Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: Amps of interest

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Die oude peavey combos klinken waanzinnig voor het geld. Mijn tweede amp was een peavey Deuce combo. Het ding was loodzwaar, maar het klonk fantastisch. De oude peavey bass amps overigens net zo.
    Oh? Ik dacht altijd dat het soms 'wat mindere imago' van Peavey onder muzikanten juist kwam door die oudere amps van ze. Oerdegelijk en betrouwbaar, maar veel mensen vonden ze steriel en schel klinken. Kwam vooral ook door die BW speakers dacht ik.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Johan is fantastisch. Een nerd maar die je niet bestookt met ellenlange uitleg maar je vooral zélf laat luisteren. Ook één van de weinige Youtubers die veel volgers heeft maar er geen enkel commercieel belang bij heeft.

    Hij heeft al voor veel GAS bij mij gezorgd: de kleine Marshall Bass 12 (gekocht), een Fender Tweed Harvard (laten bouwen), een Vox versterker (moet er eens van komen)...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Oh? Ik dacht altijd dat het soms 'wat mindere imago' van Peavey onder muzikanten juist kwam door die oudere amps van ze. Oerdegelijk en betrouwbaar, maar veel mensen vonden ze steriel en schel klinken. Kwam vooral ook door die BW speakers dacht ik.
    Dat zou kunnen, de mijne zaten destijds celestion 70-80 ofzo in. Waren er ingezet door de vorige eigenaar. Het aparte aan die peavey's was dat ze een solid state preamp hadden en buizen eindversterking.
    Overigens speelde ik destijds een jaar of 4, was mijn eerste 'buizenamp' en werd later gebruikt samen met een digitech multieffect haha. Dus misschien dat ik de goede sound momenteel anders zou bestempelen ;-)
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #14

    Standaard

    Omdat Peavey goedkoper kon zijn dan de concurrent door hun vaak betere en efficiëntere produktiemethodes, werd het al gauw weggezet als minder spul omdat het ... goedkoper was. Als je niet een Fender, Vox,Marshall kon kopen, kocht men al gauw Peavey, had je toch wat Amerikaans. Maar het had weinig met goed of slecht geluid te maken hoor, dat maak je meestal zelf

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Hoe het met de echt ouwe Peavey amps is weet ik niet, maar de Bandit vond ik maar een ruk ding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hoe het met de echt ouwe Peavey amps is weet ik niet, maar de Bandit vond ik maar een ruk ding.
    Ik ook.
    Maar eerlijk is eerlijk, als 1 amp de titel workingman's amp verdiend is het de bandit wel, al 40 jaar de steunpilaar van menig oefenruimte.
    Peavey's waren altijd te luid en hun interne overdrive crap, alsof Hartley bij elke amp een pedal steel en een stadion in gedachte had.(Renown..als een twin niet luid genoeg was...)
    Halverwege de jaren negentig kreeg Hartley door dat er een boutique wind waaide en kreeg je de Delta blues en Classic tweed series, serieus goeie amps.

    Ik heb nog een tijdje contact met Peavey gehad toen ze begin 2k bezig waren een custom shop op te zetten een een aantal sexy tube amps hadden ontworpen met tri & penta modes en power scale en non feedback schakelingen maar daar is de plug voortijd uit getrokken.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 juni 2020 om 13:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Citaat H. Peavey: "Als een veertig jaar oude Fender buizenversterker de geest geeft wordt ie liefdevol gerestaureerd, als een even oude Peavey het niet meer doet wordt er gezegd: "Zie je wel? Het is een 'piece of crap!' " "
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 16 juni 2020 om 15:04

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik ook.
    Maar eerlijk is eerlijk, als 1 amp de titel workingman's amp verdiend is het de bandit wel, al 40 jaar de steunpilaar van menig oefenruimte.
    Peavey's waren altijd te luid en hun interne overdrive crap, alsof Hartley bij elke amp een pedal steel en een stadion in gedachte had.(Renown..als een twin niet luid genoeg was...)
    Halverwege de jaren negentig kreeg Hartley door dat er een boutique wind waaide en kreeg je de Delta blues en Classic tweed series, serieus goeie amps.

    Ik heb nog een tijdje contact met Peavey gehad toen ze begin 2k bezig waren een custom shop op te zetten een een aantal sexy tube amps hadden ontworpen met tri & penta modes en power scale en non feedback schakelingen maar daar is de plug voortijd uit getrokken.
    Ik heb zo'n Peavy Tweed 4x10 gehad. Clean was heel fraai. Overdrivekanaal had iets te weinig headroom vond ik. Kon ondanks 50 watt buizen maar moeilijk mee tijdens openlucht- en tentoptredens. Voor clubs/cafés was het zeker een leuke amp.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Doug and Pat show is idd ook heel leuk. Bukovac is leuk. Pedal Show af en toe, maar voor mij teveel lullen over pedaal dit pedaal dat detail zu detail zo. Wel leuke gasten.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Pedal show is Sweetwater, Andertons en Pedal Empire maar doable, niet te in your face. Waar ik meer moeite mee heb is dat gemaakte schoolmeisjes gegiechel waar je de hele tijd naar moet luisteren.
    Ben de doelgroep (12/22) natuurlijk ook niet.

    Was te voorzien maar jammer, als een product blogger groot genoeg wordt komen de Thomann, Andertons, Sweetwater en Guitar Centre met poen langs en zeg daar maar eens nee tegen.

    Bukovac ken niet, check ik out.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 juni 2020 om 15:43
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top