Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 20 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 196
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij heeft het speciaal voor jou gedaan verdimme...!!

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Zo, het brugkammetje van de Epiphone zit weer goed om. De actie is nu heerlijk laag !



    2,5 mm op de dikke E.



    1,75 mm op de dunne e. En er rammelt niks tegen de frets.



    En dit is de brug van mijn eigen Concerta 12 string. Met een lekker dik zadel, dus die kantelt niet meer. De actie kan nog een stuk lager denk ik.



    Ik heb hier nu drie 12 strings liggen, en wat me opvalt is dat die behoorlijk in gewicht verschillen. De Concerta is super licht; de EKO die ik binnenkort op ga knappen is echt loodzwaar, en de Epiphone zit daar een beetje tussenin. De EKO heeft een hielblok dat zo dik is dat het tot het klankgat komt, met een geschroefde nek.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 juli 2020 om 15:54

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hij heeft het speciaal voor jou gedaan verdimme...!!
    Ja, anders was ik er nooit aan begonnen !

  4. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Had niet gehoeven voor mij, maar de brug is nu ook prachtig geworden!
    Je zit wat ver uit de buurt, anders had je mijn acoustiese wrakjes ook best onder handen mogen nemen.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Je zit wat ver uit de buurt, anders had je mijn acoustiese wrakjes ook best onder handen mogen nemen.
    Zelf doen ! Dat is leuk ! Ik ben ook maar gewoon een paar maanden geleden begonnen omdat ik een gitaar gekocht had waar niet op te spelen viel. Als je een beetje handig bent, en wat gereedschap hebt, is het makkelijker dan het lijkt. Zelfs een neck reset.
    En het praat zich hier in mijn vriendenkring rond, dus ik kan nog even vooruit met klussen. Zal wel aan de prijs liggen: voor een fles jonge jenever doe ik veel. Garantie tot de voordeur, en niet verder, dat wel. En ik doe alleen maar de dingen die ik zelf een beetje interessant vind.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 juli 2020 om 23:47

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wel eens oude jenever geprobeerd?

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wel eens oude jenever geprobeerd?
    Yep. Niet mijn smaak. Ik ben pas 62 hahaha ! Maar ik mag graag een paar kouwe jonkies drinken, liefst met een bel Westmalle Tripel er naast. Wel jonge van een goed merk: Filliers is lekker, of Vlek. Ketel mag ook nog. Bols is net vliegtuigbenzine. Er staat hier al een jaar of 10 een fles, maar die is echt niet te hachelen. Zou je er je gitaar mee schoon kunnen maken ?

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok, ik ben juist een liefhebber van oude jenever en dan met name deze:



    Met jenever en zeker jonge, wat niet veel meer is dan verdunde pure alcohol, kun je prima de toets reinigen bijvoorbeeld.

    Ik ben 5 jaar jonger

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Met jenever en zeker jonge, wat niet veel meer is dan verdunde pure alcohol, kun je prima de toets reinigen bijvoorbeeld.
    Ik gebruik voor het poetsen van de hele gitaar (behalve de plastic delen, slagplaat bijvoorbeeld) vaak nafta. Dat is aanstekerbenzine, maar er staat hier ook Coleman Fuel voor mijn kampeer-benzinebrandertje. Dat is hetzelfde. Smaakt naar Bols, haha !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 juli 2020 om 14:26

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb een benen brugzadel gefabriceerd. Ik ben nog niet tevreden; de spleet voor het zadel is een fractie wijder dan het dikste zadel wat ik kan vinden. Dat betekent dat het zadel door de snaarspanning naar voren helt. Met alle gevolgen van dien: verkeerde trekbelasting op de brug etc.

    Heeft iemand een adresje voor dikkere zadelblanks ? Ik heb er ooit een paar op Marktplaats gevonden; die waren volgens mij wel 5 mm dik. Nergens meer te vinden.

    EDIT: Ik zal wel blind geweest zijn. Heb ze al gevonden:
    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...y_112x14x5.htm


    Goede bescherming:



    Het oude plastic zadel had precies de goede hoogte, dus dat gebruik ik als template.



    De dremel voor het grove werk.



    Passen en meten.



    Finetuning met de leveling beam.





    Gelukkig hoefden de snaren er niet af. Of ... jammer. Als het zadel goed past zit het klem, en dan duw je het er echt niet vanaf de zijkant in.





    Hier zie je wat ik bedoel: het zadel helt naar voren. En de snaren ‘liggen’ achter op het zadel, in plaats van voorop.



    Actie is nog steeds prima laag; de intonatie is redelijk, en de snaren lopen nergens aan. Ik moet even overleggen met de eigenaar over het zadel.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 juli 2020 om 16:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top