Tip: Niet doen. Misschien dat je de low output elementen nog kunt laten voor wat het is (hoewel het kan), maar alles daarboven kan een prima keus zijn. Om de doodsimpele reden dat het echt niet alleen in output zit.

    Alleen een pickup switch verwacht je misschien ook wel te veel van. Ik heb geen idee wat de rest van je setup is, maar misschien trekt de versterker je idee van een modern metal geluid niet, weet jij/weten wij veel.

    En waarom alleen Seymour Duncan? Dan beperk je jezelf ook nog 's heel erg. Ik heb het idee dat je nog niet op een kwart van je zoektocht zit.
    Fair enough. Hooguit zeggen die filmpjes wat over algemene karakteristieken, maar hoe het uiteindelijk in een andere gitaar klinkt kun je er niet mee voorspellen. Wat betreft rest van de setup: zie reactie die ik nét voor jouw reactie publiceerde. Lang verhaal kort: Kemper met allerlei uitstekende profielen. Ik had overigens niet de indruk dat ik me op output blindstaar? Mag ook medium output zijn, zolang het maar strakker en moderner is dan de JB.

    En tot slot over Seymour Duncan uit openingspost:
    Overigens wil ik me niet blind staren op Seymour Duncan, ik heb alleen altijd goede ervaringen gehad met dit merk zodoende dat ik hier het eerst naar kijk. Maar als dit niet handig is voor wat ik zoek, laat dat dan ook gerust weten.
    Ik ben voor al mijn andere gitaren altijd erg tevreden geweest met SD's, vandaar dat ik hier eerst naar keek. Ik heb weinig ervaring met andere pickups dan SD, EMG en Gibson. Doe gerust andere suggesties dus .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De pickups die in mijn straatje lijken te liggen voor brug:
    - SH-6 Duncan Distortion
    - Nazgûl: voor moderne metal maar lijkt gemaakt te zijn voor lage tunings, is het daarmee minder geschikt voor mijn use-case?
    - Pegasus: ik denk dat dit te low output is/te veel gericht is op prog metal.

    De pickups die in mijn straatje lijken te liggen voor hals:
    - SH-2 Jazz: maar daar heb ik er nu al een van en is toch wel erg klassiek wat mij betreft.
    - SH-1 59: idem dito als de Jazz.
    - SH-6 Duncan Distortion
    - Sentient: lijkt een soort kruizing te zijn tussen de 59 en Jazz? Geen gekke optie, ik vind ze beide geweldig in mijn Les Pauls en een ander halselement zal wat meer variatie geven dan een set van dezelfde pickups.


    De Sh6 distortion vind ik niet echt een toffe pickup: hij kan soms heel fizzy worden en mist soms wat definitie, wat precisie.

    De Nazgul is echt flink scooped and heel erg agressief. Ik vind 'm zelf té.

    De Pegasus is enorm geschikt voor wat je wilt. Heeft iets meer mids dan de Nazgul waardoor ie iets beter vult in solo's. Tis zeker op een 7 snaar een prima pup. Niet fantastisch hoor, maar... prima. beste van deze drie.

    Even wat pups vanuit mijn kant:

    Ik ben het met je eens wat de customcustom, custom en 59/custom hybrid betreft. De Custom5 is echter wel heel erg tof. Iets meer power dan de Pegasus maar ietjes meer scooped dan de Pegasus waardoor ie wat veelzijdiger aanvoelt. Ola Englund heeft jarenlang praktisch alles op deze gedaan. De Solar brug pup is ook eigenlijk een relabeled Custom5.

    De Alternative8: niet doen. Veel te romig, totaal niet strak in het laag.

    De SH6N in de brug is fantastisch. Hands down 1 van Duncan's beste pups ooit. Enorm strak in het laag, het hoog is helder en snijdt door d emix als een heet mes door boter en het mid is voldoende breed om te vullen maar niet zó vol dat je niks meer in kan sturen. Jammer alleen dat ze die niet als TB maken. Domme zet. De Sh6N is van origine trouwens een brug pickup; de Seymourizer II, maar is ergens in de late 80ies early 90ies tot neck pup omgetoverd.

    Ik zou zelf eigenlijk gaan voor een PATB2. Jammer genoeg ziet ie er niet uit, maar qua tone is ie onovertroffen. Hij is super-superstrak, enorm gedefinieerd maar leads vloeien uit de gitaar.

    Qua neck pickup: de Sentient is echt heel erg clean. Voor mij is ie te clean om eerlijk te zijn maar als je de neck pickup toch al bijna alleen maar split gebruikt, is dit perfect. Het is bijna een single coil qua tone. Niet mijn ding eigenlijk. Alternatief, als je ook nog dikkere leads uit je gitaar wilt pompen, is de SH1B: de '59 brug pup, maar dan in de neck. de SH1N neck versie is naar mijn smaak te zwak, niet voldoende power om mee te gaan met de rest van de hottere pups maar de brug versie van de '59 heeft wel de power. De SH6N in de neck vind ik weer veel te lomp, zompig. dik. Dimebag had de '59B in de neck dus zo raar is dit ook niet.

    De Black Winter set is trouwens heel, heel erg strak maar heeft een heel vlak EQ. Sommigen vinden dat geweldig, anderen vinden dat veel te smaakloos. In bijvoorbeeld een heel 'vol' klinkende gitaar krijg je zo net wat meer helderheid, in een heel heldere gitaar krijg je zo iets meer warmte, maar het is geen makkelijke pickup.

