Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twang Bekijk bericht
    Meerdere keren heb ik een Strat gewoon in een zachte hoes als handbagage meegenomen. Nog nooit problemen mee gehad. Uiteraard moet je dan niet ook nog een grote handbagage-koffer meenemen. De Strat past dan gewoon in de bagagevakken bovenin.
    Ik denk niet dat dat dat nu nog een optie is. De prijsvechters laten je nu soms al extra betalen voor alleen een cabin-case, die tegenwoordig echt 100% aan de afmetingen moet voldoen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En als je een krappe week van tevoren een goedkoop gitaartje laat bezorgen op jouw buitenlands adres en 'm vervolgens aan het einde van je verblijf weer terug stuurt? Ook een fantastische milieu footprint trouwens.

  3. #13

    Standaard

    Als het een geschroefde hals is dan kun je hem eenvoudig losschroeven (het zijn maar 4 schroeven met een metalen plaatje). Je kunt zelfs de snaren laten zitten. Goed verpakken en daarna aangekomen op de bestemming weer in elkaar schroeven. 15 minuten werk en eenvoudig goed verpakt (in plastic schuim) te vervoeren. Een kind kan de was doen ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 augustus 2020 om 21:26

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Gitaar mee in het vliegtuig

    Zo heb ik vorige week de Sinsonido reisgitaar meegenomen met EasyJet, hals eraf zodat ‘ie paste in onze koffer in het ruim:



    Zou natuurlijk ook best met een Tele of een Strat kunnen. Als je het vaak wil doen zou ik wel van die ‘threated inserts” (geen idee hoe dat heet in het Nederlands) monteren, om te voorkomen dat de schroefgaten eraan gaan:

    Laatst gewijzigd door Little Jay; 24 augustus 2020 om 00:50
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En als je een krappe week van tevoren een goedkoop gitaartje laat bezorgen op jouw buitenlands adres en 'm vervolgens aan het einde van je verblijf weer terug stuurt? Ook een fantastische milieu footprint trouwens.
    Ik zou de afgelopen 10 dagen door de US touren en o.a. op Woodstock spelen (vandaag was ik dan weer teruggevlogen), maar ja, Corona..... Ik moest een vermogen betalen om mijn gitaar mee te nemen (totaal 240 dollar), maar de vlucht had zulke ideale tijden dat ik dat eerst maar voor lief nam. Uiteindelijk besloot ik ook om niet mijn eigen gitaar mee te nemen (een goede, maar betaalbare Crafter, ik waag mijn Martin of Taylor daar niet aan), maar bij Thomann via een vriendin in de VS een Harley Benton voor dat geld te kopen en die rechtstreeks naar de VS te laten sturen. Ik zou hem dan in Bethel Woods laten bij vrienden, maar had evt. ook al een koper voor de kostprijs van de gitaar minus de verzendkosten, Dus ik zou er zo'n 20 dollar op verliezen, maar dus 240 dollar uitsparen. Ik ken de kwaliteit van die gitaar en dat is echt waar voor zijn geld. Hoesje, versterkings-systeem etc. Prima voor wat ik wilde.
    Uiteindelijk bleek er echter wel een Taylor voor me beschikbaar te zijn, maar ook die bleek dus niet nodig....
    Ik heb overigens op die manier ook een gitaarversterker van Music Store rechtstreeks naar Portugal laten sturen voor een tourtje van vier data en die staat daar nu in de doos bij vrienden. Hopelijk ga ik daar z.s.m. weer naar toe. Scheelt een hoop gedoe met regelen van een versterker, want de eerste keer zou er iets staan, maar dat was niet echt geweldig en bovendien te duur, ook al betaalde de organisatie de huur.
    Maar goed, uiteindelijk is het allemaal niet nodig geweest, maar wel een goede tip misschien. Maar om 'm nou terug te sturen naar de winkel, dat weet ik dan weer niet. Of dat weet ik eigenlijk wél....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top