Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard EHX Hot Wax - wat zijn jullie ervaringen voor zowel gitaar als bas?



    Helaas werkt de zoekfunctie niet voor dit pedaal want beide woorden zijn te kort; vandaar maar een topic aangemaakt.
    Wat zijn jullie ervaringen met dit pedaal? - ben op zoek naar een overdrive die op zowel bas als gitaar is te gebruiken, en ik ben nogal kritisch op bass-overdrives... ( vind ze meestal niet goed klinken ).
    Deze klinkt wel goed, en is op gitaar ook goed te pruimen. Lekker veelzijdig ook..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zelf gebruik voor bas een Sansamp Bassdriver DI, maar deze EHX klinkt ook heel goed met de Rickenbacker in ieder geval. Voor gitaar klinkt ie zeker ook niet verkeerd!

    Ik weet niet wat het mag kosten, maar voor tot ongeveer € 160,= zou ik het het waard vinden. Mijn Sansamp was in ieder geval duurder dan dat, en mijn Okko Diablo Gain+ ook. Maar ja, ik zou het nog wel eerst zelf even uitproberen.

    Wat ik mooi vind is dat er een blend functie is. Dat is erg nuttig voor bas om een strak laag te houden.

    Succes met je besluit!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    125,- is niet duur voor een dubbele OD die ook op bas kan. En als ik het goed hoor hebben ze de treble pot precies op de frequenties staan die ik op Overdriven Bass altijd weg wil filteren; ideaal dus.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Lijkt me een prima ding, maar dat logo is echt te lelijk!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Hmm.. T-rex Moller voor nog minder geld... Is ook wel een idee..
    https://www.thomann.de/intl/t_rex_moller_2.htm

  6. #6

    Standaard

    Is wel een ander beestje denk ik? Moller is een soort tubescreamer met een boost, en de Hot Wax is twee verschillende drives, die beide geen TS zijn (hoewel het idee van de crayon is dat vooral extreem veelzijdig is?)

    Als je een dubbele drive zoekt kan je ook naar een Jekyl & Hyde kijken. De v2 en v1 (dus de driehoekige) versies daarvan hebben een tubescreamer en een 'Marshall in a box' met veel gain en zijn voor vrij lage bedragen op te pikken (60-80 euro). Ik heb die (itt de Hot Wax) zelf gehad en dat is echt een heel goed en veelzijdig pedaal. Er staat ook al een tijdje een Double Trouble van Visual Sound op marktplaats voor 70 euro. De looks van die pedalen moeten je wel een beetje aanstaan natuurlijk, en ze zijn wat 'clunky' voor op een board. De V2's hebben wel een goede buffer, wat een mooie bijkomstigheid is.

    Maar als je een 'dual overdrive' zoekt is Visual Sound/Truetone een goede kandidaat. Maar goed, ik begin wel hier wel weer direct pedalen te praisen waar je zelf niet naar vraagt maar waar ik zelf goede ervaringen mee heb en inmiddels is dat een groter deel van m'n bijdrage dan ingaan op de vraag. 😁

    De Visual Sound pedalen zijn wel bruikbaar voor bas. De Tubescreamer heeft een bass-boost functie en de distortion heeft flink veel laag en een interne pot om dat af te stellen. Dus je bent niet ineens al je lage frequenties kwijt.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door KoenGuitar; 14 juni 2020 om 22:33

  7. #7

    Standaard

    Edit functie werkt even niet, maar ik kom net dit artikel tegen: https://www.sweetwater.com/insync/be...dals-for-bass/

    De Mojo Mojo is wellicht een goede optie die beide kan. Is alleen geen dual drive, maar kost ook maar een kwart van de EHX. Stevig spul ook wel van TC.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb de groene kant van de Hot Wax, de Crayon.
    Elders op het web wordt dat afgedaan als een herinterpretatie van de Xotic BB Preamp of zelfs een Timmy.
    Bref, veelzijdig pedaaltje, mede dankzij de laag- en hoogregelaars. Gaat van een milde overdrive tot welhaast een fuzz-geluid met alle draaiknoppen op 10.
    Mist in mijn beleving wat dynamiek: redelijk aanslaggevoelig, maar minder gevoelig voor het terugdraaien van de volumeknop van je gitaar.
    Stackt goed met andere pedaaltjes.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top