Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Prima gespeeld, echt!


    Maar die sound..... is dit nu waarom iedereen een Yamaha THR moet kopen....??

  2. #12

    Standaard

    EdP: zeggen dat je iets niks vind is je goed recht. Maar daar blijf je vaak in haken. Zeg dan ook hoe het naar jouw smaak wel moet.
    Mijn mening maar.
    Dat geldt ook voor het volgende:
    Ik ben meer componist dan gitarist, dus mijn mening is mogelijk gekleurd. Maar met jouw talent moet er toch iets meer mogelijk zijn dan het naspelen van je held?
    Wel goed nagespeeld. Dat wel.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het een kunstmatig neuzig geluid zonder enige dynamiek.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind het een kunstmatig neuzig geluid zonder enige dynamiek.
    Of je daar wel of geen gelijk in hebt, heb je voldoende duidelijk onder woorden gebracht.
    Het zou best heel nuttig zijn op dit forum, als je je kwaliteiten aan zou wenden TS te helpen zoeken naar een oplossing voor de door jou geconstateerde gebreken.
    Alleen zeggen dat het resultaat je niet bevalt wordt niemand iets wijzer van.
    Ik hoop dat je niet denkt dat ik erop uit ben je te schofferen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk niet dat TS ook zo over het geluid denkt. Volgens mij zit er in zo’n versterker een ‘afgebakken’ sound die je niet wezenlijk kunt veranderen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar die sound..... is dit nu waarom iedereen een Yamaha THR moet kopen....??
    Jij hebt vast heel uitgebreid en langdurig het apparaat uitgeprobeerd, alvorens je tot deze vraag kwam...
    Antwoord op jouw ‘vraag’: Nee, alleen als je prijs stelt op de combinatie van algehele bruikbaarheid, prijs, omvang in centimeters en gewicht, geluidsterkte (althans de 30 W-versie), en de diversiteit aan instelmogelijkheden.
    Alle anderen moeten gewoon een head van 27 kg aanschaffen, een keten van tone-suckers, en een 4x12” met een waarde van minimaal plus € 3K op hun slaapkamer zetten, zodat ze in alle rust en ongestoord kunnen spelen.
    Laatst gewijzigd door Fobo; 1 juli 2020 om 21:54
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind ‘m niet klinken maar moet ‘m uitproberen?
    Maar je hebt zeker een punt, veel meer keuze is er tenslotte niet.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.780

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind ‘m niet klinken maar moet ‘m uitproberen?
    Maar je hebt zeker een punt, veel meer keuze is er tenslotte niet.
    Na één setting te hebben gehoord....?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erik post alleen audio van 20 jaar geleden, opgenomen met brakke apparatuur. En dan gaat hij hier lopen afzeiken op anderen. Zo is hij en aan hem heb je geen reet. Gewoon erom lachen en die man geen aandacht geven.😞

  10. #20

    Standaard

    Bedankt allen, voor de complimenten.

    Betreffende de THR10: uiteraard mag EdP vinden wat hij vindt en ik waardeer het wanneer mensen de moeite nemen om te luisteren.
    Ik ben het er inhoudelijk alleen niet mee eens. Ik vind de THR10 een beest van een apparaatje. Dat deze sound ( niet mijn standaardsound overigens ) enigszins nasaal klinkt kan ik nog wel inkomen, maar ik ben nog nooit zo dicht in de buurt gekomen van het geluid uit dit nummer. Ook niet met veel duurdere apparatuur.

    Ik gebruik het ding ook live. Direct gekoppeld aan 2x een Bose L1 model II ( stereo ) en een Yamaha DXR12 ( mono ).
    Ik vind het fantastisch klinken, beter dan de buizenbak van Hughes & Kettner met een 4x12 en de Vetta van Line6 met een 4x12 die ik eerder gebruikte.
    Enige echte nadeel is wel dat er geen floorboard aan te koppelen is ( zodat je snel van sound kunt wisselen ), dus dat maakt het live wat meer onhandig. Een volumepedaal en wah werkt wel uitstekend.

    Maarja, smaak he
    Laatst gewijzigd door Chieltje; 2 juli 2020 om 09:14

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top