Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music First time refinish: project Blue!

    Ik ben nog niet helemaal klaar, maar ik wil alvast de vorderingen tot zover delen. Ik zat een tijdje te azen op een Jazzmaster, toen ik ineens zag dat de nieuwe Squier CV60s precies de specs had die ik belangrijk vond. Tremolo op de juiste plaats (niet dichterbij zoals bij Vintage modified, J Mascis sig, etc) en zo waar nieuwe zadels. Je zou het een Mustang plus of Stay trem ripoff kunnen noemen: dikkere zadels met een goede groef. Uiteindelijk een nieuwe gescoord, maar hoewel ik het veel gitaar voor weinig geld vond, viel de kleur wel erg tegen. Sonic BLue was meer een soort Ice Blue. Kwam er op neer dat in het meeste licht het eigenlijk wit was en alleen bij schemer of felle, specifieke lichtval (showroom verlichting dus) lichtblauw

    Naam: IMG_20200411_183550296.jpg
Bekeken: 401
Grootte: 96,5 KB

    Naam: IMG_20200412_193814918.jpg
Bekeken: 394
Grootte: 92,5 KB


    Dus na enige twijfel en een geslaagde (kleur) beits actie met de woonkamer tafelset van drie had ik de moed bij elkaar geraapt om zelf een refinish te doen. Moet er bij zeggen dat ik geen groot klusser ben en dingen vaker net niet lukken dan wel, laat staan mooi strak

    Terwijl ik zat te snuffelen naar andere onderdelen, stuitte ik op MP net een aangeboden J mascis signature hals. Ik heb die gitaar een tijdje gehad en vond die hals ge-wel-dig. De originele hals met de laurier toets was optisch niet heel slecht maar ook niet fantastisch en ik wist zeker dat de J Mascis hals iets dikker en breder was. De grotere frets waren ook een bonus dus maar meteen een goed bod uitgebracht en gescoord.
    De verschillen zijn vrij duidelijk en zo haal je de ene Squier hals voor de andere en kun je het toch een upgrade noemen

    Naam: IMG_20200422_151538238.jpg
Bekeken: 431
Grootte: 99,5 KB
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie refinish ! Voor een niet klusser ben je geslaagd met vlag en wimpel !
    De nieuwe hals ziet er ook gaaf uit, mooie donkere rosewood (?) toets.
    Mooie gitaar geworden en nu mishandelen ala Dick Dale😁

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ghehe, dat was alleen de beste/slechtste foto van de moeilijke kleur lichtblauw/eigenlijk wit die het was
    Inderdaad dikke palissander toets ipv plakje laurier ja.


    Na de eerste keer schuren, met behoud van de grondlaag, had ik niet glad genoeg geschuurd en liet de eerste laag velgenzilver een gebruikte schaatsbaan zien. Leren door fouten maken, deel 1. Alles veel gladder geschuurd tot 2000 en toen was het prachtig glad toen de zilver laag erop zat.

    Naam: IMG_20200502_210145918_BURST001.jpg
Bekeken: 396
Grootte: 88,2 KB

    Ik had eerder gekozen voor metallic blue van Motip en had gelezen dat je daar beter een laag velgenzilver als onderlaag voor kon gebruiken, dus vandaar. Daarna vlotjes door met de kleur.

    Naam: IMG_20200503_141220389.jpg
Bekeken: 441
Grootte: 94,9 KB

    Ik heb zowel verticaal als horizontaal gespoten maar wel het meeste in de lengte van de body. Ik denk achteraf dat ik misschien ook iets meer haaks erop had mogen spuiten voor een egalere kleur.

    Uiteindelijk bedacht ik me: als ik zo lekker bezig ben kan ik misschien net zo goed de kop mee spuiten. Matching headstock vind ik er zeker bij Jazzmasters altijd erg goed uit zien. Toen op zoek naar een Squier Jazzmaster decal. Dat bleek dus niet te doen. Toen nog gekeken naar custom decals maar die vond ik eigenlijk niet mooi genoeg, ik wilde per se die mooie krullen links en rechts van het logo. Dus uiteindelijk toch maar een paar Fender Jazzmaster decals gehaald. Het eerste commentaar heb ik er al op gehad, het zij zo. Nee, ik schaam me niks voor de Squier maar kreeg het logo gewoon niet geregeld. Afijn, toen bleek achteraf dat ik me niet genoeg had ingelezen over de juiste volgorde van een decal plaatsen, wat bij metallic dus ná de blanke lak en polijst moet... zal mijn straf wel zijn

    Naam: IMG_20200511_115703494_HDR (1).jpg
Bekeken: 407
Grootte: 97,1 KB


    Daarna heb ik de body cavity beplakt met alufolie tape. De isolerende koolstof verf die er af-fabriek in was verwerkt, hechtte zo slecht dat het al aan alle kanten los liet.
    De Ping stemmechanieken heb ik vervangen door de goedkoopste Klusons. En ook dat is een prima upgrade voor weinig. Ik had ook nog een parelmoer slagplaat in bestelling bij de ene zaak en een trem met lock en wat pots bij de andere, maar ja, in het buitenland. En corona. Dus daar wacht ik nu twee maanden op. Ik had inmiddels geschuurd en gepolijst en gewaxt en ik had geen zin meer om nog langer te wachten dus heb de boel eerst zo maar weer gemonteerd. Kon sowieso niet wachten om te kijken hoe de andere nk zou matchen. Nou, dat viel niet tegen: waar de originele minimaal stond geshimd met twee stukjes schuurpapier, de J Mascis hals kon ik zonder te shimmen monteren én goed afgesteld krijgen. Net aan, maar het lukte. De bespeelbaarheid is werkelijk heerlijk, maar of het door de andere afstelling is of de andere hals: hij heeft duidelijk meer harmonischen. Zeker in half barré/half open akkoorden klinkt het veel rijker.

