Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Versterker bij mijn gitaar

    Hi!
    Ikspeel al 15 jaar als hobbygitarist op mijn Fender Mex Tele. Vooral blues, pop en rock. Ik heb een Fender Mustang versterker en mijn doel is vooral om thuis gitaar te spelen, een beetje m’n skills te verbeteren en het daar bij te laten - hoef niet richting podium of studio. De Mustang geeft een acceptabel geluid en ik vind het erg leuk om aan te klooien met alle mods en instellingen. Heb daarbij een paar effectpedalen (DS-1, Little Big Muff, MXR distortion, dat soort dingen). Nu sta ik op het punt om een nieuwe gitaar te kopen voor het ‘zwaardere’ werk, waarschijnlijk een ESP LTD EC-256 of iets in die trant en prijsklasse. Gericht op hardrock, de wat softere metal en de stevigere blues.

    Ik vraag me echter af of ik mijn Tele en toekomstige gitaar wel recht doe met deze versterker. Tuurlijk klinkt een buizenversterker beter, maar gezien mijn lage ambitie en het thuis in een flat spelen, vraag ik me af in hoeverre dat de moeite waard is. Klinkt mijn Tele twee keer beter op een kleine tube amp? Kan ik beter voor die € 400,- een nieuwe versterker kopen ipv een nieuwe gitaar? Een beetje hulp en advies zou erg fijn zijn! Veel dank alvast.

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een mustang is redelijk maar rock en metal, weet ik niet.

    Ja, een buizenversterker klinkt beter. Maar in een flat? Heb je ook aan een 1 watt buizenversterker gedacht zoals de Tubemeister series?

    Ik zou vooral versterkers proberen voordat je koopt.
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Als je het leuk vindt om met instellingen te klooien kun je je uitleven met een Boss Katana. Oneindig in te stellen met software via een kabeltje naar je laptop of Android apparaat. Alle effecten die je maar kunt wensen heeft ie digitaal aan boord. Een Katana kun je ook heel goed zacht laten spelen, er zit een knopje op waarmee je er zelfs een 0,5 Watt versterker van kan maken. De 50 Watt versie is genoeg. Tweedehands een Mk1 voor 150-175 euro, of een nieuwe Mk2 voor 250.

  4. #4

    Standaard

    Dank voor de reacties En is dat (Katana of Tubemeister) echt een aardige stap beter dan m’n Mustang? Of meer een kleine upgrade?

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een Katana 50 staan en qua mogelijkheden is hij vrijwel onovertroffen. Toch heb ik er na een jaar of twee spelen een buizenversterker bij gekocht. Gewoon, omdat het leuk is ook eens over die boeg te spelen. Ik heb gekozen voor een Bogner Atma, die kan ook op 1 watt (ook op 5 of 18, als je wilt). Ook heeft de Atma nog vrij veel verschillende instellingen, zodat je toch flink met je geluid kunt variëren. Het is zeker geen goedkope optie, dat moet ik toegeven, maar voor €400 zijn er volgens mij ook wel buizenversterkers te scoren met wellicht nét iets minder mogelijkheden maar vergelijkbaar resultaat. Ik merk dat ik die Atma wel heel vaak pak in plaats van de Katana.

    Groot voordeel van de Katana is wel weer dat je er met een koptelefoon mee kunt spelen. In een flat kan dat op sommige momenten wel heel fijn zijn. Ook op 1 watt is een buizenversterker nog redelijk luid.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dhgveldhuizen Bekijk bericht
    Dank voor de reacties En is dat (Katana of Tubemeister) echt een aardige stap beter dan m’n Mustang? Of meer een kleine upgrade?
    Als je jezelf de tijd gunt in alle mogelijkheden te duiken denk ik het wel.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Als je jezelf de tijd gunt in alle mogelijkheden te duiken denk ik het wel.
    Ok, dank je! Het is meer dat ik denk: 250,- oid is best te doen en mooi als dat een flinke upgrade betekent, maar ik zou het zonde vinden als ik over 5 jaar denk: toch maar iets van 400,- uitzoeken omdat het niet helemaal bevalt. Hoewel je dat risico natuurlijk altijd loopt. Zouden jullie me adviseren om, naast de reeds genoemde opties, te kijken naar tube combo's of juist kleine heads? Zo'n Orange Micro Terror of Vox NuTube passen bijv ook in het budget, maar ben bang dat het snel te hard wordt.

    Mag ik ook uit jullie commentaren opmaken dat een Mustang eigenlijk niet 'voldoet' voor een Tele en een LP-imitatie?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Voor thuis ben je het beste af met een modeling versterker. Een buizenversterker ga je niet zo benutten dat je daar een betere klank uit haalt.

    De Mustang is best een aardige versterker. De Katana ken ik niet, maar de reviews zijn erg goed. Of je er heel veel op vooruit gaat, geen idee. Je zou je eigen versterker natuurlijk mee kunnen nemen naar de muziekzaak en deze vergelijken met een Katana. Er gaat niks boven testsessies.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    Je kan ook via de pc spelen natuurlijk. Heb je alleen een audio interface nodig en wat (gratis) software. Ben je onder de 100 klaar.

    Mbt sound heeft de versterker meer impact dan een gitaar. Maw je telecaster rockt meer over een goede versterker dan een Ltd over een slechte. De gitaar heb je in je handen en de vraag is vooral of dat bevalt.

    Het verschil tussen een head of combo zit alleen in het uiterlijk.

  10. #10

    Standaard

    Blackstar ht 5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top