Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Lamsorensalade

  1. #1

    Standaard Lamsorensalade

    Gents,
    Bij wijze van ode aan de wijzen hier, heb ik de zang iets harder gemixt. Of het op den duur (mij) gaat bevallen?
    We gaan het zien.

    https://soundcloud.com/user-97393036...ade-2021-32710

    Lamsorensalade

    Ref I
    Keuringsdienst van waarde
    Achterhaald instituut
    Waar geen greintje humor
    Of zo inzit

    Ref II
    ’t Valt niet te begrijpen
    Lamsorensalade
    Sabelbont Kogelbief
    Maar je gebit!

    Blijven ze blijmoedig deemoedig
    Nee hoor, ze blunderen maar door
    Eerst in NL op hun bek gegaan
    Dus Brussel ja, ze gaan ervoor

    ’t Is wel een geoliede lobby
    Het mag wat kosten tenslotte
    Dat het dus kant noch wal lijkt te slaan
    Gloof maar, het kan ze niet verrotten

    Met “gehackt’ breng je ze op ideeën
    Hebben de kipstuckjes gehackt
    ’t Is ondertussen Unilever
    Pis niet lauw, rustig geroerbackt

    Gefundenes fressen – advocaat
    Gaat lunchen, declareert een rug
    Kost een paar knaken? Nou dat mag
    Wees wijs, fluit die lobby maar trug

    W18nov2019

    Kijk, tegen de vegetarische slager konden ze natuurlijk makkelijk hun grote meelmuil open trekken. Maar intussen is het Unilever, wat er op de wrapping (verpakking hè?) staat. Nou eens kijken of ze nog steeds zo'n grote bek opzetten. Ik denk dat de toon behoorlijk zal worden gematigd.

    Affijn, enjoy!

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 29 april 2021 om 19:01
    In Tartiflette we trust…..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Duhsjaak weer ten voeten uit!!!
    Knap zoals jij je teksten weet te maken. Weer puik gitaarwerk, ook weer zeer herkenbaar.
    Qua mix vroeg ik me af of het niet handiger zou zijn om ‘the wall of guitars’ tijdens jou zang wat eh... lichter te maken. Hoewel je aangeeft de zang wat harder te hebben gemixt, kon ik de tekst toch slechts moeizaam volgen, en dat is jammer. Het is maar een suggestie.
    Maar ik heb er weer van genoten!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Ik loop dagelijks langs de fabriek van 'de vegetarische slager'. De weeïge geur die daar regelmatig hangt maakt me onpasselijk.
    Kennelijk zit het dieper als gedacht; je tekst weet het gevoel à la minute op te roepen.
    Qua song heeft het nu al een uur in m'n hoofd rondgehangen.
    Wat Fobo zegt erg herkenbaar. Met het gevaar dat het voor een buitenstaander als ik allemaal erg op elkaar gaat lijken. Zo lijkt dit voor mij erg op "Half night stands"
    Maar nog meer op "Loose Canon" ()

  4. #4

    Standaard

    Oktober clubtourtje ?
    Sjakies Gusto ?.
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 2 mei 2021 om 10:27

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Duhsjaak weer ten voeten uit!!!
    Knap zoals jij je teksten weet te maken. Weer puik gitaarwerk, ook weer zeer herkenbaar.
    Qua mix vroeg ik me af of het niet handiger zou zijn om ‘the wall of guitars’ tijdens jou zang wat eh... lichter te maken. Hoewel je aangeeft de zang wat harder te hebben gemixt, kon ik de tekst toch slechts moeizaam volgen, en dat is jammer. Het is maar een suggestie.
    Maar ik heb er weer van genoten!
    Leuk dat je ondanks je bezwaren toch weer luistert.
    De eigenschap van djent (hoort ik heel weinig hier, jammer) is dat dat allemaal apestrak en staccato er aan toe gaat.
    De eigenschap van shoe gaze en dat is waar mijn muziek het meeste van heeft, is dat de stem ‘in’ de mix zit omdat zang ook maar een instrument is.

    Zo doet Men I Trust op hun YouTube clips standaard ondertiteling van de tekst.

