Hoi!


Ik heb hier een Elk Custom Amp 60 staan die onbruikbaar schel is in het reverb/vibrato kanaal. De amp is een aantal jaren geleden onder handen genomen door Dick Sikkema van Power City amps om de caps te vervangen, helaas is hij daar de 4 olie caps in de toonstacks van beide kanalen vergeten. Voordat ik die caps vervangen had met nieuwe metal film versies was ook het normal kanaal totaal onbruikbaar; kneiterschel en een niet reagerende bas potmeter. Na wisselen is het normal channel helemaal weer goed!

Het reverb channel helaas nog steeds niet. Een bijna mid-scooped geluid met véél te veel hoog. Pedalen klinken alsof je ze rechtstreeks een tafel in laat gaan en alles is harsh en direct.

Ik heb het schema van de Twin Amp 50 gevonden (wat exact dezelfde amp is, maar dan niet op 2.7 Ohm) en heb die een beetje zitten uitpluizen. Ik zag dat er in het originele circuit een bright cap heeft gezeten over de volumepot van het reverb kanaal; deze was al niet meer aanwezig. Vermoedelijk een vorige eigenaar of tech die deze al verwijderd had. Ander gemakkelijk dingetje om te checken was het wisselen van V2 en V3 (preamp buizen voor resp. het reverb en het normal kanaal); ook helaas geen verbetering.

Het schema:




Wat interne foto's:





En de gekke Sawafuji caps waar ik letterlijk 0 info over kan vinden:


Zou iemand hierin eens met mij mee willen denken? Welke componenten zouden er nog voor dit gedrag kunnen zorgen? Met het verwijderen van de bright cap zouden beide kanalen nagenoeg gelijk aan elkaar moeten zijn, toch?