Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Nou vind ik zijn geluid ook niet het summum van dik geluid moet ik eerlijk zeggen.
    Nee dat klopt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Maar eeh ... ben ik nou de enige die vindt dat een strat brug pu meer laag heeft dan een tele brug pu? Tele is in mijn ogen veel en veel scheller. Wel meer output en meer stevige mids (dus meer ballen), maar om nu te zeggen meer "laag" ... da snap ik nie heulemael

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Een tele is ook wel pinnig, maar ik vind 'm ook voller dan een strat brugelement moet ik zeggen. Minder rafelig ook met meer gain. Nee, zeker niet scheller.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Maar eeh ... ben ik nou de enige die vindt dat een strat brug pu meer laag heeft dan een tele brug pu? Tele is in mijn ogen veel en veel scheller. Wel meer output en meer stevige mids (dus meer ballen), maar om nu te zeggen meer "laag" ... da snap ik nie heulemael

    Nee en

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Een tele is ook wel pinnig, maar ik vind 'm ook voller dan een strat brugelement moet ik zeggen. Minder rafelig ook met meer gain. Nee, zeker niet scheller.
    Ja

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Een tele is ook wel pinnig, maar ik vind 'm ook voller dan een strat brugelement moet ik zeggen. Minder rafelig ook met meer gain. Nee, zeker niet scheller.
    Voller: ja absoluut. Zeer zeker. Tele brug pu is misschien wel mooiste gitaar uitvinding ooit. En zeker meer power. Bij mijn gitaren gaan mijn Tele brug pickups ook harder dan Gretsch filtertron en Firebird (en strat uiteraard). Een heel volle toon. Maar behoorlijk schel (vind ik dan). Zoveel hoog krijg ik uit geen enkele andere gitaar.

  6. #26

    Standaard

    Tis dus terug de Dan schakeling geworden..meestal speel ik clean op neck pick-up. Daarvoor moet je de strat hebben mijn gedacht..sommige nrs worden met distortion gespeeld met de bridge pick-up. En deze vind ik dan te scherp. De toon vind ik ook nie het allerbeste..
    Maar ik vind hier de discussie wel intressant om te volgen..wat ik leer...ik moet dringend toch eens een tele in huis halen..😜

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Tis dus terug de Dan schakeling geworden..meestal speel ik clean op neck pick-up. Daarvoor moet je de strat hebben mijn gedacht..sommige nrs worden met distortion gespeeld met de bridge pick-up. En deze vind ik dan te scherp. De toon vind ik ook nie het allerbeste..
    Maar ik vind hier de discussie wel intressant om te volgen..wat ik leer...ik moet dringend toch eens een tele in huis halen..��
    Een snelle route is de bridgepickup vervangen door een iets vettere vintage hot single coil. Bijvoorbeeld de Slowhand van Bare Knuckle (omdat ik deze ken en van Duncans minder weet).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik las ergens dat je over een Marshall JTM60 speelt. Da's ook niet een versterker dat overloopt van veel laag. Een trucje bij die versterkers is je fx loop doorlussen, wordt ie iets voller van. KT77 buizen, ipv EL34's helpt ook al iets. Nou vind ik 'm qua gain ook niet geweldig. Clean wel en leent zich ook goed voor overdrives/distortions, waar je ook een hoop mee kunt winnen. Maar ik heb wel het donkerbruine vermoeden dat het de combinatie strat en JTM60 is waar je een hoop laag mist.

  9. #29

    Standaard

    De versterker is het probleem niet..wat laag betreft..heb ik deze ook al wa veranderd..clean is dit voor mij een goede versterker..maar deze wordt maar eens sporatisch nog gebruikt..eigenlijk zonde..maar kom..
    Live speel ik zelfs niet meer met versterker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top