Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 33 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 329
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Ben een poos hier nier niet meer geweest, maar damn. Ik herinner me je alleen van alleen dikke Crimson/Warmoth 3 pup Les Pauls.
    Ik bouw m'n eigen gitaren tegenwoordig, heb dus geen Warmoth of Crimson meer nodig en de 3 pup LP blijft echt mijn zwakke plek hoor.

    @pepe: valt mee. Ik zat begin 2018 op de 104; vond ik een mooi getal, twee per week, maar heb uiteindelijk er bijna de helft van geloosd. Zit nu weer rond de 75, inclusief de meest speciale Warmoth's maar ook die overweeg ik te verkopen.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is een tele met humbuckers eigenlijk wel een tele? Je hebt tegenwoordig zelfs 7 en 8 snarige exemplaren... (waar zouden die eigenlijk voor gebruikt worden? Country? Bluegrass? Marco borsato?)

    Het is een leuk canvas om vanalles in te proppen maar het karakter veranderd dan zoveel dat je niet echt meer van een telecaster kan spreken mij inziens...
    Ligt eraan wat je als humbucker beschouwd. Een widerange bucker zie ik niet als humbucker omdat ie zo anders gemaakt is. Filtertron, idem.

    Maar een simpele JB/Jazz set (wat overigens fantastisch klinkt in een tele!) is wel gewoon een humbucker setje.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bij Les Pauls vraagt niemand zich af of een single coil op een LP wel een echte LP is.
    Een les paul is van oorsprong uitgevoerd met single coils dus dat lijkt me geen issue.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Al 50 jaar ook met humbuckers dus ik zou daar niet roomser dan de paus zijn.
    Bij Les Pauls vraagt niemand zich af of een single coil op een LP wel een echte LP is.
    Mag dat dan zomaar....????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #65
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb er even wat uitgebreider zitten kijken, en deze lijken mij wel interessant:

    Bridge:
    Nocaster Holy Grail Lion - Tele®/Esquire® bridge pickup. 43AWG over A3 rod magnets. That original classic earliest vintage 1950/51 Fender® Esquire®/Broadcaster/Nocaster tone is back and fattened up with a higher coil wire turn count to squelch the shrill treble and thicken the midrange. This is the "mistake" pickup, the one where a pickup winder fell asleep at the wheel and added near 2000 more coil wire turns. It has that fat vintage tone that we sought back in the day, but could never find ... but we did! It's the Holy Grail of the earliest Fender® bridge pickups. Twangy, thick, clean, clear, with no ice-pick-in-the-ear. Black or ivory/parchment string wrapped, supplied with mounting screws and tubing.

    neck:
    The Fat Lion King - The Fat Lion King offers more output and more midrange that its Lion King brother, for those wishing a bolder Tele® neck pickup tone and output. The thin nickel-silver mirror chrome cover is independently grounded from the coil leads, allowing phase reversal and easy hook up with ANY type of pickup select switch: 3-way, 4-way, 5-way, mega, etc. A5 rod magnets under 43AWG coil wire. Supplied with body or pickguard mounting screws and height tubing.

    Die Fat en Huge Lion zijn dik en vet, bijna P90, 'not best nor meant for twang tone'. En dat zoek ik niet.
    Ik begrijp je. Die keuzes zijn prima. Tussenstand wordt sowieso mooi open hoor. Het fijne vind ik dat je met pickup hoogte, voor mijn gevoel meer dan met andere elementen, kan regelen of het daadwerkelijk meer richting P90 output gaat of meer 'iets dikkere single coil'. Dat hals element heb ik ook en die is echt fantastisch voor leads ook.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is een tele met humbuckers eigenlijk wel een tele? Je hebt tegenwoordig zelfs 7 en 8 snarige exemplaren... (waar zouden die eigenlijk voor gebruikt worden? Country? Bluegrass? Marco borsato?)

    Het is een leuk canvas om vanalles in te proppen maar het karakter veranderd dan zoveel dat je niet echt meer van een telecaster kan spreken mij inziens...
    Weet je wat het grappige is, zelfs met humbuckers blijft er iets tele-achtigs in zitten. Ik heb meerdere tele's gehad en de tele die is overgebleven is de meest afwijkende. Mahonie body, ebben toets, humbuckers. Het zal de constructie zijn, ik weet het ook niet, maar er zit nog steeds iets tele-achtigs in. Zit 'm in de attack heb ik het idee, want dat is ook typisch iets tele-achtigs denk ik. Zo gezegd heeft ook een tele met humbuckers weer helemaal z'n eigen karakter. Eigenlijk net als een superstrat z'n eigen karakter heeft.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als je het over de constructie hebt.....Als je een telecaster met een niet-telecaster brug en een humbucker hebt, dan is de constructie toch eigenlijk hetzelfde als van een hardtail strat met humbucker?
    Nou wordt er weleens gezegd dat een hardtail strat niet als een normale strat klinkt, maar ik heb nooit gehoord dat men dan zegt dat dat als een tele klinkt.

    Ik ben in de war

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Als je nou een Strat wil, maar zonder middle pickup (die tussenstanden kunnen me gestolen worden)... en laat die trem ook maar weg.



    Dan gaat het uiteindelijk alleen om vorm.
    edit: O, en zo min mogelijk slagplaat graag. En laat die tweede tonepot ook maar.
    Laatst gewijzigd door Plant; 4 juni 2020 om 20:58

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Dat zou wel iets voor mij zijn en dan 24. scale & mustang schakeling.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je het over de constructie hebt.....Als je een telecaster met een niet-telecaster brug en een humbucker hebt, dan is de constructie toch eigenlijk hetzelfde als van een hardtail strat met humbucker?
    Nou wordt er weleens gezegd dat een hardtail strat niet als een normale strat klinkt, maar ik heb nooit gehoord dat men dan zegt dat dat als een tele klinkt.

    Ik ben in de war
    Het is alles. Dikke plank als body. Een superstrat klinkt echt anders dan een tele met humbuckers (supertele).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top