Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Hybrid View

  1. #1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op wat voor setup speel jij? Volgens mij maakt dat ook nogal wat uit, niet in de laatste plaats de speakers. Ik had altijd het idee dat je in een metal setup niet fout kon gaan met een setje EMG's, maar heb er geen ervaring mee.

    In perspectief. Ik heb momenteel een setje SD SH-1 59/SH-4 JB in een LP en ik vind ze echt veel te heftig. Beetje een miskoop, maar de Donlis PAF's zijn al onderweg
    Kemper (+ pedalboard met allerlei pedaaltjes) rechtstreeks in een Solid State Logic pre-amp. Dus de 'setup' is met iedere druk op de knop anders . Voor ruige sounds pak ik meestal iets van het volgende:
    - Victory Super Kraken
    - Mesa Boogie JP2C met 4x12
    - Een van de vele geweldige Michael Britt-profielen

    En qua heftigheid is de JB inderdaad dikke prima, maar het is vooral dat de JB niet strak genoeg is voor wat ik wil. Affijn, ik bestel denk ik gewoon de distortion en zie wel hoe dat bevalt. Ik kan altijd weer wisselen op een later moment .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Kemper (+ pedalboard met allerlei pedaaltjes) rechtstreeks in een Solid State Logic pre-amp. Dus de 'setup' is met iedere druk op de knop anders . Voor ruige sounds pak ik meestal iets van het volgende:
    - Victory Super Kraken
    - Mesa Boogie JP2C met 4x12
    - Een van de vele geweldige Michael Britt-profielen

    En qua heftigheid is de JB inderdaad dikke prima, maar het is vooral dat de JB niet strak genoeg is voor wat ik wil. Affijn, ik bestel denk ik gewoon de distortion en zie wel hoe dat bevalt. Ik kan altijd weer wisselen op een later moment .
    Begrijp ik jou nu goed dat je geen eindversterkers en speakers gebruikt? Ik vind dat die twee juist bepalend zijn in hoe strak iets klinkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top