Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Inmiddels paar weken verder. Al heel wat uurtjes gestoeid met Logic Pro X. Eerste track bijna af, maar gitaren opnemen (meest belangrijke) blijkt het lastigst voor me. Drums (EZDrummer2) en de rest gaat eigenlijk vrij makkelijk. Sinds vandaag bezig met een 14 dagen trial van Positive Grid Bias FX2. Ik ben zeer onder de indruk tot dusver.

  2. #32

    Standaard

    Mag ik vragen hoe je de gitaren opneemt? Kan misschien een klein dingetje zijn.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Wat ik deed: Røde NT1a? (dus phantom) en een SM 58beta iets off axis voor mn Vox AC30, mn Focusrite in. Dan Jaguar - pedalboard - AC30. 't Spul heeft jaren stilgestaan, dus veel gebrom en andere ongein. Dat helpt natuurlijk ook niet. Maar 't lukte me vooral niet om de gitaren 'close' op te nemen. Klinkt alsof de mics veraf stonden, terwijl ze vrijwel tegen speakerdoek staan. Verder nam ik bizar veel low-end gerumble op. Kan ik natuurlijk er af eq-en, maar het geluid was gewoon te dirty en veraf. Veel Engelse woorden, sorry.

  4. #34
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Verstaan ze jou wel in dat dorp van je?

    Super mooi dat je nu eindelijk de ruimte hebt en zo kan gebruiken. Heb nu zelf ook een drumstel thuis staan en dan merk je wel dat een eigen, aparte ruimte daarvoor wel heel praktisch kan zijn.

    Re-amp je de gitaren of alles live?
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #35

    Standaard

    Met reampen kan je inderdaad heel makkelijk een geluid ‘zoeken’. Even een di trackje maken, en dan (met je koptelefoon op!) met je mic gaan zoeken naar het juiste geluid.

    Je hebt trouwens gecheckt of er niet iets kaduuk is?

  6. #36

    Standaard

    met goed ampen heb je een prima geluid wat je niet meer bij kan stellen.
    met een DI kun je bij het mixen eindeloos experimenteren met duizenden matige imitaties....


    :HIDE:
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #37

    Standaard

    Klopt, maar als het goed ampen al niet lukt, is reampen (wel een reamp box nodig!) een handige tool om het te leren.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman Bekijk bericht
    Wat ik deed: Røde NT1a? (dus phantom) en een SM 58beta iets off axis voor mn Vox AC30, mn Focusrite in. Dan Jaguar - pedalboard - AC30. 't Spul heeft jaren stilgestaan, dus veel gebrom en andere ongein. Dat helpt natuurlijk ook niet. Maar 't lukte me vooral niet om de gitaren 'close' op te nemen. Klinkt alsof de mics veraf stonden, terwijl ze vrijwel tegen speakerdoek staan. Verder nam ik bizar veel low-end gerumble op. Kan ik natuurlijk er af eq-en, maar het geluid was gewoon te dirty en veraf. Veel Engelse woorden, sorry.
    Hoe klonk de gitaar in de ruimte, dus zonder opname? Was je gitaargeluid Jaguar - pedalboard - AC30 wel op orde? Had je de hele keten van je pedalboard überhaupt wel nodig? Waarom zou je allerlei toonsuckers ertussen zetten, terwijl je de effecten laten digitaal kunt toevoegen?
    Of mis ik iets?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je toevallig het mooie stukje software Mix Control, dat bij Focusrite komt/kwam, aan staan?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ik heb Focusrite Control wel nodig (Mix Control was vlgns mij een oudere versie). Doet vlgns mij niks met het geluid, behalve routing.

    M'n gear heeft jarenlang stof vergaard, dus in de basis ruist en bromt er al van alles. Daar moet ik maar beginnen. De Vox bromt ook fors, veel meer dan ik me herinner. De Twin is veel stiller. Kwa tonesuck zit het wel goed, heb in 't verleden zo ook albums (niet zelf dus) opgenomen, heb op zich prima pedalen, meeste true-bypass etc.

    Re-ampen ken ik niet, maar vlgns mij is dat wel wat met BiasFX kan: kan zo een andere sound kiezen op de eerder opgenomen partij. Best handig.

    Eerste twee songs bijna af, krijg er steeds meer handigheid in. Nooit gedacht, maar denk dat ik veel analoge gear ga verkopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top