Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 33 EersteEerste ... 2230313233 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 329
  1. #311
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, Leo was oorspronkelijk een radio engineer en broadcasting betekent zoiets als uitzenden via radio of tv
    en zijn gitaar gaf een elektrisch signaal wat je kon broadcasten
    Televisie was net hip dus die link was snel gelegd
    evenals strato, ook een term uit de Americana space age
    paar jaar later werd de eerste satelliet naar de telecaster vernoemd naar de stratosfeer gestuurd
    waar Joe Meek een song voor maakte die hij liet spelen door een band die de Fender Jazzmaster promote
    hoe zout wil je het hebben!

    Joe Meek. Nou.. dàt was nog eens een interessante knaap.
    Ok bedankt. Ik wist niet dat die namen daar vandaan kwamen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #312
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik dacht dat de Tele liefhebbers dit kiekje wel kunnen waarderen. Ik heb een Tweed Champ gekocht gisteren. Gebouwd door Rob Spigt. Klinkt waanzinnig met die Gun! Mooi setje zo, me dunkt

    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #313
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Oh wauw, wat een mooi setje zo!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #314
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Yep, dat bekt wel lekker zo.

  5. #315

    Standaard

    De geschiedenis van de naam Telecaster uit mijn oud fenderboekje.



    Ik heb na 40 jaar gitaarspelen mijn eerste Telecaster gekocht.
    Een oldtimerke van 1988 telecaster USA.


  6. #316
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    @Luke
    Lekker soppen! Saggen bedoel ik.
    Clapton heeft er een heel Layla mee vol gepingeld en die moest het nog doen zonder Gun!
    Mijn favo champ album is Iggy's New Values met Scott Thurston aan het roer die ook nooit meer beter zou klinken, hoeveel dure amps Tom Petty hem ook kado zou doen.
    Ik bedoel maar, alles is nu mogelijk.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 juli 2020 om 23:20
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #317
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Thanks allemaal! Ben er erg blij mee. Klinkt heel goed.
    @ Pepe: Ik ga die plaat 'ns checken, thanks!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #318
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb er even wat uitgebreider zitten kijken, en deze lijken mij wel interessant:

    Bridge:
    Nocaster Holy Grail Lion - Tele®/Esquire® bridge pickup. 43AWG over A3 rod magnets. That original classic earliest vintage 1950/51 Fender® Esquire®/Broadcaster/Nocaster tone is back and fattened up with a higher coil wire turn count to squelch the shrill treble and thicken the midrange. This is the "mistake" pickup, the one where a pickup winder fell asleep at the wheel and added near 2000 more coil wire turns. It has that fat vintage tone that we sought back in the day, but could never find ... but we did! It's the Holy Grail of the earliest Fender® bridge pickups. Twangy, thick, clean, clear, with no ice-pick-in-the-ear. Black or ivory/parchment string wrapped, supplied with mounting screws and tubing.

    neck:
    The Fat Lion King - The Fat Lion King offers more output and more midrange that its Lion King brother, for those wishing a bolder Tele® neck pickup tone and output. The thin nickel-silver mirror chrome cover is independently grounded from the coil leads, allowing phase reversal and easy hook up with ANY type of pickup select switch: 3-way, 4-way, 5-way, mega, etc. A5 rod magnets under 43AWG coil wire. Supplied with body or pickguard mounting screws and height tubing.

    Die Fat en Huge Lion zijn dik en vet, bijna P90, 'not best nor meant for twang tone'. En dat zoek ik niet.
    Drie weken geleden besteld en gisteren opgehaald bij het PostNL punt, en gisteravond geïnstalleerd. Ik kon om 22.00 uur natuurlijk niet meer full pull testen, maar mijn eerste indruk na een half uurtje over de Vox oefenamp is heel erg positief! Het brugelement heeft inderdaad die vette vintage tele sound, dikke sound en tegelijk heel helder en open. Het halselement is supervet, mooie warme klank en lekker veel output. Tussenstand is ook te gek, mooi hoe dit setje elkaar aanvult. Qua prestaties en ook zeker qua prijs een dikke aanrader, voor ongeveer €125 (of €150, als je pakketje er door de douane wordt uitgepikt) heb je echt een set kwaliteits pickups!

    Tijdens het monteren van de pickups bedacht ik me dat er nog maar weinig van de oorspronkelijke Baja overgebleven is. De body (inmiddels wel zonder lak en met ruimte voor een P90), de control plate en de hals met de frets en topkam zijn nog origineel Baja, de rest is door de jaren heen gemodificeerd, aangepast of verbeterd:

    - Fender USA vintage style stemmechanieken
    - Wilkinson brug met compensated zadels
    - Schaller straplocks
    - Andere slagplaat
    - CTS pots en 3-way switch
    - Betere output plug
    - Standaard wiring
    - Control plate omgedraaid, plaatsing van de controls is nu Volume-Tone-Switch
    - Cavalier pickups

    Ach ja, het houdt je bezig. En zoals die van mij is er geen één.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #319
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik vind het een mooi apparaat.
    Die omgedraaide control plate zie ik ook wel zitten.

  10. #320
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Thanks! Ik ben er ook erg blij mee, nog steeds. Hij is in de 14 jaar dat ik hem heb met me meegegroeid, kan ik wel zeggen. Elke keer weer een stukje beter. Al denk ik dat er nu niet meer in zit qua verbetering. Ja, de topkam misschien, maar die is niet slecht. De volgende stap zou een dikke Amerikaan zijn, maar ik denk dat ik het eerst wel goed vind zo. Er staat ook nog een Gretsch in bestelling (G5410t in Ocean Turquoise, limited edition, levertijd 18 weken )



    Die control plate omdraaien had nog wel wat voeten in de aarde. Ten eerste moet de switch omgedraaid worden, en volume en tone verwisselen van plek. Het is dus niet even de schroeven los en omdraaien. Maar het werkt erg fijn, ik sla nooit meer per ongeluk de switch naar een andere stand.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top