Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 20 EersteEerste ... 81617181920 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 196
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de jack van The Beast vervangen. De oude kraakte en was slecht gesoldeerd, en liep sowieso op z’n einde.
    Verder zat er één ringetje van de Klusons verkeerd om. Dat ziet waarschijnlijk niemand, maar ik heb het toch maar even omgedraaid.

    De oude (krakende) en de nieuwe jack. De nieuwe heeft twee klemmen i.p.v. een, en zou de jackplug beter en zonder kraken vast moeten houden.



    Het oude (zwarte) plaatje is rechthoekig, het nieuwe is vierkant.



    Gaatjes vullen maar weer. En nieuwe boren.



    Jack solderen.





    Rechter ringetje van de tuner zit verkeerd om.



    Nou niet meer.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 juli 2020 om 15:03

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    En toen was Het Beest klaar. Ik had ‘m nog niet echt gehoord, maar zo’n P90 klinkt vet ! En er kraakt niks meer.

    Gedaan:

    - Frets gevlakt, gekroond en gepolijst
    - Nieuwe benen topkam gemaakt
    - De gaten voor de stemmechanieken geruimd tot 10 mm
    - Stemmechanieken vervangen
    - Messing slagplaat passend gemaakt op de control plate
    - Nieuwe snaren (Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom)
    - Nieuwe jack + plaatje
    - Krakende pot schoongemaakt











  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Los van de kleurencombie groen en koper (vinnik niet echt mooi) wederom complimenten voor het eindresultaat. En voor de wijze waarop je e.e.a. ook visueel met ons deelt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Los van de kleurencombie groen en koper (vinnik niet echt mooi) wederom complimenten voor het eindresultaat. En voor de wijze waarop je e.e.a. ook visueel met ons deelt.
    Thanks. En de gitaar is van een vriend, dus met het kleurenschema durf ik me niet te bemoeien, hahaha ! Het groen schijnt HEMA schoolbordverf te zijn.
    Maar dat ding klinkt als een klok met die P90 !

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Gelukkig het topkammetje ook nog gefatsoeneerd Niet meer zo hoog met diepe groeven. Voor de onomwonden snaren vind ik ze bovenin wel wat breed, in een V-vorm.
    Laatst gewijzigd door Plant; 29 juli 2020 om 16:51

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Gelukkig het topkammetje ook nog gefatsoeneerd Niet meer zo hoog met diepe groeven. Voor de onomwonden snaren vind ik ze bovenin wel wat breed, in een V-vorm.
    De vijltjes hebben een V-vorm, en mijn ervaring is dat de snaren vrij moeten bewegen zo lang de ‘bodem’ maar goed is. En je ze in de richting van de kop omlaag vijlt: als je dat niet doet dan is dat is de grootste oorzaak van ‘dooie’ of ratelende snaren. En bij The Beast rammelt er nu niks !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 juli 2020 om 18:56

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De vijltjes hebben een V-vorm, en mijn ervaring is dat de snaren vrij moeten bewegen zo lang de ‘bodem’ maar goed is.
    Zelf zou ik de bovenkant dan iets meer weghalen. De snaren lopen rechtdoor en gaan zijwaarts nergens heen. Bij 3 om 3 heads waarbij met name de snaren zijwaarts een knik maken is het wel belangrijk ze een beetje dieper te laten liggen zodat ze niet uit het slot willen springen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    En je ze in de richting van de kop omlaag vijlt: als je dat niet doet dan is dat is de grootste oorzaak van ‘dooie’ of ratelende snaren.
    Been there, done that

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    En bij The Beast rammelt er nu niks !

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Zelf zou ik de bovenkant dan iets meer weghalen. De snaren lopen rechtdoor en gaan zijwaarts nergens heen. Bij 3 om 3 heads waarbij met name de snaren zijwaarts een knik maken is het wel belangrijk ze een beetje dieper te laten liggen zodat ze niet uit het slot willen springen.
    Goeie tip ! Al mijn Rustkasters hebben nut issues; die heb ik ooit zonder enige kennis van zake zelf gemaakt. Ik ga er binnenkort mee aan de slag. Ik kan ook nog de nutgleuven in de richting van de betreffende tuner laten ‘wijzen’ ?

  9. #179
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Volgens mij zijn daarom een hoop van die nutjes aan de achterkant zo afgerond. Het contactvlak wordt dan klein gehouden:


  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Volgens mij zijn daarom een hoop van die nutjes aan de achterkant zo afgerond. Het contactvlak wordt dan klein gehouden:

    Of de achterkant van de kam rond of recht is maakt denk ik niet zo veel uit volgens mij; het gaat om de snaarsleuven. Die vijl ik in een lichte hoek omlaag, richting de kop. Dan raakt de snaar alleen de voorkant van de nut.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top