Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 33 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 329
  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Panucci's zijn kleine kunstwerkjes maar ja, iedere gitaar die nieuw boven de €1500 kost is hier al gauw niet goed.
    Jos Rentmeester in Heinkenszand verkocht een paar jaar geleden Panucci's, met name strat-modellen. Goede gitaren hoor, sommige deden niet of nauwelijks onder voor een aantal Fender CS strats. Dat kon ik ter plekke vergelijken aangezien Jos altijd een flinke voorraad CS heeft.

    Als ik Panucci's huidige range bekijk dan zoekt hij het nu deels ook in de Fano/Novo hoek. Als ze net zo goed zijn, dan kloppen zijn prijskaartjes wel een eind. Ik snap de kritische kanttekeningen wel, want 2750 euro voor een tele is dat een smak geld, maar als dat product op het niveau van een Fender CS is, is het een normale prijs voor een handbuild.

    Angelo is trouwens geen praatjesmaker, heb ik van Jos begrepen. Hij is een vakman die mooie gitaren wil bouwen en wat minder op heeft met marketing.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Een paar jaar geleden een Koreaanse G&L Asat Special gekocht van een indo, gitaar heeft een paar weken een eetlucht staan dampen, jammer dat die geur er inmiddels uit is.

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Zit een beetje door die Panucci's te bladeren maar eigen modellen?... 2 van de 184... anomalies zou Spock zeggen.
    Maar ook zijn F en G modellen is iets mee.... de vorm klopt gewoon niet of ben ik nou gek?
    en dan kom ik dit soort dingen tegen... zulke scheve stemknoppen zitten zelfs niet op een... wait for it.... Harley Benton!


    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #214
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Als je een NL gebouwde Tele wilt moet je gewoon voor Gun gaan. Maar da's mijn mening. Die zijn echt niet normaal zo goed. Die Panucci Tele's doen het hem niet voor mij... Die Les Pauls die hij maakt zijn daarentegen echt waanzinnig. Leif de Leeuw heeft een hele mooie en ik was pas bij Vedran Mircetic van de Staat en die heeft er ook een die heel rauw klinkt. VET man.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Oigun bouwt ook geen klakkeloze kopieën maar gooit er een eigen sausje overheen. Geen idee wat zo’n ding kost.

    Jammer dat ie hier nooit meer komt. De zelfbouw hoek is tegenwoordig bijna uitgestorven helaas.

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Da's waar. Mijn Gun is wel vrij 'standaard' Tele, puur als je naar de pickup config kijkt. Maar alsnog heeft -ie echt een eigen sound.
    Die Tele's kosten 2k heb weet ik toevallig
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zit een beetje door die Panucci's te bladeren maar eigen modellen?... 2 van de 184... anomalies zou Spock zeggen.
    Maar ook zijn F en G modellen is iets mee.... de vorm klopt gewoon niet of ben ik nou gek?
    en dan kom ik dit soort dingen tegen... zulke scheve stemknoppen zitten zelfs niet op een... wait for it.... Harley Benton!


    Da’s niet best inderdaad... en daar betaal je bij hem bijna 3K voor een les Paul.😬
    Maar elke bouwer heeft weleens een maandagmorgen modelletje gebakken.
    Verder kan elke bouwer in NL goeie Tele’s bouwen. Het meest basic gitaar model ever.... blok hout, halsje met 6 stemknoppen en 2 pickups.
    Wat kan er fout gaan😁?

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zo bekeken is het toch het beste om een harley benton te kopen, want als chinese kinderen een iphone in elkaar kunnen zetten zal een blok hout, halsje en 2 elementen ook nog wel lukken, toch?

  9. #219
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Da’s niet best inderdaad... en daar betaal je bij hem bijna 3K voor een les Paul.😬
    Maar elke bouwer heeft weleens een maandagmorgen modelletje gebakken.
    Verder kan elke bouwer in NL goeie Tele’s bouwen. Het meest basic gitaar model ever.... blok hout, halsje met 6 stemknoppen en 2 pickups.
    Wat kan er fout gaan😁?
    Als ik die neckpockets van Fender zie, dan kan er toch nog wel het e.e.a. fout gaan. Of de rest doet het fout en Fender goed, want het is hun model natuurlijk.

  10. #220
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Die stemmechanieken staan inderdaad lullig versprongen. Desalniettemin, zijn LP's, voor zover ik ze gezien heb, zijn absolute beauty's. En ik word altijd een beetje kriebelig als er commentaar komt op Nederlands handwerk dat niet voor weggeefprijzen wordt aangeboden. Tot zover de disclaimer*
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top