Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Ik heb die Abraxas in een gitaar zitten momenteel. Ik kan verklappen dat die echt wezenlijk anders klinkt dan een Dimarzio Super Distortion, want daar heb ik 'm voor geruild, letterlijk. De enige overeenkomst qua klank is dat ze beide een wat ronder hoog hebben. De Super Distortion had duidelijk meer output en was wat meer 'creamy'. De Abraxas is wat gearticuleerder. Ik vind ze beide meer dan prima, maar ze lijken qua klank niet echt op elkaar. Mag ik dan stellen dat, al hebben ze dezelfde spoel geometrie, het twee verschillende elementen zijn? Is het dan ook erg, mocht er wat leentjebuur gedaan zijn vraag ik me af. Zelfde voor tubescreamer varianten, bepaalde Marshall schema's, etc. Persoonlijk zie ik dan het probleem niet zo als ze toch verschillen.
De abraxis heeft immers ook een nickel silver baseplate, andere magneet en andere polepieces. Het gehele recept is anders, maar de spoel geometrie was een kopie. Natuurlijk klinken ze dan niet hetzelfde want de pickup is geen kopie. De spoelen zelf wel.

Waarom ik daar wat problemen mee heb? Weet ik niet zo goed. Voelt mijns inziens niet zuiver. Kan ik niet uitleggen, onderbuikgevoel.