Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 23 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 228
  1. #191
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik ga er ook niks meer aan doen, ze blijft zo!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #192
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    En het lijkt wel of ze steeds beter gaat klinken...... misschien droogt het hout? Of ze raakt gewoon ingespeeld? Er komt steeds meer ‘hout in de toon’! Yeah!

    Zo klinkt ze nu:

    https://youtu.be/5Tiu2qLuyQM
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Prachtig geluid! Misschien broodje-aap-verhaal, maar ik heb wel eens gelezen dat, door vaak te spelen, de houtnerven in de gitaar ‘loskomen’ van elkaar, waardoor het hout resonanter zou worden.
    Voor wat het waard is....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #194
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Prachtig geluid! Misschien broodje-aap-verhaal, maar ik heb wel eens gelezen dat, door vaak te spelen, de houtnerven in de gitaar ‘loskomen’ van elkaar, waardoor het hout resonanter zou worden.
    Voor wat het waard is....
    Thanks!

    Ik ben geneigd dat wel te geloven tot op zekere hoogte. Heb in dat verband ook gelezen dat hout natuurlijk hars bevat, dat langzaam opdroogt en ‘breekt’ en de wijze waarop het breekt (blootstelling aan bepaalde frequenties) zou van invloed zijn op de sound. In welke mate dat dan voor goedkoop Chinees 5-ply multiplex geldt is ook weer de vraag natuurlijk....

    Ik wil eigenlijk de Cooper wel eens naast een echte Gibson 330 bespelen en kijken hoe dicht ik nou in de buurt ben gekomen.....

    Er is hier in de scene maar één jazzgitarist die een 330 bespeelt, dus ga eens kijken of ik binnenkort met hem kan jammen.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 8 december 2020 om 14:01
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #195
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Vocht in het hout zou best kunnen werken als ‘demper’, dus ik geloof wel dat droog hout resonanter is. Al was het maar vanwege het gewicht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #196
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Hout van gitaren kunnen in de loop van de tijd droger worden wat je uiteindelijk wel terug gaat horen, vooral gitaren die uit bepaalde streken komen met een continentaal klimaat dwz droge zomers en winters.
    Staten zoals N + Z Dakota en Nebraska staan bekend om hun droge winters en wat dat kan doen met muziekinstrumenten maar voor Nederland gaat dat dus niet op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #197
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het lijkt me dat veranderingen in de droogte van het hout een proces van jaren is, en niet van weken. Ik denk dat je meer aan de gitaar gewend raakt, hem beter leert kennen, horen en bespelen, en dat ie dan natuurlijk steeds beter gaat klinken. Heb je er nog veel aan afgesteld de laatste tijd ? Dat scheelde (na jaren !) echt enorm met mijn Mexicaanse Strat: die klonk altijd best lekker, maar na een flinke afstel- en onderhoudsbeurt een paar maanden geleden nog veel beter.

    En wees maar blij: het zou wat zijn als het steeds slechter wordt !

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 8 december 2020 om 13:58

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik ben inderdaad veel aan het tweaken geweest. De switch naar een ABR-1 met nylon zadels deed heel veel!

    Ook best lang bezig geweest met de hoogte van de P90s. Verschil tussen hele element omhoog of omlaag (met shims) en alleen de polo-staafjes in of uitdraaien is echt groot.

    En misschien is het psychisch, maar ik heb het idee dat een geoliede toets ook beter klinkt. Ik heb 'm inmiddels 2x in de gekookte lijnzaadolie gezet. Naar mijn idee klonk de gitaar daarna letterlijk iets 'vetter', werd het hoog iets meer gedempt en hoorde ik meer hout in de toon.

    Nou ja, uiteindelijk zal het wel de optelsom van alle kleine tweaks zijn en een flinke portie conditionering en iets tussen de oren, hahaha.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #199
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ach, wat maakt het ook uit. Een goeie gitaar gaat steeds meer doen wat z’n baasje wil. Leuk om je enthousiasme te zien/horen ! En je speelt best een lekker moppie gitaar.


  10. #200
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    En je speelt best een lekker moppie gitaar.
    Ja, zo zou je het ook kunnen zeggen...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top