Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 196
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht




    Washburn maakt al decennia vrijwel geen enkele gitaar.
    Maakte, dan. Ik heb er één gehad uit begin 90er jaren, fijn ding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de barst in de hals van de Washburn gelijmd. Eerst heb ik de breuk van binnen met een kwastje schoongepoetst, tegen eventuele splinters en vuil. Toen heb ik met dat kwastje warm water in de breuk laten lopen, om de lijm goed in de barst te laten vloeien. Daarna heb ik er zo veel mogelijk lijm in laten lopen, en die er met een kwastje ingeduwd, terwijl ik de barst open trok.









    Als ik de breuk dicht duwde kwam er overal lijm uit de naad. Ik hoop dat dat betekent dat er ook overal lijm in de breuk zit. Ik heb het uitgebroken chipje zo goed mogelijk op z’n plaats geduwd, en gezorgd dat er geen lijm in het gat naar de trussrod loopt.









    Ik heb de zaak goed dichtgeklemd, met stukjes leer op de breuk, en een plankje tegen de frets, tegen beschadiging door de klemmen. En met een natte doek heb ik zoveel mogelijk lijm die uit de naad geperst werd weggepoetst.

    Nou even een uur of wat laten drogen.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 juni 2020 om 15:31

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Niet schrikken. De lijmverbinding zit goed vast, zo te zien. Ik heb de naden glad geschuurd. Optisch gezien lijkt het me nu het beste om de hele hals ‘kaal’ en helemaal glad te schuren, en er wat lagen Tru-Oil of iets dergelijks op te smeren. Misschien kan ik alles wat op kleur brengen met een of andere beits ? En dan olie ?















    De naden zijn nog een heel klein beetje voelbaar. Wat is de beste optie daarvoor ? Opvullen met secondenlijm, of met epoxy grain filler ? Ik heb hier nog Z-Poxy Resin staan. Ik denk zelf dat dat het beste is.



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 12 juni 2020 om 19:35

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Pffff da’s een hoop schuren.




  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de lijmnaden opgevuld met Z-Poxy Resin vuller. Morgen verder.










  6. #16

    Standaard

    Voor het klemmen van de toets zou ik een radius blok gebruiken en geen plank hout. Gele houtlijm doet het overigens ook prima.

    Misschien de hals blank laten? Dat had hij toch ook al op andere gitaren? Of een mooie Relic job. Ik zag gisteren de docu over Rory Gallagher, en die had destijds al de ultieme relic look.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Misschien de hals blank laten? Dat had hij toch ook al op andere gitaren? Of een mooie Relic job. Ik zag gisteren de docu over Rory Gallagher, en die had destijds al de ultieme relic look.
    Misschien. Ligt een beetje aan de eigenaar, maar ik vind het verschil in kleur met de rest van de hals wel heel groot. Ik heb wat kleuren stains besteld; dat ben ik toch al een tijdje van plan. Eens kijken hoe die bevallen op een proefstukje. Er zou dan nog wat olie overheen kunnen of zo.

    En relic ... tja. Daar ben ik niet zo van. Maar deze relict zichzelf misschien wel op deze manier, haha !

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Grappig, je werkt aan een gitaar van een vriend van mij dus ik zag die foto's al voorbijkomen op FB
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    vraagje, ik lees :
    Toen heb ik met dat kwastje warm water in de breuk laten lopen, om de lijm goed in de barst te laten vloeien.
    wat is je beredenering daarvan?
    waarom ik dit vraag is dat je naar mijn idee juist poriën vult met vocht waar je lijm wilt hebben, ik heb zelf in zo een geval houtlijm iets verdunt met water en dit eerst gebruikt en daarna zoveel mogelijk onverdunde houtlijm met o.a een spuit met naald die ik bij de apotheek had gehaald gebruikt om zover mogelijk lijm in de breuk te krijgen.

    maar prachtige reparatie.
    wat kleur betreft , Rustins Danish oil heeft ook kleurstoffen die je met de olie kunt mengen, of eerst aanbrengen op het hout.
    alleen zou je daar nu niets aan hebben waar je de z poxy hebt gebruikt

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Grappig, je werkt aan een gitaar van een vriend van mij dus ik zag die foto's al voorbijkomen op FB
    Haha ! Tja, we leven in een klein klotelandje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wat is je beredenering daarvan?
    waarom ik dit vraag is dat je naar mijn idee juist poriën vult met vocht waar je lijm wilt hebben, ik heb zelf in zo een geval houtlijm iets verdunt met water en dit eerst gebruikt en daarna zoveel mogelijk onverdunde houtlijm met o.a een spuit met naald die ik bij de apotheek had gehaald gebruikt om zover mogelijk lijm in de breuk te krijgen.
    Ik kreeg die tip van een meubelmaker. Ik denk dat de gedachte is: beter verdunde lijm dan dat er helemaal geen lijm in de breuk vloeit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar prachtige reparatie.
    wat kleur betreft , Rustins Danish oil heeft ook kleurstoffen die je met de olie kunt mengen, of eerst aanbrengen op het hout.
    alleen zou je daar nu niets aan hebben waar je de z poxy hebt gebruikt
    Ja dat is jammer. Ik heb een paar kleurenstains besteld, maar die hechten niet aan Z-Poxy, zag ik pas later. Ik schuur de epoxy er weer helemaal af, omdat ik alleen maar de lijmnaadjes wil vullen. Ik hoop dat dat lukt. En helemaal onzichtbaar zal de breuk niet worden. De bespeelbaarheid van de hals staat voorop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top