    Samengevat: PATB2 in brug, Sentient in neck (of de PATB1N in de neck, want die pup is ook zeer ondergewaardeerd).

  4. #14

    Standaard

    Je staat ook open voor alternatieven: wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met de Bare Knuckle Nailbomb. Zelf nooit mee gespeeld maar als je de beschrijving leest zou hij wel eens aan je wensen kunnen voldoen.

    https://www.bareknucklepickups.co.uk...ucker/nailbomb

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik zou dan eerder voor de Aftermath gaan dan de Nailbomb. De aftermath is echt super-superstrak, de Nailbomb blijft toch altijd wat chewy in het midlaag.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Kemper (+ pedalboard met allerlei pedaaltjes) rechtstreeks in een Solid State Logic pre-amp. Dus de 'setup' is met iedere druk op de knop anders . Voor ruige sounds pak ik meestal iets van het volgende:
    - Victory Super Kraken
    - Mesa Boogie JP2C met 4x12
    - Een van de vele geweldige Michael Britt-profielen

    En qua heftigheid is de JB inderdaad dikke prima, maar het is vooral dat de JB niet strak genoeg is voor wat ik wil. Affijn, ik bestel denk ik gewoon de distortion en zie wel hoe dat bevalt. Ik kan altijd weer wisselen op een later moment .
    Begrijp ik jou nu goed dat je geen eindversterkers en speakers gebruikt? Ik vind dat die twee juist bepalend zijn in hoe strak iets klinkt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik zou dan eerder voor de Aftermath gaan dan de Nailbomb. De aftermath is echt super-superstrak, de Nailbomb blijft toch altijd wat chewy in het midlaag.
    Die Aftermath is behoorlijk scratchy, maar idd, met beduidend minder laag dan de Nailbomb, wel met een flinke bak mids en zo strak als een scalpel. ) De Blawkhack en Impulse zijn mogelijk ook kandidaten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Je staat ook open voor alternatieven: wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met de Bare Knuckle Nailbomb.
    De Nailbomb is al zo'n 15 jaar mijn meestgebruikte humbucker. Op het moment heb ik ze in 3 gitaren.
    Zoals anderen ook al schreven is dit waarschijnlijk niet het element dat TS zoekt, tenminste, ik vind hem (ook) niet super strak.
    Vroeger hanteerde Bareknuckle bij de Nailbomb de omschrijving "chaos in a pickup". Dat was eigenlijk best wel treffend.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nou als je toch die prs houd... waarom geen prs hfs Element in de brug?

  10. #20

    Standaard

    En dan kijk je een paar dagen niet en ineens zijn we weer een pagina verder haha. Bedankt voor alle reacties!

    @Orpheo:
    Bedankt voor je uitgebreide post! Wat jou betreft kan ik beter kijken naar de Pegasus en (je favoriet) PATB2 in de brug. Die PATB2 had ik eerder links laten liggen omdat hij er inderdaad niet uitziet haha, maar omdat ik toch nog niet besteld had kan ik net zo goed voor de PATB2 gaan.

    Interessant trouwens dat de SH-6N eerst voor de brugpositie werd gebruikt. Stoppen veel mensen een SH-6N bij de brug? Nog nooit eerder van gehoord. En 'Seymourizer II': wat een naam haha. Ook interessant dat je een SH-1B bij de hals zou plaatsen... De B heeft meer omwentelingen koperdraad dan de N neem ik aan, dus klopt mijn aanname dan ook dat de SH1B bij de hals gesplit wat meer power heeft? Klinkt overigens als een serieuze optie.

    Wat zijn de nadelen van een SH-1B bij de hals? Als in: is het niet té veel output o.i.d. voor humbucker cleans (wat de SH-1N prima kan)? Of rol je dan gewoon de volumeknop wat terug? Ook heeft de SH-1B best wat laag toch? Wordt dit niet extra versterkt als je het bij de hals plaatst (heel bassy/boomy)? En hoe is de PATB2N vs. de SH-1B bij de hals wat jou betreft? En tot slot: de gitaar waar ik hem in wil stoppen heeft geen tremolo en van de PATB2 is geen non-trembuckervariant voor zover ik weet. Is dit een issue?


    @Erik de Perik (leuke naam!):
    Begrijp ik jou nu goed dat je geen eindversterkers en speakers gebruikt? Ik vind dat die twee juist bepalend zijn in hoe strak iets klinkt.
    Strikt genomen gebruik ik wel een 'eindversterker' en 'speakers', maar niet op de manier die jij bedoeld denk ik. Van de Kemper gaat de output rechtstreeks naar de Solid State Logic pre-amp. Soms gooi ik er nog een IR overheen en vanuit mijn DAW gaat het via dezelfde audio interface naar twee monitoren van Adam Audio.

    Dus de 'kleuring' en andere parameters van speakers/cabinetten i.c.m. microfoons zit bij mij al in de Kemperprofielen (en soms nog een aanvullende IR).


    @Napoje:
    Nou als je toch die prs houd... waarom geen prs hfs Element in de brug?
    Niet overwogen omdat ik er geen ervaring mee heb, en 150 euro voor een pickup is zeker niet goedkoop te noemen. Maar je denkt dat de HFS alles doet wat ik zoek?
    Laatst gewijzigd door Chocola; 14 juli 2020 om 16:16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top