Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik vind die elektrolyse-methode wel gaaf. Misschien wat bewerkelijk, maar kijk eens wat eraf komt.
    Alleen al voor het experiment zou ik daar voor kiezen.
    Nieuw wordt het niet, je blijft het (van dichtbij) wel zien. Maar misschien is jouw hardware er minder erg aan toe.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Is niet zoveel werk hoor, bakje water met zout, ijzeren staafje (lepel oid) er met de knijper van een acculader inhangen. Ijzeren zeefje met wat je wilt ontroesten erin hangen, daar dan de andere knijper op zetten en stroom erop.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik denk dat mensen alleen wat azijn in een bakje gieten minder werk vinden Maar ik verwacht daar niet hetzelfde resultaat van.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Jaar of 3 geleden een opknappertje gehad en daar voor de verroeste delen "Epoxy Brunox" gebruikt. (Vroeger heette het Noverox geloof ik). Duur spuitbusje, maar werkt perfect en zet je roest om in een zwarte laag zonder intensief schuren enzo. .
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Al iets geprobeerd?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Nee, nog niet. Ik moet eerst ook nog het een en ander los schroeven - druk, druk, druk
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Gewoon, wat Remork zegt: cola, het enige zinvolle waar je het voor kunt gebruiken
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Cola werkt zo vanwege het fosforzuur oftewel een zuur, net als azijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb de knoppen van deze gitaar in azijn laten weken voor iets minder dan 24 uur.


    Ze zijn helemaal corrosie vrij ... en kleur vrij. De bruinige kleur die ze hadden is weg en het is nu een soort metalic-koper look.
    Denk dat ik ze er te lang in heb gehad... Ze zien er wel weer netjes uit, dat wel.

    Ik heb ook met een glaspen geprobeerd maar dat is vooral (heel fijn) schuurpapier en daarmee verwijder je alles.
    Ik ga in het weekend voorzichtig kijken hoelang ik onderdelen in de azijn moet laten om niet de verf te strippen maar wel de corrosie - elk uur checken ofzo.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top