    Moet wel bekennen dat een week na de wax, ik wel zag dat ik toch nog niet genoeg gepolijst heb (of wellicht niet genoeg geschuurd, dat ga ik nog bekijken) dus het moet nog een keer extra. Dat komt wel tegen de tijd dat ik de andere slagplaat kan installeren.
    Maar goed, het voorlopige eindresultaat is al erg naar mijn zin:


    Naam: IMG_20200531_122705.jpg
Bekeken: 532
Grootte: 94,6 KB

    Naam: IMG_20200531_122609.jpg
Bekeken: 390
Grootte: 101,2 KB
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    ‘Round ‘round get around I get around
    (Wàt een teksten hadden die mannen hè?)
    Ziet er heel fraai uit.
    Well done.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Het Fender logo werd vroeger altijd als laatste erop geplakt, van alle kanten ook praktischer.

    Is nou een soort LPB geworden hè? Ik weet niet of je daar op mikte,
    ziet er zo op het oog wel goed uit maar je hebt toch wel gepolijst?

    Je hebt het over een toets van laurier maar ik neem aan dat je populier bedoelt.
    Als laatste; ja mag een nieuwe strap uitkiezen!
    Ik opteer voor de Couch blue sparkle lighting bolt

    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 mei 2020 om 17:10
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Jazeker, wel gepolijst hoor. Pas met je neus er bovenop zie je dat het nog niet genoeg is.
    Ik wilde een metallic, dat was de insteek Later wilde ik de Motip gebruiken wegens makkelijk voorradig en zowel de blauwe, groene als rode vond ik goede kleuren. Uiteindelijk werd het blauw!

    Ach, dat logo... De kop moest al twee keer, een derde keer zag ik niet zo zitten. Geduld is iets minder dan vroeger

    Strap blijft hoor hahaha. We hebben die Holy Cow een keer full band gekocht, kleine gimmick. In real life kleurt ie er juist perfect bij. Maar je voorstel is erg verleidelijk

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    O en nee, is echt laurier. Populier is redelijk standaard voor Squier body's, net als linde. Maar de nieuwe made in Indonesia halsjes hebben allemaal een laurier toets. Blijft een beetje grijzig.
    Maar de hals was ook een millimeter dunner en smaller en dat is in feel en grip best een groot verschil. Als ik het niet zelf gemeten had zou ik het niet geloven.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik vind de gitaar er (qua kleur) zeker op vooruit gegaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Maar de hals was ook een millimeter dunner en smaller en dat is in feel en grip best een groot verschil. Als ik het niet zelf gemeten had zou ik het niet geloven.
    Ja, dat heb ik al bij een topkambreedte die maar een mm'tje afwijkt (42 - 43 mm). Dan denk je: "dat scheelt maar 0.2 mm per snaarafstand." Maar ik vind dat dus ook behoorlijk uitmaken.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Nou, baby steps, de laatste electronica en locking trem uit de VS willen maar niet binnenkomen
    Maar wel verder gepolijst (stuk beter nu) en aan red tort slagplaat. De originele Squier brown tort was in het meeste licht toch meer richting zwart...

    Naam: IMG_20200619_195328.jpg
Bekeken: 303
Grootte: 91,4 KB

    Deze week komen er Q Pickups aan, stukje minder hot dan de Squiers. Gewoon uit de EU, da's een stuk safer qua verzenden in corona tijden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik ben nog niet helemaal klaar, maar ik wil alvast de vorderingen tot zover delen. Ik zat een tijdje te azen op een Jazzmaster, toen ik ineens zag dat de nieuwe Squier CV60s precies de specs had die ik belangrijk vond. Tremolo op de juiste plaats (niet dichterbij zoals bij Vintage modified, J Mascis sig, etc) en zo waar nieuwe zadels. Je zou het een Mustang plus of Stay trem ripoff kunnen noemen: dikkere zadels met een goede groef. Uiteindelijk een nieuwe gescoord, maar hoewel ik het veel gitaar voor weinig geld vond, viel de kleur wel erg tegen. Sonic BLue was meer een soort Ice Blue. Kwam er op neer dat in het meeste licht het eigenlijk wit was en alleen bij schemer of felle, specifieke lichtval (showroom verlichting dus) lichtblauw

    Naam: IMG_20200411_183550296.jpg
Bekeken: 401
Grootte: 96,5 KB

    Naam: IMG_20200412_193814918.jpg
Bekeken: 394
Grootte: 92,5 KB


    Dus na enige twijfel en een geslaagde (kleur) beits actie met de woonkamer tafelset van drie had ik de moed bij elkaar geraapt om zelf een refinish te doen. Moet er bij zeggen dat ik geen groot klusser ben en dingen vaker net niet lukken dan wel, laat staan mooi strak

    Terwijl ik zat te snuffelen naar andere onderdelen, stuitte ik op MP net een aangeboden J mascis signature hals. Ik heb die gitaar een tijdje gehad en vond die hals ge-wel-dig. De originele hals met de laurier toets was optisch niet heel slecht maar ook niet fantastisch en ik wist zeker dat de J Mascis hals iets dikker en breder was. De grotere frets waren ook een bonus dus maar meteen een goed bod uitgebracht en gescoord.
    De verschillen zijn vrij duidelijk en zo haal je de ene Squier hals voor de andere en kun je het toch een upgrade noemen

    Naam: IMG_20200422_151538238.jpg
Bekeken: 431
Grootte: 99,5 KB
    Maar eeeh, grote vriend, ligt het nu aan mij, of zijn die twee halzen ook van een andere lengte? Enne .. zit je brug dan nog wel op de goede plek?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top