Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    heb jaren via hoofdtelefoon gespeeld via diverse Digitech GNX modellen.
    cd speler erop aansluiten en veel speelplezier.

    onderschat de mustang niet als je voor de fender cleans gaat, vond die zelf heel goed
    heb een peavey viper VIP1 gehad met software problemen (waarvan men wist bij peavey maar men niks aan deed)
    de fende G-Dec is ook een veelzijdige amp.
    maar uiteidelijk toch maar geloof gehecht aan dat een echte buizenversterker je van het zou zijn.
    Engl gigmaster 15 gekocht, kon je ook instellen op line out/1 watt, 5 watt en voluit, maar uiteindelijk was hem dat toch niet
    het is hier al eerder benoemd door Kim Wilson, dat wat je zoekt haal je er niet uit als je niet voluit kan spelen.

    nu is mijn oplossing een oude transistor Peavey express 112 met 12 inch speaker (want die diameter aan speaker merk je echt)
    en wat pedaaltjes ervoor.

    ik zou zeker de mustang vergelijken met de katana of zoals Napoje benoemd een goede multieffect en een actieve speaker

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het probleem is vooral dat je thuis speelt. Dan is het de kunst het volume onder controle te houden. Met buizenversterkers is het eigenlijk zo dat je dan meteen al jezelf beperkt tot amps tot 5 watt. Ik zelf gebruik een 1 watt Palmer Eins met een kleine speaker die niet veel vermogen heeft. En als de buren met vakantie zijn gebruik ik ook wel mijn 5 watt Champ. Maar die vind ik al te hard gaan als de buren er wel zijn. Snap je? Dus er kan feitelijk niet veel. Ik heb een heleboel amps en huur dus af en toe een oefenruimte om op mijn vrije dag even lawaai te kunnen maken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Voor thuis heb ik al van alles gehad. Ik woon in een extreem gehorig rijtjeshuis, dus volume en klank op laag volume is een punt.

    Buizenversterkers gaan snel te hard. Ik heb een Laney IRT Studio die normaal 15 watt levert maar ook op 1 watt kan draaien. Ook op de 1 watt stand gaat ie eigenlijk te hard voor wanneer de buren thuis zijn. Ik gebruik hem eigenlijk altijd rechtstreeks aangesloten op de pc, dus geen gitaarspeaker. Speaker sim gebeurt in de pc. Klinkt goed. Qua effecten alleen een digitale reverb.

    Modeling: ik heb aardig wat modeling versterkers geprobeerd, nu heb ik een Boss Katana mk2 100 watter. Die kan ook op 0.5 watt, dan is het goed te doen maar vergt wel wat gegoochel met kanaal volume en masterrrr. Klinkt ook goed, erg veelzijdig, goeie effecten aan board. Ook met een parametrische en grafische eq dus je kunt erg veel bijregelen.

    Meer dan 1 watt buizen is in een gehorig huis snel te veel, zeker als je de eindtrap in de compressie wilt drukken. 5 watt buizen gaat al idioot hard. De meeste van dit soort kleine buizen versterkers hebben een di uitgang met speaker sim tegenwoordig maar die is bij de goedkopere opties analoog en meestal niet uitschakelbaar. Bijvoorbeeld bij de Blackstar ht5, ook de nieuwe mk2. En analoge speaker sims klinken wat mij betreft veel minder dan een oplossing met IR's.

    Just my 2 cents..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    De meeste van dit soort kleine buizen versterkers hebben een di uitgang met speaker sim tegenwoordig maar die is bij de goedkopere opties analoog en meestal niet uitschakelbaar.
    Just my 2 cents..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Klopt, mijn Marshall DSL1CR heeft ook een simulated output, maar die is niet echt heel fijn. Ze beweren (en wie ben ik?) dat de sim van Softube is, maar het is niet je van het.........

  5. #25

    Standaard

    Haha, ik dacht al, ben vast niet de enige die rekening moet houden met buren of kleine kinderen... Ik denk dat ik een kleine buizenversterker maar niet doe. Maar eens kijken wat de plaatselijke muziekwinkel te bieden heeft op het gebied van modeling. Kijken of een Katana of Yamaha THR uitkomst biedt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het is mij uiteindelijk gelukt met die Palmer eins (1 watt) en een oude 6 inch PTT speaker die ongeveer 3 watt levert en dus niet hard gaat. Ik speel nu eenmaal op buizenamps dus vandaar. Die oplossing werkt. Maar 5 watt (en vooral een wat grotere speaker, denk bijvoorbeeld 10 inch in een Marshall class5) gaat meteen een stuk harder en zou ik je niet aanraden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Wat ook een optie is, is een boss ge7 in de loop zetten. Dan kan je lekker je versterker open zetten en met de volume van de ge7 aanpassen. Zo ben je je buren ook niet tot last.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ondanks dat ik ook in een rijtjeswoning woon - weliswaar een hoekwoning - zou ik niet zonder mijn buizenampjes willen. Maar dit is natuurlijk geheel persoonlijk......... Vind het gewoon gaaf klinken!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik speel thuis over een Orange Crush 20 Dlx, puur om met Youtube mee te jengelen. De Diezel Schmidt en de Orange Rockerverb zijn voor de oefenruimte en het podium. Ik denk dat de genoemde Yamaha THR of een goede andere modelingamp thuis meer instant gratification geeft dan een buizenampje, tenzij je een Champ, een DSL-elletje of Pro Junior thuis kunt opendraaien.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30

    Standaard

    Ik speel thuis en op podium met boss ME80 via wa randaparatuur rechtstreeks op active boxen of PA.
    Heb een Marshall jtm60 buizenbak staan. Wordt niet meer gebruikt..met wat zoekwerk evenaar ik de klank van de versterker...stukken handiger.
    In mijn living heb ik een zoom g9.2tt multipedaal staan aangesloten om mijn stereocomputerboxen. Gaat zeker luid genoeg en alle versterkertypes tover je daar uit.
    Ps...in die zoom zitten twee buizen..is een buizenbak op zijn eigen...voor thuis heb je zeker niet meer nodig...of tis voor het oog..😉

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top