Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 196

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard The Crash Cowboy Guitar & Bass Repair Shop

    Na een succesvolle neck reset op een 12-snarige gitaar, en de enigszins chaotische aanloop daar heen, lijkt het me leuk om al mijn vorderingen op het gebied van reparaties aan en afstellen van gitaren in een nieuw topic voort te zetten. Ik heb er lol in om alles vast te leggen; zo heb ik ook een soort logboek waarin ik nog eens terug kan kijken hoe ik iets ook al weer gedaan heb. En misschien hebben jullie er ook nog iets aan.

    Even over mezelf: ik speel al een jaar of veertig, vijftig op allerlei gitaren. Ik deed nooit iets aan repareren of afstellen; ik heb jaren op allerlei gitaren gespeeld zoals ze uit de winkel kwamen, zonder daar ook maar iets aan te veranderen.

    Een paar jaar geleden heb ik zelf een paar gitaren gebouwd met een stalen body en aftermarket hardware (halzen, bruggen, elementen, the works). Toen moest ik me ineens bezig gaan houden met hoe een gitaar eigenlijk in elkaar zit, en hoe je dat zelf zo goed mogelijk voor elkaar krijgt. Toen ben ik ook eens beginnen met het bekijken van mijn eigen wagenpark: zijn ze wel goed afgesteld ? Hoe is het met de frets ? Doet de elektronica wel alles wat ie moet doen ? Noem maar op.

    Sinds een paar maanden ben ik nu ook bezig om reparaties of opknapbeurten aan gitaren te doen. Eerst op die van mezelf, de laatste tijd ook aan zielige gitaren van vrienden. Ik heb niet de ambitie of de pretentie dat ik ooit een echte pro word; het moet voor mij interessant, uitdagend en vooral leuk blijven.

    De link naar het topic over de neck reset, dat volledig uit de bocht vloog met allerlei andere klussen (vanaf de bladzijde met de reset):

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...rslag-!/page32

    Goed. Daar gaan we weer. En dit topic is voor mij vooral een plaats om tips en adviezen van jullie te krijgen ! Dus: Brand maar los.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 11 juni 2020 om 19:19

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top