Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Luie gitarist, 1 kabel van pedalboard naar flightcase

    Hallo allemaal.

    Ik ben een pedalboard aan het bouwen en ik wil één kabel naar mijn flightcase waar mijn soundcraft ui mengtafel inzit samen met mijn Dv Mark Little 250 en mijn in-ear sender. De draadloos voor de gitaar zit op de pedalboard.

    Dus wat moet er door de kabel.
    2 aders voor gitaarsignaal
    4 aders voor send/return
    2 aders voor channel switch
    3 aders voor de mic split bij optredens voor de in-ear maar dit is optioneel.

    Nu zat ik te denken dat ik een ethernetkabel kan gebruiken deze heeft 8 aders. Maar nu weet ik niet of al die signalen elkaar storen, gitaar naar versterker, send weer naar pedalboard, return weer terug, misschien dat al die bijna gelijke signalen naast elkaar problemen kunnen opleveren.
    Ik neem aan dat het internet niet zoveel bijna gelijke signalen langs elkaar stuurt.
    En een ethernet kabel heeft dunnere aders dan een gitaarkabel. En geeft dat problemen?

    Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
    Of een suggestie voor een compleet andere route.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Laag signaal en geen afscherming. Dat gaat waarschijnlijk dikke storing opleveren. Ik heb weleens van die super goedkope kabel gehad, als je dat tegen elkaar aan tikte kon je dat horen klikken. Dus ik heb weinig vertrouwen in gitaarsignaal x 4 door een UTP kabel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Iets dikker en met 13 aders plus aarde is een 13-pins kabel voor gitaarsynth, vroeger ook wel voor diverse monitor-toepassingen.

  4. #4
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik heb gewoon een fender deluxe zonder effectsloop, lekker alles via een kabel van pedalboard naar versterker(en nog een van gitaar naar pedalboard)

    vroeger had ik draadloos van mn gitaar naar pedalboard (dus echt maar 1 kabel ) maar die bleef toch storen soms dus nu weer terug naar kabel.

    Maar goed daar heb jij niks aan, wat jij wel kan doen:
    een kabel interfacedoosje maken op je board waar alle kabels in zitten (evt vast zitten met speakon pluggen) en dat je dan alle kabels vastmaakt in een bundel met bijv braids. Dan kan je bijv op je versterker ook een interface doosje plaatsen waar ook alles al aangesloten is.
    Als je dan moet optreden zet je je versterker neer en gooi je pedalboard op zn plek, sluit je alleen die bundel nog aan op de interface op je versterker en kan je beginnen.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mgeven Bekijk bericht
    Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
    Of een suggestie voor een compleet andere route.
    Ethernetkabel is fysiek ook nogal zwak.
    Koop dan een paar meter Canuflex en trek daar een paar goede wat dunnere kabels doorheen, bijv. Sommer Cable the Goblin, heb je alles netjes gebundeld en het ziet er uit als één kabel, maar dan multi. En je kan lekker lui blijven.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Prima oplossing, geshielde CAT kabel erbij en die in een sok trekken of deze kant-en-klare kopen.

  8. #8

    Standaard

    Neem maar afgeschermde kabels...er zijn genoeg multikabels te verkrijgen toch???...tesnoods de juiste stekkers aan solderen..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top