Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 54
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi uitgebreid verslag! Ik heb 'm nog steeds op m'n verlanglijst staan. Momenteel vraagt Thomann er trouwens 209 EUR voor en er zitten standaard .010 snaren op, vandaar dat .010-gevoel

    Brug is hetzelfde als op mijn Harley Benton TE-90FLT, wat ook een prima gitaartje is.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Als beginnende gitaar prutser kijk ik nog steeds rond in het grote gitaar bos en probeer ik zo nu en dan eens een gitaar als ik de kans krijg. Enkele weken was ik in een grote gitaar winkel waar men een grote collecte gitaren had, dus ik heb er een paar in mijn handen gehad en er een paar geprobeerd. Ik heb sinds een half jaar toch wel een zwak voor de telecaster en heb er dus een paar verschillende geprobeerd. Maar er was er eentje die mijn aandacht trok en dat was een hollowbody Telecaster. Op een of andere manier toch de sound mij erg aan en liet het mij niet los. Weet niet meer welk merk gitaar het was , maakt mij ook niet uit want kon hem toch niet betalen.

    Echter liet het mij niet los en toevallig kwam ik dit topic tegen. Ik direct naar de bewuste webshop gekeken, reviews gelezen etc en heb vorige week de knoop door gehakt en heb een HArley Benton TE-90QM gekocht.

    Gisteren is hij binnen en moet zeggen, ziet er niet verkeerd uit. Er is wel wat op aan te merken hier en daar maar voor 209 euro ...

    Echter tijdens het spelen viel mij op dat als ik de neck pick up selecteer en de hoge E snaar raak dat het geluid een beetje .....ehhh apart klinkt. Ik heb nu eens de pick ups goed bekeken en het valt mij op dat de neck pick up niet goed gepositioneerd zit onder de snaren.

    Zie ik nu beren die er niet zijn of moet ik de gitaar terug sturen?





  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Wat een slordig freeswerk zeg. Volgt de radius van de hoeken van de P90 helemaal niet mooi.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Die neck PU had idd wel ietsje naar links gemogen. PU er uit halen, gaatjes met een sateprikker vullen en PU ietsepietsie naar links brengen en opnieuw vastschroeven?
    Kleine lak/houtbeschadiging linksonder bij de neck PU?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Niet te moeilijk over doen; niet tevreden ? geld terug.
    Zo simpel verkopen ze het, zo simpel is het.
    Je hebt het kennelijk al geconstateerd en je vraagt het jezelf af; dat is voldoende lijkt mij.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Poolstaafje hoeft niet recht onder de snaar te zitten hoor. Maar wat bedoel je met “als ik de snaar raak”? Als je ‘m gewoon aanslaat?

    Al geprobeerd de pickup aan de treble kant iets hoger of lager te zetten? Kan schelen voor de balans van de snaren. Of ipv de hele pickup alleen het polestaafje van de hoge E.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Misschien hebben ze express die freesruimte gemaakt, kan je er later humbuckers in prakken 😁

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Op de foto van de Thomann site denk ik hetzelfde te zien trouwens...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Als ik E snaar aanslaat dan lijkt het dat de E snaar wat doffer klinkt. Verder heb ik contact met de winkelier en gaat de gitaar terug. De pickup zit gewoon een mm of 6/7 verkeert en zie een grote spleet. Ik erger mij hier gewoon aan en heb om een andere gevraagd. Ik ga niet zelf aan de gitaar knutselen op dit moment.

    Overall vind ik het wel een mooie sound hebben en ben ik er wel gecharmeerd van. Er moet zeker nog wat gefinetuned worden maar op dit moment laat ik alles met rust en stuur ik hem terug.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Als je een snaar bend loopt hij ook niet meer over de polepieces heen maar maakt niet uit voor het geluid. Het een heeft dus niks met het ander te maken als je het mij vraagt...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top