Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard Gitaar mee in het vliegtuig

    Volgende maand ga ik vliegen en neem mijn elektrische gitaar mee. Natuurlijk wil ik dat mijn instrument in 1 geheel aankomt zonder krassen of erger. Wat zijn goede tips ? Wanneer kan een gitaar mee in de handbagage ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Niet, tenzij hij met er af geschroefde hals voldoet aan de regels voor handbagage. Je kunt proberen of hij mee mag als "gate luggage", net als de kinderwagentjes, maar dat is nogal afhankelijk van de maatschappij. En dan nog zullen ze gegarandeerd willen vaststellen dat er geen bom of andere contrabande in zit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.938

    Standaard

    En om dat vast te kunnen stellen gaan ze misschien wel de hals en de body doorzagen om te kijken of er geen holtes in zitten die explosieven o.i.d. kunnen huisvesten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    En om dat vast te kunnen stellen gaan ze misschien wel de hals en de body doorzagen om te kijken of er geen holtes in zitten die explosieven o.i.d. kunnen huisvesten.
    iets met een scanner.... )
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Gitaar mee in het vliegtuig

    Laatste keer met Brussel Airlines met m’n tele in z’n koffer (formcase) naar Litouwen moest ik een extra stoel boeken als ik ‘m niet als ruimbagage mee wilde nemen. Bigband betaalde, dus....

    M’n Aria Sinsonido reisgitaar heb ik tot nog toe in de hoes altijd als handbagage mee mogen nemen (is net kleiner en smaller en platter dan een tele in een hoes) maar dan zorg ik dat ik verder niks als handbagage meeneem. Bij RyanAir durfde ik dat niet en heb ik de hals eraf geschroefd en body en hals in een rugzak gestopt die aan de maximale maten van RyanAir voldoet. Was maar goed ook, want er werd heel streng gehandhaafd. EasyJet zou ik ook niet durven.

    KLM, Martinair, Lufthansa, AirFrance, TUI en trouwen ook Brussels Airlines hebben tot nog toe nooit moeilijk gedaan met de reisgitaar. Klein en in een hoes lukt dus vaak wel bij de echte luchtvaartmaatschappijen ipv bij de prijsvechters.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 5 juli 2020 om 16:03
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik heb diverse malen mijn gitaar meegenomen naar o.a. Portugal en de VS. Ging steeds goed, maar ik had een goede hardshell-case, die de tweede keer toch een deukje had. Maar de gitaar was ok. Ik doe er altijd voor de zekerheid een spanband omheen, met daaraan een labeltje voor de douane met het verzoek deze spanband er na een evt. controle weer goed omheen te doen. Mijn koffer is op drie reizen naar de VS twee maal gecontroleerd (er zit dan een briefje in de koffer) maar de spanband zat er weer 100 % omheen! De koffers zijn dus wel altijd in het bagageruim vervoerd.
    Vliegen vanaf Eelde/Groningen is tof, want dan brengt iemand de gitaar gewoon naar het vliegtuig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb mijn Strat ook wel meegenomen in SKB formcase in het ruim. Inderdaad met een riem eromheen ;-)

    Er zitten wel vette krassen op de koffer en die is ook een beetje ontwricht (sluit niet overal meer even fijn aan) dus er is vast niet echt zachtzinnig mee omgegaan.... Strat gelukkig nog steeds onbeschadigd maar ik durf dit echt alleen met een Strat of Tele en dan liefst niet een al te dure.....

    Ik vul de ruimtes op met schuim en heb een soort schuim brug/vulstuk (verpakkingsmateriaal) om de koffer niet in te laten deuken:







    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Traveler guitar kopen. Die zijn zo klein en onopvallend in hun zak dat je ze normaalgezien ongemerkt mee aan boord krijgt. Als het echt per se je "echte" gitaar moet zijn (optreden/opname/...), extra stoel boeken.

  9. #9

    Standaard

    Meerdere keren heb ik een Strat gewoon in een zachte hoes als handbagage meegenomen. Nog nooit problemen mee gehad. Uiteraard moet je dan niet ook nog een grote handbagage-koffer meenemen. De Strat past dan gewoon in de bagagevakken bovenin.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    In het verleden gebruikte ik een goedkopere gitaar voor op reis (Hohner ST Special S). Hals haalde ik er dan af en de gitaar kon dan mee als handbagage.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top