Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 23 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 228
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks man! Er zitten nu 8 of 9 lagen transparante nitro bovenop de kleurlaag, waarvan de de eerste 2 of 3 “vintage see through yellow”. Ben dan ook niet zo bang dat ik door de kleur heen ga.

    Dank voor de tips!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Oh, en misschien nog een dingetje: ik zou niet met een hard schuurblok schuren, omdat er nogal wat welvingen in je gitaar zitten. Ik zou een heel zacht schuurblok gebruiken, of alles zelfs voorzichtig met de hand (en nat) schuren.

    Maar: ga niet alleen op mij af ! Ik ben benieuwd wat anderen er over denken.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb alleen de kop plaat met een kurken schuurblok gedaan (is wel lekker strak geworden), de gitaar alleen met de hand.

    Nat schuren tot nog toe niet aangedurfd vanwege alle openingen in de top en het feit dat het een gelamineerde top is; wil geen vocht onder de lak en in het laminaat krijgen....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Nat schuren tot nog toe niet aangedurfd vanwege alle openingen in de top en het feit dat het een gelamineerde top is; wil geen vocht onder de lak en in het laminaat krijgen....
    (Van binnen uit) afplakken ? En je hoeft geen plenzen water te gebruiken. De schuurpapiertjes een uurtje in het water leggen, en af en toe uitspoelen, is genoeg. Wel iedere grit in apart schoon water. Anders blijven er misschien grovere korrels in het water, en die krassen dan weer.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Normaal gesproken werk ik deze fase in nat met opeenvolgend 400, 800 en 1200.
    Ik heb ook wel eens 2000 geprobeerd maar dan kan je net zo goed met vloeipapier aan de gang.
    Eigenlijk werk ik anders, met het principe twee stappen vooruit / een achteruit wat op lagen lak en schuren slaat maar soit, je zal nu langer moeten drogen (wegens meer lagen) voor je gaat schuren en je moet meer schuren (wegens geen tussenschuurwerk) maar je hebt, wat Crash zegt, hopelijk genoeg lagen voor 1 grote schuursessie.

    Maar over nat schuren, ik zou me daar niet aan wagen met F gaten. Het kan goed gaan maar ik heb hier nog een thinline tele body liggen waarvan de lak is gaan barsten bij de F gaten want dat hout zuigt gewoon water op, zet uit en de lak erboven kan dat niet aan.
    Die body gaf ik in eerste instantie aan RR voor een paintjob die het niet aandurfde (wegens barsten) waarop ik het zelf probeerde (en inderdaad, barsten) en uiteindelijk een body uit de USA heb gehaald dus dat was een dure les.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 september 2020 om 23:36
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Thanks Pepe..... ik denk dat ik het op droog houd!

    Maar nu eerst wachten tot de lak is uitgehard!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Nat is wel veel fijner en voor zij en achterkanten zou het sowieso geen problemen moeten opleveren maar als je toch de voorkant nat wil schuren zou je de zijkanten van je top bij F gaten, pickup en pot cavities kunnen dichten met transparante lak, gewoon met je vinger.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nat is wel veel fijner en voor zij en achterkanten zou het sowieso geen problemen moeten opleveren maar als je toch de voorkant nat wil schuren zou je de zijkanten van je top bij F gaten, pickup en pot cavities kunnen dichten met transparante lak, gewoon met je vinger.
    Hmm. F-gaten hebben bindings en pots en pickup gaten heb ik niet afgeplakt bij het spuiten dus die zullen wel aardig dichtgelakt zijn, maar toch..... het zijn wel veel gaten....
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Droog schuren kan ook hoor. Dan loopt alleen je schuurpapier veel eerder vol, dus moet je veel vaker een nieuw stukkie pakken.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Grappig genoeg net een foto van Collings Guitars op insta:



    Zij lakken en polijsten hun (holle/thinline) gitaren vóór het frezen van de f-holes, pickup routes en andere gaten. Slim dus, want dan kunnen ze risicoloos nat schuren!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top