Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard Help! Optreden in cafe. Wat zijn de Corona-regels?

    Hey allen,

    Ik zit met een vraag. Wij zijn gevraagd voor een optreden over twee weken in een cafe. Met wat hangen en wurgen kan dat net met 1,5 meter afstand van elkaar. Nou hoor ik net dat Lois Lane weer op gaat treden, maar dat de zangeressen minimaal zo'n 6 meter uit elkaar moeten staan. ik ben zanger/gitarist, de leadgitarist doet ook backings en we hebben nog een backing zangeres.
    Is dat allemaal wel haalbaar en legaal? Zijn er al wettelijke regels voor zangers? Zijn er sowieso corona-regels voor bands? Ik ben het spoor bijster.
    Wie helpt?
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Spatschermen?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Sowieso vanaf 1 juni maximaal 30 man in de zaal exclusief barpersoneel.
    1,5 meter uit elkaar.
    Ik weet niet hoe groot die kroeg is maar lijkt me al lastig om die 2 Corona regels te handhaven in dit geval.
    Verbaasd me dat Lois Lane gaat optreden. Meestal een hele grote band dus dat gaat alleen al met die 2 regels niet lukken.
    Gewoon je erbij neerleggen dat je dit jaar geen gigs meer hebt lijkt me beter. En überhaupt hopen dat je 2021 weer kunt spelen als er wellicht een vaccin is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    maar dat de zangeressen minimaal zo'n 6 meter uit elkaar moeten staan.
    Van rijksoverheid.nl:
    Professionele zangers kunnen optreden als zij uit voorzorg 8 meter afstand houden tot ensemble en publiek.
    Maar hoe dat dan voor amateurs is, geen idee.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Sowieso vanaf 1 juni maximaal 30 man in de zaal exclusief barpersoneel.
    Bij dat "exclusief personeel" zie ik mogelijkheden

  6. #6

    Standaard

    Ga hem niet terugzoeken, maar eerder al eens die foto gepost met die band die voor één man staat te spelen. Eindelijk een uitverkochte zaal! Veel kroegoptredens trekken sowieso geen 30 man. Wat dat betreft zijn er mogelijkheden. Het verschil met en zonder Corona-maatregelen is al snel minder dan je denkt.

    Of bandleden als personeel worden gezien bij een optreden of niet is dan wel een interessante vraag.

    Als er effectief verschil wordt gemaakt tussen professionele zangers en amateurs is dat ook nog een interessante. Vraag me af of dat zonder wetswijzigingen mogelijk is eerlijk gezegd. Of zijn muzikanten ineens WEL een essentiele beroepsgroep? Als iemand daar een rechtszaak van wil maken weet ik misschien wel een advocaat die dat wel geinig vindt.

    Maar is ook wat academisch, die 8 meter lukt in een grote schouwburg denk ik al met moeite, podiumwagens, kroegpodia, maar zelfs bij een aantal kernzalen, zoals Gigant of Hedon ( als ik even lokaal kijk, maar bij Tivoli en Melkweg zie ik het ook niet gebeuren) zou het een serieus probleem zijn. Dan moet de zanger aan één kant van het podium, en de band helemaal aan de andere kant. Als die dan nog de anderhalve meter moeten aanhalen zie ik dat niet passen op dat soort podia. In de gigant wel eens als duo gespeeld, dat zou dan net kunnen, maar er absoluut niet uitzien. En 8 meter diepte haal je nauwelijks op het podium daar. Misschien net aan...

    Had eerder gelezen dat optredens met zang alleen mochten als de zanger alleen optreedt. Backing tracks of zelf begeleiden dus. Maar hoe het praktisch uitpakt weet ik niet. Wat nu officieel mag? Zag inmiddels één aankondiging van een gig voorbijkomen in Apeldoorn in een café waar met 1,5 meter afstand op zijn best 6 man binnen mogen, en de band de afstand ook niet kan houden. Misschien dat ze buiten op het terras gaan spelen? Denk dat hier en daar gewoon wat geprobeerd gaat worden, en dat de één wat meer risico gaat nemen dan de ander. Hamvraag gaat worden of er in het begin gehandhaafd wordt of niet. Als er een paar optredens platgelegd worden zal het snel weer gedaan zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    6 tot 8 meter is gewoon niet haalbaar in een cafe. Maak een mooie spatscherm van doorzichtig plastic of van dat schilders plastic wat je over je meubilair doet als je gaat verven thuis. Dan kan je nog je bandnaam promoten ofzo. Moet te doen zijn tussen een paar speaker statieven ofzo.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Of toch maar van die Slipknot maskers scoren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    In navolging, ter lering ende vermaek:

    Toch maar besloten buiten in een tent te spelen. Ging prima, families bij elkaar, vreemden wat verder uit elkaar. In ieder geval weer heerlijk om wat te kunnen doen, ondanks een inval-drummer. Voor wie het leuk vindt, een impressie (wel van telefoon, dus beeld =prut):
    https://www.youtube.com/watch?v=t3w-NTGq5Y8
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Ziet er nog best '(het oude) normaal' gezellig uit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top