Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 54
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Desgewenst kun je die schroefjes ook nog wat uitdraaien tbv een betere onderlinge snaarbalans.
    Maar goed, dat je hem terug stuurt ivm scheef snap ik wel.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.326

    Standaard

    Thomann doet niet moeilijk met dozen schuiven, andersom moet je niet moeilijk doen om die dingen terug te schuiven wanneer het je niet bevalt; dat is de business, daar hebben zij voor gekozen, en jij betaalt daarvoor.
    Getuige MP en de vele parels die erop te vinden zijn zgan; het is rendabele business, ook met wat JIJ terug schuift.

  3. #23

    Standaard

    Tjaa...voor 200€...wat wil je...en HB...keuze die je zelf maakt.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Al veel negatieve ervaringen met HB?

  5. #25

    Standaard

    Mij eens kort gewaagd aan een 12 snarige ..las er goede kritieken van...moeilijk te stemmen.. dof van geluid...slappe pots..maar inderdaad, mooie gitaar.
    Een vriend heeft er ook eentje..een tele..al 200 euro upgrades gedaan..maar het blijft een HB....
    En ik lees altijd hetzelfde...mooie afwerking maar ....
    Ofwel dit..ofwel dat..met betere pick-ups top....
    Met deze mods heb je al het dubbele betaald.
    Ik lees het hier terug...neckpick-up uit center..mooie gitaar ja..heel mooi zelfs..maar terug een maar..
    Wel..geef dan wa meer uit voor een betere goeie gitaar...
    Ik heb dan die 12 snarige te koop gezet...wel, 0,0 intresse of ja voor 50€🙄🙄🙄..
    Kheb ze ten lange laatste kunnen ruilen voor een basgitaar.
    Dat was mijn ervaring met HB..sorry...velen zullen het nie graag horen..maar das mijn mening..van een ezel maak je geen koerspaard!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het ook nu moeilijk om te begrijpen wat jij schrijft. Je kocht een 12 snarige en het was niks. Welke 12 snarige was dit dan?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Mijn eerste echt nieuwe gitaar en gekocht bij deze bekende webwinkel en ben ook een beetje afgegaan van de ervaringen van deze gitaar. De ervaringen overall zijn echt wel positief en wat kan je verwachten voor 200 euro. Ik verwacht echt geen topgitaar en ben die ook nog niet nut op dit moment. De hier en daar wat slordige afwerking daar heb ik geen probleem mee. Betreft het geluid daar zie ik misschien beren die er niet zijn maar het is zeer lastig om dit te omschrijven.
    Mijn grootste ergernis is gewoon dat de pickup scheef zit en ga niet zelf zitten prutsen. Gitaar is retour en krijg een andere en als deze ook niet bevalt dan gaat hij ook retour en dan is misschien mijn HB avontuur voor deze klaar.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het zijn gewoon dezelfde pickups met dezelfde spacing zo te zien. Dus niet speciale brug of halselementen. De poolafstanden voor de halspickup zijn gewoon iets te ruim. Een nieuwe Gaat daar waarschijnlijk geen verbetering in brengen.

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Poolstaafje hoeft niet recht onder de snaar te zitten hoor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Als je een snaar bend loopt hij ook niet meer over de polepieces heen maar maakt niet uit voor het geluid. Het een heeft dus niks met het ander te maken als je het mij vraagt...
    Nou.... da's niet helemaal waar. Helemaal niet zelfs. Afhankelijk van de sterkte van het magnetisch veld maakt het nauwelijks waarneembaar, een beetje of heel veel uit. Tot op het niveau duidelijk doffer en zachter. Superjohn heeft dus een prima punt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Het zijn gewoon dezelfde pickups met dezelfde spacing zo te zien. Dus niet speciale brug of halselementen. De poolafstanden voor de halspickup zijn gewoon iets te ruim. Een nieuwe Gaat daar waarschijnlijk geen verbetering in brengen.
    Mijn beide P90’s zijn ook even breed.
    Dan zouden de snaren aan beide buitenste polepieces dezelfde afwijking moeten hebben, en dat is bij deze HB niet het geval. Ding staat gewoon scheef.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top