Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Met een modellinggeval als de line6 helix stomp, mooer ge 200 of iets dergelijks aan of een paar powered speakers of voor je huidige amp. Heb je ook best iets leuks voor niet teveel.

    Ik heb zelf een ge 200 en een blackstar ht5. Bijt mekaar niet. Gebruik soms het overdrivekanaal van de buizenbak en soms de modeller in de clean of gewoon via powered computerspeakers als het niet hard kan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Wat Kim zegt. Zelf testen en vergelijken.

    Ik denk dat een power attenuator of anders een super goed werkende master volume wel echt fijn is voor de thuisspeler. Vind ik zelf in elk geval wel. Gewoon heel prettig om ook zachtjes te kunnen spelen.

  3. #13

    Standaard

    Ja, testen is sowieso een goed idee. Ben zeker niet ontevreden over de Mustang, maar ook wel nieuwsgierig naar andere opties. Het is jammer dat buizenversterkers meteen een stukje luider zijn. Zou wel een leuke aanvulling zijn op de Mustang, maar misschien doe ik er beter aan om een modelling upgrade te zoeken ipv een leuke buis. Dank voor jullie adviezen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb naast mijn Vox AC30 een al wat oudere Vox AD15VT, en een telecaster. Nou ben ik niet heel erg in de zware metalen, maar ik kan toch best overtuigende high gain sounds halen uit dat kleine modeling dingetje. Thuis gebruik ik liever de AD15 dan de AC30. Ik neem hem zelfs mee voor optredens als we puur over de PA spelen. Ik kan me haast niet voorstellen dat een Mustang (die alweer een stuk nieuwer is) daar niet toe in staat is. Of het zit gewoon niet in het karakter, dat kan ook. Fender is geen merk wat je vaak in de zwaardere genres ziet. De Katana zou daar wel goed mee om moeten gaan, verwacht ik. De Cube 15 van mijn dochter klinkt al best aardig, en dat is pas een oud ding!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Yamaha thr een optie?
    Stereo geluid, compact en koptel uitgang. Moet tweedehands voor rond 100-150 te krijgen zijn. Superfijn ampje die je met Cubase op de pc kan aansluiten en opnames kan maken. Heb je ook geen interface nodig.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Yamaha thr een optie?
    Stereo geluid, compact en koptel uitgang. Moet tweedehands voor rond 100-150 te krijgen zijn. Superfijn ampje die je met Cubase op de pc kan aansluiten en opnames kan maken. Heb je ook geen interface nodig.
    Nice, uitgesproken uiterlijk maar I like the looks Ik zie wel op google dat connecten met een macbook wat problemen kan opleveren, maar lukt vast. Ik zal eens kijken of ik 'm ergens kan uitproberen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dhgveldhuizen Bekijk bericht
    Nice, uitgesproken uiterlijk maar I like the looks Ik zie wel op google dat connecten met een macbook wat problemen kan opleveren, maar lukt vast. Ik zal eens kijken of ik 'm ergens kan uitproberen.
    Die heb ik óók staan en is een goed alternatief. Lekker klein, kan je veel makkelijker in je huiskamer kwijt maar volgens mij is de Katana nieuw een stuk goedkoper. Dan denk ik dat hij tweedehands waarschijnlijk ook wat goedkoper zal zijn?
    Cubase heb ik geen ervaring mee.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Als het formaat/gewicht ook een rol speelt zou ik de thr zeker in overweging nemen. Ongelooflijk geluid voor zo’n klein kastje (ik heb de 30Watt-versie)
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19

    Standaard

    Boss katana, zeker.
    Blackstar ht5 of die ht1, maar dan heb je een kleine speaker.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ben zelf ook een "bedroom player" en heb een Marshall DSL 1 CR en een '73 Fender champ met 4 watt. De marsHall is terug te schakelen naar 0,1 watt. Dat is overigens luid genoeg voor thuis. De fender gebruik ik voor clean en licht overstuurd geluid ism een Okko Diablo Gain plus, en de Marshall voor ook clean en overstuurd geluid, beiden delen ze mijn pedalenplank en heb een aby switch om te schakelen tussen de versterkers. met deze twee ampjes en mijn pedalen kan ik veel variatie maken, en blijf je lekker bezig met expirimenteren........

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top