Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: HNGD: Taylor 414CE

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard HNGD: Taylor 414CE

    Ik was al een tijdje op zoek naar een goede (nou, nog betere) electro-akoestische gitaar. Ik gebruikte een Seagull S6 CW+. Daar met veel plezier zo'n 14 jaar opgespeeld en een werkpaardje met inmiddels de nodige battlescars!
    Liep zeer toevallig tegen deze aan en heb hem op een zeer gunstige manier in mijn bezit gekregen.
    Een erg fijne gitaar uit 2010, met het ES-1 systeem. Ik vind dat beter klinken dan het nieuwe ES-2, dus da's mooi. De gitaar is met de originele koffer en in absolute nieuwstaat!
    Een prachtige aanvulling op mijn Martin D-35 uit 1973 en de Farmer 00 Rosewood die speciaal voor me gebouwd is in 2017. Zoek maar eens op (Adrian) Farmer gitaren. Ik ken hem zeer goed en hij bouwt wereldinstrumenten!! Bij TFOA lusten ze er wel pap van en daar werkt hij ook...

    Laatst gewijzigd door guitarkid; 7 juli 2020 om 12:58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooi man, veel speelplezier!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Fraai instrument Coos, goed gescoord! Ziet er ook wel uit als een fijne podium-gitaar.
    Of voor je volgende album?
    Anyway, have fun & enjoy!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Fraai instrument Coos, goed gescoord! Ziet er ook wel uit als een fijne podium-gitaar.
    Of voor je volgende album?
    Anyway, have fun & enjoy!
    Hij is inderdaad eerst en vooral bedoeld voor op het podium. De Martin heeft een Barcus Berry pu (zat direct al in de gitaar, met een mini-jack), maar dat is echt niet meer van deze tijd, heb ik ook ook nooit gebruikt en ik overwoog daar hetzelfde Fishman-systeem in te zetten als in de Farmer (een Ellipse Matrix Blend, piëzo en microfoon, erg mooi!). Maar dat is nu dus niet meer nodig en ik laat de Martin liever lekker thuis in de studio! De Taylor klinkt akoestisch ook geweldig, dus die zal z'n nut in de studio zeker gaan hebben. Ik heb verder nog een redelijk betaalbare Crafter Grand Auditorium met pu en daar heb ik een zgn. Addstring op, een zevende snaar parallel aan de G-snaar, maar dan dus een octaaf hoger. Geen geboor of zo, kan er zo weer af, met alleen een extra sleufje in de topkam. Geeft een mooi 12-string effect en je kunt hem d.m.v. een handige gadget in het klankgat ook "uitzetten". Die Crafter is eigenlijk wel een fijne gitaar, zeker voor z'n geld. Ik zit er akoestisch sowieso warmpjes bij, met ook nog een prachtige 70s Epiphone 12-string en een Regal RE-57 Tricone.
    Ik denk dat ik de komende tijd niet direct iets nodig heb. Maar goed ook, want ik ben sinds de Noorder Gitaar Dag (wat een mazzel hadden we nog!!! ) 35 optredens tot september en een tour in de VS in Augustus kwijtgeraakt.... Dus de Taylor is ook een beetje een "troostgitaar".
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Prachtig instrument!!! Enjoy!!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Dat is een veelheid aan keuze.
    Congrats met de nieuwe telg.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    de Noorder Gitaar Dag (wat een mazzel hadden we nog!!!
    Ik ben daar dus niet heen geweest. Was achteraf nauwelijks verantwoord IMHO.

    Mooie gitaar, dat wel!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik ben daar dus niet heen geweest. Was achteraf nauwelijks verantwoord IMHO.

    Mooie gitaar, dat wel!
    Dank je. Ik ben er ook erg blij mee!

    Ik moet (als mede-organisator van de Noorder Gitaar Dag) wel even reageren op jouw andere (op zich nu wel te begrijpen) opmerking: ik heb in de week voorafgaand aan de beurs dagelijks contact gehad met het RIVM en de GGD-Groningen en via mijn vrouw (in haar hoedanigheid als huisarts) alle richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging) gevolgd. Met het RIVM had ik de afspraak dat we ieder advies van hun kant als bindend zouden beschouwen. M.a.w. het RIVM had bij wijze van spreken de ochtend van de beurs nog kunnen besluiten dat het niet verantwoord was en dat hadden we gerespecteerd, hoe waardeloos dat ook was, zeker met alle organisatorische consequenties.
    Met de kennis van nu denk ik ook dat we de beurs niet hadden moeten laten doorgaan, maar ik vind wel dat we als bestuur onze verantwoordelijkheid ruimschoots hebben genomen. Overigens, er is geen standhouder weggebleven en ook de bezoekers zijn, net als alle jaren, gekomen. Dit jaar ruim 800. Verder zijn er in dit gebied gelukkig erg weinig gevallen van Corona geweest. Mijn vrouw heeft in haar praktijk gelukkig geen enkel geregistreerd geval tot nu toe...
    Het is overigens maar afwachten wat we in 2021 gaan doen.....
    Gr. Coos
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 31 juli 2020 om 19:06
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik ga in principe ieder jaar naar de NGD en ik wens jullie veel succes voor 2021.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik ga in principe ieder jaar naar de NGD en ik wens jullie veel succes voor 2021.
    Weet ik! Da's ook zeer tof!! 2021 (en niet 2020 zoals ik per ongeluk schreef ) kon wel eens een ander verhaal gaan worden....
    Afwachten maar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top