Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Cherry red Les Paul double cut

    Een verse bouw! Door Corona en de sluiting van mijn werk was er tijd voor een nieuw project! De vorm van de AR300 van Ibanez vind ik fantastisch maar ben geen fan van de hardware. Om het helemaal naar eigen smaak te maken heb ik een les paul mal gebruikt en de hoorntjes iets langer gemaakt. De vorm van een double cut les paul is het net niet in mijn optiek.

    Ik reageer niet veel maar kijk graag mee met iedereen zijn projecten. Vaak vergeet ik om foto's te maken tussendoor. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk foto's te nemen tijdens het bouwproces dit keer.
    Hieronder zoveel mogelijk foto's en uitleg.


    Geen foto van de body voor het zagen helaas maar dit is het begin! Kanaal voor de wiring gefreesd en de body uitgezaagd met de lintzaag


    Wel een foto van hoe de top in de lijm staat


    Terwijl de lijm droogt gelijk de cavity voor de potmeters gefreesd. er komen maar 2 potmeters in en 1 6 standen schakelaar voor 3 pickups.


    randje voor de afdekplaat



    En de top erop!



    Trappetjes gefreesd en begonnen met gutsen en schuren

  2. #2

    Standaard


    het resultaat, en komen dus drie pickups in. seymour duncan sh2 in de neck sh4 in de brug en een p90 in de midden positie


    Pickup gaten en hals pocket gefreesd en even kijken waar ik heen wil qua kleur



    binding gefreesd met een eigen gemaakte jig waarmee ik de frees vrij gladjes over de tafel kan bewegen en langs de body.
    2 hoekprofielen en twee blokjes hout. werkt perfect!



    toch minder foto's gemaakt dan gedacht. hals als in goede vorm en het fretboard gezaagd.



    binding erop met allplast

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Gaaf!!! Ziet er al veelbelovend uit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  4. #4

    Standaard




    het resultaat


    Ik was vergeten dots te bestellen voor de hals en wilde niet meer wachten. In plaats van wachten heb ik een doodskop op de 12e fret gemaakt. misschien niet iedereens smaak maar wel leuk om te doen.


    Frets erin, helemaal goed gegaan met de inlay op de 12e fret gelukkig.


    na een hoop getwijfel voor rood gegaan en het valt niet tegen!

  5. #5

    Standaard



    even kijken hoe het er nu uitziet


    Frets vlakken


    gaten voor tuners. vrij tevreden met het ontwerp voor de kop


    En de hals erin!!



    Brug uitmeten.


    gaten voor de potmeters, switch en brug geboord. ook de gitaar met sealer in gesmeerd en licht opgeschuurd.

  6. #6

    Standaard


    Eerste laklaag


    en toen was de lak af en zat de hardware er al in!
    Ik kon niet kiezen wat voor p90 ik wilde en wilde toch even spelen. Toch even in elkaar gezet om te testen


    Stiekem was hij al af toen ik aan dit topic begon.
    Een goede p90 gevonden na een tip via facebook gitaargroep.
    Een roswell p90. niet duur en klinkt eigenlijk erg goed! de 6 standen switch werkt ook als een zonnetje.
    elke pickup is los te gebruiken. de p90 met elk van de andere elementen of alles tegelijk.
    Naast dat ik erg blij ben met de hoe hij eruit ziet, speelt hij ook nog eens fantastisch.
    Ik ben bang dat ik even geen nieuwe meer nodig heb maar ik weet uiteraard wel beter
    Hopelijk binnenkort even goede foto's maken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gaaf!!! Ziet er al veelbelovend uit.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    dank je wel!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Wow ! Petje af !

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Bij een bouwverslag waarbij in één keer alle foto's worden geplaatst heb ik altijd het gevoel dat alles in 1 dag is gedaan, zo van 'dat doe je eventjes'.

    Is natuurlijk niet zo, mooi stukje vakwerk weer

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Bij een bouwverslag waarbij in één keer alle foto's worden geplaatst heb ik altijd het gevoel dat alles in 1 dag is gedaan, zo van 'dat doe je eventjes'.

    Is natuurlijk niet zo, mooi stukje vakwerk weer
    was het maar zo een feest haha! dit is een echte corona gitaar. 2,5 maand ongeveer. ik wilde voorkomen dat het doodbloedt en ik het eind van de gitaar vergeet te posten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top