    Als we het allemaal op dezelfde manier doen, wordt het echt te saai.
    Dank dat je hebt geluisterd.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FransT Bekijk bericht
    Ik loop dagelijks langs de fabriek van 'de vegetarische slager'. De weeïge geur die daar regelmatig hangt maakt me onpasselijk.
    Kennelijk zit het dieper als gedacht; je tekst weet het gevoel à la minute op te roepen.
    Qua song heeft het nu al een uur in m'n hoofd rondgehangen.
    Wat Fobo zegt erg herkenbaar. Met het gevaar dat het voor een buitenstaander als ik allemaal erg op elkaar gaat lijken. Zo lijkt dit voor mij erg op "Half night stands"
    Maar nog meer op "Loose Canon" ()
    Ja, dat fenomeen ken ik. Dat van die lucht. Ik ben heel erg gek op pinda’s en om de lucht van pinda’s heb ik geen huis in Zaandam gekocht.

    En de code heb je gekraakt?
    Ik heb iemand een Upload gegeven van een CD’te met 12 nummers erop.

    7 gewone nummers.
    1 nummer dat ik pakweg 9 of 10 jaar geleden hier op GN heb gepost, maar door het ter ziele gaan van picosong niet meer kon beluisteren. ‘Bevrijdingsdag’.
    2 tweetalige nummers. Identieke backing met een keer Nederlandse en een keer Engelse tekst.
    2021 (jaar) 327 cdnummer 10 (track nummer). Als je goed kijkt, zie je dat Loose Cannon en Lamsoorsalade hetzelfde nummer hebben.
    Loose Cannon is alleen leuk met de context. En de context (prompt writing foto) heb je hier niet.

    Dus je mist er niks aan. Ze zijn identiek, op de vocalen na. Dus je hebt gelijk. Het lijkt op elkaar.
    De hele CD is de weerslag van 10 dagen bedroom recording, iedere dag 1 liedje. Iedere dag 1,5 uur. Heerlijk.

    Dank voor het luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 2 mei 2021 om 11:43
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Oktober clubtourtje ?
    Sjakies Gusto ?.
    Er was hier in NL (en ook op GN?) een band waarvan de zangert met rolstoel en al door de roadie het podium op werd gehesen.
    Ik ben nog niet aan een rolstoel toe, maar een rollator is dichterbij dan een step.
    En als jij de banden op spanning houdt....

    Je verrast me iedere keer weer, GK2. Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Lamsorensalade.... nooit van gehoord. Tenminste, niet voordat ik dit lied hoorde.

    Keuringsdienst van waarde heeft toch wel aardige dingen, die ze belichten.
    Maar jij hebt daar een aversie tegen, of het is een leuk onderwerp voor een lied... kan ook.

    Op welke gitaar maak jij die muur ? Klinkt altijd zeer herkenbaar.
    En lekker naar jouw schoenen blijven staren, hoort bij die en jouw stijl.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Lamsorensalade.... nooit van gehoord. Tenminste, niet voordat ik dit lied hoorde.

    Keuringsdienst van waarde heeft toch wel aardige dingen, die ze belichten.
    Maar jij hebt daar een aversie tegen, of het is een leuk onderwerp voor een lied... kan ook.

    Op welke gitaar maak jij die muur ? Klinkt altijd zeer herkenbaar.
    En lekker naar jouw schoenen blijven staren, hoort bij die en jouw stijl.
    Goed opgemerkt @Ernest!
    Het is keuringsdienst van waren, maar op dit prettige forum is door zijn geniale software alleen maar typo’s te herstellen als je daar heul snel bij bent.

    Dus je hebt gelijk, ik heb de pijlen op de verkeerde club gericht.
    Deze gitaar is een 12 jaar oude Vintage Advance met nieuwe Warman pups en de traploos verstelbare humbucker voor 80% teruggedraaid tot (vrijwel) single coil.

    Je weet dat jij nu weer aan de beurt bent met een liedje? Hij is fijn!
    Leuk dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En de Keuringsdienst van Waren bestaat al zo’n 20 jaar niet meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top