Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Corona kijktip: live build

    Alweer een eeuwigheid geleden (zo lijkt het) heb ik in Schotland een electrische gitaar gebouwd.
    Uit balken, planken, metaal en nog meer. Dit verslag is hier op GT-net te lezen.

    9 jaar geleden, en ik kan nog steeds levendig alles terughalen alsof het gisteren was, het was een Build your own custom workshop van een week bij Mark Bailey (bekend van Preston Reed, maar ook Tommy E.) en een onvergetelijke ervaring. Hij heeft jarenlang gewerkt bij Patrick Eggle (of zoals hij het noemt: the factory) en is later voor zichzelf begonnen in Ayre.

    In die 9 jaar is een hoop veranderd, en ook hij (Mark B.) is meer digitaal gegaan, en hij heeft veel op YT gepost, en heeft guitarmaking.co.uk/ opgezet. Ook voor Udemy heeft hij een excellente cursus How to build a guitar in 150 easy to follow steps gemaakt.

    Twee weken geleden hoorde ik dat hij een aantal livecasts ging doen, een gitaar maken volgens zijn methode.

    Lang leve corona en thuiswerken, 5 afleveringen en ze zijn allemaal na te kijken vanaf hierzo:



    Verwacht geen gepolijste, gelikte video's, en alle afleveringen bij elkaar beslaan een aantal uren (duh), maar het geeft een zeer goede handleiding hoe een gitaar te maken met minimale hoeveelheid gereedschap.
    En dat is ook precies zoals het bij zijn workshop gaat. Voor mij een onvergetelijke ervaring.

    Dat zijn methode werkt wordt wel bewezen door het feit dat veel mensen die de workshops hebben bijgewoond eenmaal thuisgekomen doorgegaan zijn waar ze in Schotland waren gebleven, nietwaar Marcel?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Kijk, dan ben je goed bezig, die ga ik eens rustig kijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top