Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Geen probleem hoor. Ik hou wel van wat debat. En het biedt me de kans om te beschrijven wat ik zoal heb overwogen om tot dit ontwerp te komen. Daar spelen voor mij dus punten mee die, als je eerst een ontwerp maakt en er dan het chassis en de onderdelen bij kiest, meestal een bijrol spelen.

    Zo'n ei leggen kan bij mij ook belachelijk lang duren (zal mijn faalangst zijn). Ik zit nu op ongeveer twee projecten per jaar, waarvan het overgrote deel van de tijd ‘op gaat’ aan wikken en wegen.

    Voor anderen is wat ik presenteer natuurlijk 'nieuw' (behalve dan de gebruikelijke delen van het schema), voor mij is het al (te veel) doordacht.

    Ik heb voor het slapen gaan vrijwel steevast een of ander buizenboek in de hand (tikkeltje autistisch ben ik wel). Oog voor detail zit bij mij ook wel goed. Maar de uiteindelijke uitkomst is wat mij betreft altijd ter discussie te stellen. Als ik er naast blijk te zitten, geef ik dat ook (meestal?) toe.

    Ik meen dat jij in 2017 viel over het feit dat ik in die versterker (EF86 + 2 x ECL86 pp) geen doorvoerringen had gebruikt voor diverse leidingen vanuit het chassis naar boven (waaronder de anodeleidingen naar de UGT). Dat is bij mij wel geland. Sindsdien gebruik ik die wel. Het was dat ik door mijn voorraad heen was, anders had het in deze versterker op dat punt ook 100 % goed gezeten. Maar van de 4 leidingen die nu toch wel zonder doorvoerring door het chassis lopen, liggen er twee aan massa en twee op 12,6 Vac. Dat moest maar kunnen, vond ik.

    Groet,
    Robert
    Laatst gewijzigd door Robert G.; 29 juni 2020 om 19:44

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert G. Bekijk bericht
    ... Zo'n ei leggen kan bij mij ook belachelijk lang duren (zal mijn faalangst zijn). Ik zit nu op ongeveer twee projecten per jaar...
    Ik schat zo in dat je het gemiddelde hier daarmee al omhoog haalt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert G. Bekijk bericht
    ... Ik heb voor het slapen gaan vrijwel steevast een of ander buizenboek in de hand...
    Om in slaap te komen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert G. Bekijk bericht
    Ik meen dat jij in 2017 viel over het feit dat ik in die versterker (EF86 + 2 x ECL86 pp) geen doorvoerringen had gebruikt voor diverse leidingen vanuit het chassis naar boven (waaronder de anodeleidingen naar de UGT). Dat is bij mij wel geland. Sindsdien gebruik ik die wel. Het was dat ik door mijn voorraad heen was, anders had het in deze versterker op dat punt ook 100 % goed gezeten. Maar van de 4 leidingen die nu toch wel zonder doorvoerring door het chassis lopen, liggen er twee aan massa en twee op 12,6 Vac. Dat moest maar kunnen, vond ik.

    Groet,
    Robert
    Ik meen dat ik dat (ook) weleens op een zelfbouwsel van iemand heb aangemerkt.
    Nou doe ik in een bouwstadium ook niet altijd alles meteen even veilig, soms wil ik te snel naar een resultaat toe en komt de correcte afwerking later.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Robert, Plant, iedereen is vrij om te doen wat hij wil maar we hebben hier wel eens een gast gehad die een bouwproject op internet had geplaatst. Nog nooit van mijn leven zo'n zooitje gezien, de bekerelco had hij aan een touwtje aan het chassis gebonden en de man was nog trots op zijn bouwwerk ook. We hebben hemel en aarde moeten bewegen om hem ervan te overtuigen het artikel te verwijderen ivm levensgevaarlijke rommel. In dat geval voel ik me geroepen commentaar te geven om niets vermoedende mensen te beschermen.

    De opmerking voor de doorvoer rubbertjes is om je te waarschuwen voor de gevolgen die kunnen optreden. Wil je dat niet gebruiken prima, ik doe het ook meestal niet. Mijn projecten zijn vaak leuk om te maken maar als het eenmaal werkt is de lol er af. Bij projecten welke zinnig worden in gezet doe ik het natuurlijk wel. In dit geval is het ook een project wat voor lange tijd gebruikt gaat worden en zelfs heel netjes in elkaar is gezet. Echt p2p werk zoals je zelden nog ziet. Vandaar de rubbertjes
    Laatst gewijzigd door cluseau; 30 juni 2020 om 12:41
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Onder meer door onze emigratie naar Ghana, heb ik nu dan eindelijk deze gitaarversterker afgerond.

    Zie:

    http://otl800.blogspot.com/2023/10/wat-geklust.html

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Netjes zeg

  6. #26
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Dank je wel!

  7. #27
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    [QUOTE=cluseau;3482546]Robert, Plant,
    Hihi...
    & fijne dagen gewenst!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tnx Frits, geldt voor iedereen trouwens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top