Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Er was een tijd dat Lademacher en Hollestelle beiden op een Japanse strat speelden met een P90 in de brug. De P90 is de strat pickup voor luie gitaristen, zei Lademacher en hij houdt nog steeds aan dat idee vast maar dan anders.
    (Hollestelle ging daarna via een Junior naar een 6120 maar klinkt nog steeds hetzelfde)
    Dus ik ben het met Brum eens, als je niet tevreden bent met je strat singlecoil is de vraag waarom je dan toch blijft vasthouden aan een strat.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 juni 2020 om 10:29
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Mijn post was ook een beetje met een knipoog. Maar er zit wel iets in wat ik wel meen. Als je een dikker geluid wilt uit een enkelspoels brugelement in een strat, dan zoek je het mijns inziens eigenlijk niet echt in een enkelspoels element. Er zijn wel allerlei dingen voor te verzinnen, maar het blijven wel middeltjes om het karakter, wat bij uitstek geen dik geluid is, van een enkelspoels strat element dikker te maken. Dan zou een low output humbuckertje in stratelement formaat nog niet zo'n gekke oplossing zijn. Maar hoe vaak ik dan lees dat het dan niet meer het karakter van een strat heeft... Ja, dat snap ik, maar dat wil diegene dan kennelijk ook niet eigenlijk.
    Een stevige single coil klinkt nog wel even anders dan een humbucker. Er zit nog een heel spectrum tussen 'iets meer low end' en de sound van een hb. Ik snap het wel. Als je iets meer richting het karakter van een brugelement van een telecaster zou kunnen gaan, heb je een wel bruikbaar geluid op de brugpositie, met behoud van het open single coil karakter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, dan zou ik zeggen, neem dan een Telecaster, bijv. Die humbucker was ook maar een voorbeeld. Maar als je gaat prutten met plaatjes achter het element e.d., dan vraag ik me af of iemand het wel in een s-s-s strat zoekt, al overtuigt ie zichzelf nog zo dat het echte strat geluid het helemaal is. Maar ik houd niemand tegen, het is ook maar een mening. Ik heb ook mezelf maar wat vaak lopen prutten met allerlei noodgrepen, om mijn volle overtuiging maar overeind te houden. Ik zie dan ook enige herkenning. Ik denk iedereen wel. Een s-s-s strat ook een voorbeeld. Been there, done that. Uiteindelijk toch schoorvoetend moeten toegeven dat het niet helemaal mijn ding was.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja, dan zou ik zeggen, neem dan een Telecaster, bijv. Die humbucker was ook maar een voorbeeld. Maar als je gaat prutten met plaatjes achter het element e.d., dan vraag ik me af of iemand het wel in een s-s-s strat zoekt, al overtuigt ie zichzelf nog zo dat het echte strat geluid het helemaal is. Maar ik houd niemand tegen, het is ook maar een mening. Ik heb ook mezelf maar wat vaak lopen prutten met allerlei noodgrepen, om mijn volle overtuiging maar overeind te houden. Ik zie dan ook enige herkenning. Ik denk iedereen wel. Een s-s-s strat ook een voorbeeld. Been there, done that. Uiteindelijk toch schoorvoetend moeten toegeven dat het niet helemaal mijn ding was.
    De reden waarom ik ooit een tele kocht en geen sss-strat. Maar daar loopt al een draadje over.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oh, ik zie dat de autocorrectie weer een mooie zooi van m'n post heeft gemaakt, hehe...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik ben het niet met je eens. Want zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Een strat draait om meer dan het brugelement, en in zijn geheel niet te vergelijken met een telecaster. Het brugelement is toch wel een tegenvaller bij een strat. Ik heb er een paar gehad, en als die brug-pu ietsje meer power had, was het plaatje compleet geweest. Want de andere standen zijn wel ongeëvenaard. Ik heb het altijd jammer gevonden dat dat brugelement niet bruikbaar was voor mij, terwijl dat ook zonder humbucker best mogelijk was geweest.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Wat dat plaatje betreft,
    Ik weet dat Fralin ze al 15 jaar verkoopt maar zelf fabriceren kan ook
    bij de tijd dat dit draaitje als duurt had je het zelf al 3 keer kunne uitproberen
    nog big deal allemaal
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Uli Jon Roth en Blackmore klonken prima op de brug pickup van een strat. Volle, vette, dikke tonen hoor. Niks mis mee. Stratje. Lekker man.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Uli Jon Roth en Blackmore klonken prima op de brug pickup van een strat. Volle, vette, dikke tonen hoor. Niks mis mee. Stratje. Lekker man.
    Met een batterij Marshall-stacks klinkt alles vet. )
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik wilde net zeggen... Speelde Blackmore niet op iets van een 200 watt Marshall Major? Aan laag geen gebrek. Nou vind ik zijn geluid ook niet het summum van dik geluid moet ik eerlijk zeggen. Ik heb zo het vermoeden dat buiten de mix je het glazuur van de tanden schoot. Met humbuckers overigens waarschijnlijk ook. Die ouwe plexi's hadden aan hoog en midhoog bepaald geen gebrek. Met een strat al helemaal niet. En dan ook nog 's vier keer KT88's, die naast veel laag, ook enorm veel hoge sizzle produceren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top