Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 33 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 329
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vind een tele super veelzijdig, ik heb er heel veel gigs mee gedaan. Metal trekt ie niet echt, tenzij je er humbuckers of iets als een BKP Piledriver in propt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Geef mij maar een strat. In mijn oren een veel karakteristieker geluid en veelzijdigere gitaar.

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Karakteristiek, ja, wellicht. Maar veelzijdiger, daar ben ik het niet mee eens. Door dat typische geluid is de strat onovertroffen als het gaat om die glasachtige tone, maar ook vrij eenzijdig, omdat het zo’n unieke klank is. Het rauwe directe van het brugelement van de tele krijg je nooit uit een strat. Tegelijkertijd is het zachte ronde geluid van de strat lastig uit een tele te trekken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Karakteristiek, ja, wellicht. Maar veelzijdiger, daar ben ik het niet mee eens. Door dat typische geluid is de strat onovertroffen als het gaat om die glasachtige tone, maar ook vrij eenzijdig, omdat het zo’n unieke klank is. Het rauwe directe van het brugelement van de tele krijg je nooit uit een strat. Tegelijkertijd is het zachte ronde geluid van de strat lastig uit een tele te trekken.
    Kijk...mijn intresse in een tele stijgt nu nog meer..😋

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Karakteristiek, ja, wellicht. Maar veelzijdiger, daar ben ik het niet mee eens. Door dat typische geluid is de strat onovertroffen als het gaat om die glasachtige tone, maar ook vrij eenzijdig, omdat het zo’n unieke klank is. Het rauwe directe van het brugelement van de tele krijg je nooit uit een strat. Tegelijkertijd is het zachte ronde geluid van de strat lastig uit een tele te trekken.
    Grotendeels ben ik het me je eens, maar met de toneknob van een tele zijn veel schakeringen mogelijk. Ik heb er bijv. talloze disco- en soulnummers mee gespeeld, terwijl veel gitaristen dan een strat zouden pakken. Met een tele gaat dat ook wonderbaarlijk goed. En tegelijkertijd heb je het brugelement dat toch meer ballen/fundament heeft dan een strat single coil bridge. Daarom is mijn strat HSS, want op de bühne gewoon veelzijdiger.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 6 juni 2020 om 00:26
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Kijk...mijn intresse in een tele stijgt nu nog meer..��
    Dit had jij nog niet ontdekt?

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Grotendeels ben ik het me je eens, maar met de toneknob van een tele zijn veel schakeringen mogelijk. Ik heb er bijv. talloze disco- en soulnummers mee gespeeld, terwijl veel gitaristen dan een strat zouden pakken. Met een tele gaat dat ook wonderbaarlijk goed. En tegelijkertijd heb je het brugelement dat toch meer ballen/fundament heeft dan een strat single coil bridge. Daarom is mijn strat HSS, want op de bühne gewoon veelzijdiger.
    Ik zit totaal niet in het genre, maar disco en soul heb ik toch wel op zowat alle soorten gitaren zien spelen, inclusief humbuckers. Les Pauls, SG's, ES'en, van alles.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vind een tele super veelzijdig, ik heb er heel veel gigs mee gedaan. Metal trekt ie niet echt, tenzij je er humbuckers of iets als een BKP Piledriver in propt.
    Het is niet de eerste keus en ik zou er zelf ook humbuckers voor gebruiken, maar ook dat, het kan wel hoor. Ik heb een Zwier Esquire gehad met een BK Brown Sugar brugelement. Dat ging als de brandweer en kwam gewoon mee met een Ibanez Destroyer model van een bandmaatje destijds. We speelden geen metal pur sang, maar wel met wat metal invloeden en dito gain.
    Laatst gewijzigd door Brum; 6 juni 2020 om 07:27

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Grotendeels ben ik het me je eens, maar met de toneknob van een tele zijn veel schakeringen mogelijk. Ik heb er bijv. talloze disco- en soulnummers mee gespeeld, terwijl veel gitaristen dan een strat zouden pakken. Met een tele gaat dat ook wonderbaarlijk goed. En tegelijkertijd heb je het brugelement dat toch meer ballen/fundament heeft dan een strat single coil bridge. Daarom is mijn strat HSS, want op de bühne gewoon veelzijdiger.
    ik ben de toneknob meer gaan waarderen na deze mod
    https://www.tdpri.com/threads/no-loa...t-2014.466061/

  9. #89

    Standaard

    Vroeger vond ik 't altijd een lelijk ding, maar nu vind ik de eenvoud juist mooi. Gewoon een plank met snaren. Heel eenvoudig om eigen te maken met allerlei modificaties. Mooiste blijven wel die vintage teles met country twang.

  10. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Geef mij maar een strat. In mijn oren een veel karakteristieker geluid en veelzijdigere gitaar.
    Zelfs ene meneer hudson is het met je eens
    Maja die zit nu eenmaal vast aan een andere gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top