Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    vraagje Gezocht: schemas voor actieve tone en boost (oa)

    Ik ben opzoek naar schemas voor een actieve low/hi tone regeling en een (mid/high) boost die een klein beetje overdrive heeft (voluit) - specifiek getarget op single coil pickups: een strat.

    De circuit liefst zonder opamps - om het aantal transistors op de lijn te beperken en het karakter van de pickups zo min mogelijk te beinvloeden. Ook iets dat zuinig is met stroom zodat de batterij lang mee kan.

    Nou weet ik dat er een hoop circuits online te vinden zijn, ik weet alleen niet hoe ze klinken. Ik hoop dus op jullie ervaring

    Ik zal alles uiteindelijk met SMD componenten bouwen op een PCB.

    Nog iets:
    Ik zou graag electronisch mijn (passieve) pickups schakelen. Ik weet dat er analoge schakelaars zijn (zoals de 4066 - deze zijn niet zo heel goed) maar ik weet niet hoe dit samengaat met de impedantie van de pickups?
    Waar moet ik op letten als ik passieve pickup wil schakelen (zonder relaise te gebruiken! )?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Offtopic: Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    De Blade VCS preamp heeft helaas een opamp maar wel een treble/mid/bass tonestack.
    De clapton midboost heeft geen opamp en alleen een midboost.
    Beide specifiek voor singlecoils en best bruikbaar.
    Misschien is een simpel preamp van een electro-akoestische gitaar wel bruikbaar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    De Blade VCS preamp heeft helaas een opamp maar wel een treble/mid/bass tonestack.
    De clapton midboost heeft geen opamp en alleen een midboost.
    Beide specifiek voor singlecoils en best bruikbaar.
    Misschien is een simpel preamp van een electro-akoestische gitaar wel bruikbaar.
    en dat laatste heeft al iemand helemaal uitgewerkt (iets wat ik van plan ben in pedaal te bouwen)
    http://www.singlecoil.com/docs/active_strat.pdf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik heb ook weleens een western met zoiets erin gehad, in mijn herinnering was dat niet bepaald ruisarm.
    Maar dat kan ook aan de piëzo liggen (output is vrij laag dus veel gain nodig), op een magnetische pickup werkt het misschien wel stiller.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top