Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Die gebruik ik wel eens voor staal/metaal, maar werkt dat echt goed voor het tedere hout van een maple cap? Het ziet er zo ruig uit :O
    Bij het ruimen van de potmetergaten in m’n Ibanez archtop ging het prima, ze zijn scherp genoeg kennelijk.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Bij het ruimen van de potmetergaten in m’n Ibanez archtop ging het prima, ze zijn scherp genoeg kennelijk.
    Respect dat je dat gewoon probeert op een gitaar . Ik ga dan maar eens naar de action om die stappenboor te kopen. Maar ik neem aan dat dit niet gaat werken voor stemmechaniekgaten? Veel te dik lijkt me. Dan kom ik als nog uit op wat anders, zoals bijvoorbeeld een ruimer. Of denk je dat dat prima gaat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chocola Bekijk bericht
    Respect dat je dat gewoon probeert op een gitaar . Ik ga dan maar eens naar de action om die stappenboor te kopen. Maar ik neem aan dat dit niet gaat werken voor stemmechaniekgaten? Veel te dik lijkt me. Dan kom ik als nog uit op wat anders, zoals bijvoorbeeld een ruimer. Of denk je dat dat prima gaat?
    Heb ‘t vermoeden dat ‘t wel gaat lukken... de ‘steps’ zijn niet groot genoeg voor de dikte van een kop, maar wellicht werkt het wel als je het van beide kanten doet?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Heb ‘t vermoeden dat ‘t wel gaat lukken... de ‘steps’ zijn niet groot genoeg voor de dikte van een kop, maar wellicht werkt het wel als je het van beide kanten doet?
    Zelfs van beide kanten hou je nog ruimte in het midden van het gat over, en dan heb je als nog een vijl nodig om het te vijlen lijkt me? Overigens, maakt zo een trappenboor identieke gaten (op exact dezelfde positie) als je het vanaf beide kanten doet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ja ze centreren in het bestaande gat, dus zou in theorie van beide kanten gelijk moeten zijn
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Van beide kanten een stukje met de stappenboor en het middelste gedeelte met een drempel doen zou ook moeten kunnen. Of van een van de kanten, tot vlak voor het einde met een gewone boor nalopen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik gebruik deze met m’n handboor:



    Volgens mij bij de action gekocht, in ieder geval voor weinig. Werkt prima om gaten van potmeters te vergroten. Tuners nog niet geprobeerd.
    Dat zijn hele fijne boren je kan ze ook in een handvat bevestigen en dan met de hand draaien ik gebruik ze veel in metaal en kunststofdelen op de motor/scooter. meestal markeer ik een diepte met en viltstift zodat je niet ongewild te diep gaat. maar er zijnook speciale handruimers te koop kijk eens bij HBM gereedschappen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Je hebt ook dit soort ruimers:


    Maar ik vraag me dan wel af of die niet te taps toelopen... lijkt me lastig om een uniform tuner-gat te krijgen met rechte ‘wanden’ zeg maar.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Je hebt ook dit soort ruimers:


    Maar ik vraag me dan wel af of die niet te taps toelopen... lijkt me lastig om een uniform tuner-gat te krijgen met rechte ‘wanden’ zeg maar.
    Klopt, ik heb ook zo een. Gaat snel niet helemaal gelijkmatig rond doordat het bijna onmogelijk is om evenwichtig kracht uit te oefenen. Dus wanneer het grofste werk is gedaan met een ronde vijl afwerken tot het gat goed is.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's alleen wat voor een taps gat geschikt.Ik heb tot nu toe gaten voor stemmechanieken altijd met de juiste maat boor opgeruimd en daarna even met de rattenstaart erdoor voor de souplesse.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top