Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Hoogte P90 pickups

  1. #1

    Standaard Hoogte P90 pickups

    Ik vraag me af, op welke manier veranderd het geluid van een P90 element wanneer je hem hoger of lager afstelt. Wat zijn de verschillen van het cleane geluid?

  2. #2

    Standaard

    Het werkt hetElfde als met een microfoon.
    - dichtbij, meer bas en verlies van definitie
    - veraf, toenemende definitie en verlies van bassen.

    Verder is het me opgevallen, dat keramische elementen daar iets minder gevoelig voor zijn, dan alnico.
    Wees erop bedacht dat de meeste P90’s min of meer direct in het hout zijn geschroefd (met harde schuimrubber) met roestvrijstalen schroeven. Hou je schroevendraaier dus stevig in zaagsnede of in het kruis gedrukt. Doe je dat niet dan draai je in no time de schroefkop naar zijn malle moer.

    Deze effecten zijn goed hoorbaar bij min of meer clean geluid. Persoonlijk voor mij DE reden om P90’s te gebruiken.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Het werkt hetElfde als met een microfoon.
    - dichtbij, meer bas en verlies van definitie
    - veraf, toenemende definitie en verlies van bassen.

    Verder is het me opgevallen, dat keramische elementen daar iets minder gevoelig voor zijn, dan alnico.
    Wees erop bedacht dat de meeste P90’s min of meer direct in het hout zijn geschroefd (met harde schuimrubber) met roestvrijstalen schroeven. Hou je schroevendraaier dus stevig in zaagsnede of in het kruis gedrukt. Doe je dat niet dan draai je in no time de schroefkop naar zijn malle moer.

    Deze effecten zijn goed hoorbaar bij min of meer clean geluid. Persoonlijk voor mij DE reden om P90’s te gebruiken.
    Vriendelijke groet, Gus
    Duidelijk verhaal, bedankt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top